fredag 20 december 2013

Det finns " fina dagar " gårdagen var en sådan

Trevligt besök från släkten. Dagen började igår med ett läkarbesök.
Underbart, det var som jag trodde, en medicin som inte var så lyckad för mig. Jag har läst Biverkningarna som kan bli, men inte hittat det jag ville hitta. Men min doktor som Forskar just om blodtryck hittade det. Så nu provar vi med att ta bort den.
Sen var det besök på Apoteket 880: men jag hade ingen bonus att få. Men det klagar jag inte på, för det sjunker väldigt fort. Förra gången jag var där, kostade det nästan inget.

Sen det roliga, jag bjöd  mitt besök på middag, hon liksom jag älskar Lax och den goda Abbasåsen.


Hon hade med sig hemkokt lingon sylt, i fina burkar.
En stor påse med hembakta bullar. Och vet ni vad detta är ?????
Detta är Orkideer nyss hemkomna från Thailand i onsdags.
Anita heter givaren , det var väl rart av dem att tänka på mig.
Anita hade plockat Blåbärsris och satt om den dina buketten.
Rosorna är från Blomsterland, jättefina.
Anitas son har nyss kommit hem igen från Thailand.
Timmarna går alltid fort när man har trevligt sällskap.
Jag satt som en gammal mormor på min stol, och främmandet
diskade och plockade bort.
Just nu har jag en liten gullig flicka som fixar min tvätt .
Hon skulle springa emellan och bädda åt mig, var meningen.
 Men där gick gränsen, jag vill försöka själv det tror jag bara är
nyttigt.  Kvällen avslutades med härliga Ernst
Det var så mysigt och vackert i det vackra huset vid Kolsva
Jag nästan kände hur god den knaperstekta skinkan var.
Det är ju inte bara vi nördar som gillar Ernst, det är nästan
2 miljoner tittare såg jag. Tack för det.
En stor kram från en mycket nöjd Hajan.

 

18 kommentarer:

  1. Det var en händelserik dag med ett bra slut för dig i går. Vi hade gäster på middag och fick en så trevlig inledning på julen "bara vi vuxna"innan alla yngre årgångar dyker upp. Kram på dig, vi hörs igen efter jul. /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att få bjuda på mat åt en kär vän och sen få så vackra blommor...
    och du lingonsylt det är grejer det,
    Hoppas nu att du fåe ne finfin julhelg.

    Kram Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Så fint at du har det bra og er blitt så frisk igjen! :) Jeg tenkte å sende deg en julehilsen, men har ikke din adresse. Kan du sende den til meg på min mail? grnordv@online.no Ønsker deg fine førjulsdager! Klem fra Gry

    SvaraRadera
  4. Tyvärr ser jag inte bilden på blommorna men det låter vackert.Jag gillar också lax och äter det ofta. Ska ju vara nyttigt med fisk sägs det ju....Ernst var bra igår. Han har som jag skrev på bloggen tonat ner sin "hurtighet" och blivit mer naturlig och det har programmet vunnit på. Kram

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Underbart att få sådana presenter... och det är du värd Hajan!
    Skönt att du är på bättringsvägen - snart är du nog på gång ordentligt :)
    Skolmuseet är nere på Oskarskolan vid Östra Promenaden, men skolhusen har samma gula färg. Har också varit där några gånger - väldigt trevligt!
    Tack för dina snälla kommentarer... nu är jag snart i mål med mina hundra hus :)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så trevligt att få hemgjord sylt! Och så vackra burkar också!
    Skönt att höra att du börjar bli bättre. Vilka fantastiska blommor från Thailand, ojojo så fint.

    Ha det så gott, vi hörs

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Men har du ramlat?! Så farligt! Det är lätt hänt att halka eller snubbla till lite och när man dimper ner i golvet kan man ju bryta både armar och ben. Eller slå huvudet illa. Och gör man inte det känns det ju som att ryggen trycks ihop och att man dragit hela kroppen åt fel håll. Hemskt! Och verkligen ännu värre då man är äldre.

    Du hade tur i oturen. Någon såg nog efter dig. Vilken tur att datorn stod nära till hands. Vilka fina blommor du har fått Hajan. Du är värd allt gott och snart är det jul. Om jag inte missförstått det så dog din man just före jul förra året, jag tror du skrivit det i en kommentar hos mig också. Jag önskar dig en fin och fröjdefull jul! Även fast jag förstår att du givetvis tänker på din man.

    Ta hand om dig! Ät och må gott! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Inte förens nu tittar jag in på din blogg. Blev fastnade vi tv:n tills nu. Idag efter jobbet blev alla klappar färdig handlat. Pust och stön, gud så skönt.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  10. Hej bästa Hajan!

    Vilken härlig dag du haft! Så kul!

    Mitt barnbarn brukar säga att jag är en Ernst-nörd :o) Fast han säger det som något som är bra. Och så tycker han att Ernst gör så många fina saker också. Årets julserie har varit jättefin tycker jag.

    Här har också ätits lax till middag idag. Jag är också laxälskare, ja, fisk över lag faktiskt. Blir lite nyfiken på det du kalla Abbasåsen. Vad är det för något?

    Blommorna är ju bara hur underbara som helst! Vilken fröjd för ögat!

    Må så gott och mys i juletid gulliga Du!

    Varma God Jul-kramar
    Monika

    SvaraRadera
  11. Så bra att du har hjälp och goda vänner som ser till dig.
    Hoppas att du blir så bra snart att du klarar dig själv.
    Kram till dig och trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Gott att få ordning på medicineringen och jag hoppas du blir bättre och bättre nu!

    Trevligt med besök och att dom har med så fina och goda saker!

    Idag har vi storm här och 7 grader varmt, det är inte direkt så att man känner att julen är på ingång!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Gott med lax Hajan! Hoppas nu det blir lite lättare för dej framöver med rätt medicin o så! det är viktigt!Jaa Ernst han slår många män,säkert därför dom manliga ej är så intresserade av honom,hahaha..Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera
  14. Det är årets längsta dag idag och för dig var det en bra dag.
    Så klart när man får fin sylt och fina blommor.
    Här har det varit så mörkt hela dagen så adventsljusstakar och stjärnor har fått brinna hela dagen.
    Vad bra att du fått rätt på medicinen.Det är inte alltid läkarna är överens. Men det är väl så att husläkaren ser till helheten.
    I morgon åker jag till Stockholm.
    Jag firar jul med yngste sonen och hans familj.
    Ha en riktigt trivsam jul.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  15. Jag bara älskar det vackra orangeriet som Ernst jular till i år det är ju så underbart vackert. Abbasåsen som passar till lax gillar jag med. Hoppas du får en fin fjärde advent i morgon, kram Katta

    SvaraRadera
  16. Kram på dej idag fjärde advent! Gunilla

    SvaraRadera
  17. Det låter som du haft en jätte fin dag.
    Önskar du får en skön jul/bamsekram från Maria

    SvaraRadera
  18. Jag gillar Ernst, alltid så roligt och se vad han hittar på. Och vilken fin bukett du fick, orkidéer är vackert.
    Önskar dig en GOD JUL
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera