söndag 29 december 2013

Det behövs tydligen inga raketer, man bliver ledsen

Vet inte egentligen vad man skall skriva om,  men väljer
Succe`rna som hänt i dag . Vilka Flickor och Pojkar när det gäller
skidor. Både alpint och övrigt. Jättebra resultat.
Eljest för Sportens del, är det för bedrövligt så de bär sig åt.
I Volgograd en självbombare, som ställt till så stor skada bland människor där.  Som en protest mot OS i februari i Sotji. ???? man
bara undrar. Hur skall detta sluta, det har man ju undrat länge.


Ett härligt gäng på Stjärnorna på slottet. Jag tycker om alla som
är där denna gång. Men tycker att Maria Lundqvist är väldigt
frågvis om vissa saker, angående Malena.
Visserligen skall de ju tala ut, men jag tyckte hon var för nyfiken.
Det är ju Månsson nästa gång, och där vet vi ju alla som har en
veckotidning, vad han genomgått för inte så länge sen.
Jag tror att gammelgumman ( jag ) har blivit lite väl känslig verkar det som.
Åh vad jag njöt av det Julextra,  Downton Abbeys.  Så bra de
fixade till det då,

De var ju på fest i London bland de kungliga , jaa jag säger då det.
Det är ju mycket man tänker på som hänt där, med prinsar och kungar som avsagt sig sina titlar.

I kväll hade nog Christer Sjögren lite svårt att hänga med, det
supertaggade medspelare, oj så bra de var.
Jag tycker Calle Moreus klarar detta med glans.
Jag själv har haft en trevlig eftermiddag hos ett par grannar i huset.
Vi ses inte så ofta därför är det jättetrevligt när det sker.
Nu är det dags att säga god natt och tacka för denna dag. Vad
jag menade med raketer, var till nyåret, sista året man får ha stora
för hemmabruk. Tyvärr finns det självbombare som förstör allt...

10 kommentarer:

  1. Tyckte Stjärnorna var bra igår. Har man tackat jag till ett program som detta kan man inte bara servera grädden på moset. Så ska det låta var det riktigt tryck i från ena laget. Downtown Abbeys är inget jag följer, men skulle nog ha gjort. Nej nu ska jag hoppa i säng. I morgon är det jobb igen.
    Kram och godnatt

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Goförmidda på dej Hajan! jaa det händer såå mycket hemskt i världen,vart ska det sluta tro! tack för info om alla program på tv,så kul att du håller oss med det! GLÖM NU INTE ATT DET ÄR fröken Frimans krig IKVÄLL kl 9! Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Masse fin skisport på å se på for tiden. Ellers fant jeg ingenting av interesse på norsk tv, skulle hatt svenske kanaler.... ha en fin dag! klem til deg! :)

    SvaraRadera
  5. Tittar in och önskar dej ett Gott Nytt År!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Tittar också in till dig och hoppas att du får en underbar nyårsafton...
    och ett gott nytt år till dig..

    Kram från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Här är en till som vill önska dig ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Kikar In Och Önskar dej ett Riktigt
    Gott Nytt ÅR
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  9. God morgon!
    Javisst är det fruktansvärt otäckt med självmordsbombare, vad är det som händer i världen? Som om det inte räcker med alla naturkatastrofer !

    Önskar dig en skön kväll och ett Gott Nytt År
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  10. Ja, så hemskt det är när man tar till såna metoder som självmordssprängningar!

    Många härliga TVprogram har vi sett och nu senaste Fröken Frimans krig! Så bra den är! Synd att det bara är tre avsnitt!!!

    Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dej, fina Hajan!
    Själv drar jag in till stan med min kör för att inviga Ljusvandringen i Industrilandskapet!
    Nyårskramar
    Lisa

    SvaraRadera