onsdag 11 december 2013

ÄNGLAR FINNS DOM, JAA JAG HAR HITTAT DEM


Till mina kära och rara bloggvänner
 
Visst finns det änglar, jag har hittat dem.
 
 

De finns på Vrinnevi-sjukhuset.
Som Ni vet hände det just mig, som inte fick hända.
Jag ramlade hemma på golvet, och efter mitt höft brott , så är jag verkligen otymplig för att taga mig upp själv. Jag vet också att Ni vet hur jag fick tag i de mina. Mina egna änglar, sonen, dottern och mågen. Kunde ju inte ringa eftersom telefonen inte
var med mig. Men när jag satt på golvet och fick se min älskade dator. Så kunde jag få ner den på golvet, utan att först få den i huvudet.
Har nu varit hemma två nätter i min egen säng.
 
När jag tänker på hur väl omhändertagen jag blivit dessa nio dagar,
vilket underbart gäng som tog hand om mig. Från Akuten till Avd 12.  Hur kan man neka dessa underbara människor
en vettig lön. Jag kan inte räkna upp alla dessa människor med namn, Det kan bliva orättvist , för då kanske jag glömmer någon.
Denna blomsterbukett är till Er alla.
Träffade också så fina rumskamrater, Vilka olika människoöden
vi har, man bliver berikad av allt sådant.
Tack alla som skrivit kommentarer på min blogg. Det var nästan värt skadan, så många kommentarer har jag aldrig haft förut.
I går var jag på Nobelfesten trivdes som fisken i vattnet, i mitt
prickiga nattlinne. Som ni vet älskar jag ju min Tv, och det hade

ju inte blivit något sådant tittande där på avdelningen.

Som ni vet hade ju jag Adventslunch den 30/11.

Jag bjöd ju på Ugnstekt Falukorv, till dessert blev det ungsbakade
Äpplehalvor och glass.
Det var så roligt för mitt barnbarn med flickvän kom också.
Nu bliver det en ny vardag för mig, jag har Hemtjänst till hjälp.
Nu får vi se hur det är, om jag märker att jag klarar mig bättre var efter, så får jag säga ifrån om den hjälpen. Jag har också skaffat mig ett larm det är ju jättebra, och lugnare för barnen.
Nu återkommer jag snart igen till Er alla, ikväll vet Ni är det ju
Bönderna och det tycker ju den här gumman om.
Tusen tack igen för alla fina ord , och en stor kram till Er alla
på 12an, ifrån datanörden Hajan........
 





24 kommentarer:

Rantamor sa...

Men usch då, har du varit å ramlat, men tur i oturen att det gick bra och att du är hemma.
Nu får du allt vara försiktig med dig.
Att få vara hemma och lägga sig i sin egen säng är nog den allra bästa medicinen.
Min Mor var på sjukhuset när vi var i Finland nu och så fick hon komma hem, och lyckan lyste om henne när jag bäddade om henne i hennes egen säng.
Jag är så lycklig...sa hon.

Ha nu en finfin advent och inget mera golvliggande !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Rapport till Vänfors sa...

Men nej!!!
Har inte varit ute och läst på ett tag pga en herrans massa nattjobb. Så skönt att du är tillbaka och att det gick så bra som det gick med ditt fall. Självklart ska du ha ett larm. Dom är helt suveräna, tro mig jag vet :) Arbetar hela nätterna med att pyssla om härliga damer och herrar i hemtjänsten, så jag vet att larmen gör STOR nytta. Lova mig bara en sak: Använd ditt larm om du behöver hjälp. Så ofta vi kommer hem till människor som inte larmar för att de inte vill störa eller vara till besvär... Ha nu en riktigt fin vecka och se till att läka benet och bara mysa:)
Kram Annika

Anki sa...

Hej Hajan!
Åh så skönt att se ett livstecken från dig... har tänkt så mycket på dig och hur du har haft det. Nu är du i alla fall hemma igen - måste kännas bra :)Jättebra att du fått ett larm - gör nu som Annika skriver - larma om du behöver hjälp!
Krya på dig nu!
Kram

Med en doft av lavendel sa...

Hej!
Stackare vad du råkade illa ut, skönt att det trots allt gick bra. Och vilken bra ide det är med larm då kan du och ina nära o kära känna er lite lugnare. Hoppas att du får en skön vecka trots olyckan.
kram Annika

Rigmor sa...

Men kära min värld...har du ramlat??!! Och hur illa den än blev, vilken tur du ändå hade som inte slog i huvudet också, så du tuppade av... Å tack och lov för din positiva syn på livet och alla i din omgivning!! Å vilken tur sen att du behöll fattningen och fick tag i datorn och kunde meddela dej till omvärlden. Sen är det skönt att läsa att du tycker att vi inom vården är värda en vettig lön...Nu önskar jag inte att alla politiker skulle bryta sej, men ibland så...om inte annat för att få upp ögonen!!
Känslan att få komma hem och sova i egen säng...ja den känner jag igen!! Nu får vi hoppas att allt går som det ska, att du sakta men säkert återhämtar dej...och vilken tur att du är en tvmänniska!!
Krya på dej och var rädd om dej!!
Kram kram

Ölandsvindar sa...

Välkommen hem! Jag vet hur man längtar hem även om man blir väl omhädertagen på sjukhuset. Det är precis två år sedan jag hamnade där en vecka pga gallinflammation. Bra att du har fått larm, men gör inte som min mamma. Hon tyckte att det var för sent på kvällen att larma så hon låg med bruten arm ända till morgonen. Nu, lilla hjärtat, ska vi se på bönderna! Kram från Kerstin

Maria sa...

Oj så det kan bli tur det gick som det gick. Skönt att kunna känna sig så väl omhändertagen när man inte mår bra. Det är ju så att borta bra men hemma bäst. Nu önskar jag dig en fin vecka och en go tredje advent.
Kramizar

Evashusotorp sa...

Vilket elände, men skönt för dig att vara hemma i din egen säng igen.
Bra att du får fin hjälp och larm är ju toppen att ha om olyckan är framme.
Ha det så gott och krya på dig.
KRAMAR
Eva

Mamma C sa...

Skönt att du är hemma igen och att du har fått lite hjälp nu också. Förstår att det är skönt att få sova i sin egna säng igen med.
Puss och kram

Tummelisa sa...

Skönt att höra från Dig igen. Har varit riktigt orolig. Hälsade genom Din dotter. Jag låg också på avdelning 12 efter min sista operation.
Bra att Du får lite hjälp nu när Du är hemma igen. Var försiktig nu!
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Kära vän, blev ju orolig när du aldrig skrev. Skönt att höra att du mår bättre, jag hoppas du inte har ont. Visst är de änglar där på sjukstugorna runt om i landet, alltid med ett leende, hur de orkar vet ingen.
Stor kram till dig. Ann

Snäckskalsdalen. sa...

Men snälla nån! Gick du överstyr? Vilken tur att vi har datorer när telefonerna inte är med oss. Sån tur du ändå hade och jag hoppas verkligen att du inte har ont nu utan att du bara läker ihop. Du verkar vara vid gott mod och det gör mig glad. Ta det nu försiktigt (oh, snälla nån, det lät väl ändå dumt, klart du gör, det här vill du så klart inte vara med om mer).

Jag har varit bortrest så jag vlev varse ditt inlägg just nu och tänkte när jag kom hem för ett par dagar sen, var är Hajan. Nu vet jag, du är hemma efter en tur till dom snälla sjukvårdarna. Och jag håller med dig, dom borde belönas ordentligt, dom är änglar hela högen.

Stor kram
Agneta

Äppelblom sa...

Så skönt att du är hemma igen!
Ta det nu lugnt och var rädd om dig. Vi hörs mer en annan dag.
STOOOR kram!

Maj sa...

Oh så härligt att du är hemma igen! Har tänkt så mycket på dig och undrat hur det har gått. Så skönt att det finns Änglar och resurser när det behövs. Tyvärr skriver media aldrig om det.
Var nu försiktig och ha alltid larmet på dig. Min mamma hade ett sånt och det kändes väldigt bra för mig eftersom vi bodde ca 40 mil ifrån varandra. Kram Kram

Vero sa...

Ojoj, vilken tur du fick tag i datorn och skönt med larmet framöver, för alla.

Bönderna tittade vi på igår också. Fast jag sprang och höll på med allting annat under tiden, så jag såg inte riktigt allt.

Monika sa...

Men Kära DU! Så tokigt det gick nu. Har totalt missat detta som hänt dej. Hoppas allt läker bra och att du snart är på benen igen. Det är verkligen fort gjort att man faller. Lova att du inte gör som min svärmor. Hon hängde larmet på en spik i hallen. Då jag sa åt henne att hon måste ha det på sig sa hon: "Det behövs inte, jag tänker inte falla fler gånger". Jag kunde ju inte annat än skratta. Hon är sån vår lilla teskedsgumma :o)

Visst finns det änglar. Jag är så glad att dom finns där för dej. Sköt om dej nu och må så gott som det bara är möjligt.

Varma styrkekramar
Monika

annika sa...

Jag blir så glad över att läsa om att du är hemma igen. Du är allt en riktig krutgumma.tur att du gillar TV:n. jag såg faktiskt också på Bönderna....mysigt. Visst håller jag med dig om att personalen inom sjukvården borde ha högre lön för sitt fantastiska arbete. Tänk att det inte prioriteras ett dugg. Nej det är för mycket kvinnfolk inom vården och då ser ju löneutvecklingen tyvärr ut så här.
Men skönt att du är hemma och kan vara i din egen miljö. Jag tror att du klarar av mer och mer själv.
Var rädd om dig

Bamsekram
annika

lisashus sa...

Men kära, hjärtanes då....att du har råkat så illa ut!!!! Tur att du blev väl omhändertagen ändå och att du verkar nöjd och glad trots allt!
Nu önskar jag att du piggar på dej framöver så att du får en drägliga helger.

Du har så pyntat och fint här på bloggen och jag ser att du praktiserat kokkonsten också! Det ser så härligt ut!

Ikväll är det högtidsstund - då är det ERNST! Jag kommer att sitta klistrad! :)

Allt gott önskar jag dej, kära Hajan!
Kramar
Lisa

Monika sa...

Sankta Luciiiia ljusklara hägring... sprid i din vinternatt glans av din fägring......

Hej hej... :o)

Här tittar jag bara in en och lussar lite för dej. Hoppas du har en fin luciadag med lussekatt o pepparkaka och vacker skönsång!

Kram
Monika

Polargrevinnan sa...

Skönt att du blivit väl omhändertagen på sjukhuset.
Förstår att du nu njuter - egen säng också din kära teve.
Ta det nu lugnt och ta vara på den hjälp du får. Ett larm är inte så dumt, kanske skulle alla äldre som bor ensamma ha ett larm. En olycka händer så lätt.
Ha det nu bra.
Kram Viola

Änglarum sa...

Välkommen hem Hajan! hoppas du mår mycket bättre nu,skönt att få sova i sin egna säng <3 en olycka händer så lätt fyy..Ha det så bra kära du kram Jessica

Anonym sa...

Skönt att se att du är på G igen !!
Sköt om dig ses på söndag (15.12)!!

Kram / Sonen

Gunillasljusglimtar sa...

tack för titten,om du visste vad jag tänkt mycket på dej! Skönt att du får lite hjälp ett tag,trygghet för alla! Jaa hade DU också ÄNGLAR!! Dom har jag haft också på Lidköpings sjukhus,underbara allihop! Då går det an att ligga inne,var som ett hotell!! Gott att vara hemma men åker in direkt om det inte ger sig nu! Kraam Fina Du / Gunilla ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket elände, att du ramlat och gjort dig illa, men så skönt att höra att du är hemma igen. Det är tråkigt att många som arbetar direkt med människor ska ha så låg lön, för det är ett otroligt slitigt jobb de gör, som exempelvis sjuksköterskor. Hoppas att du inte har ont utan kan njuta av att vara hemma igen och kika på favoritprogrammen.
Kram,
Regina