onsdag 27 november 2013

Vojne , Vojne Hur skall detta sluta ??

Oj ,Oj nu skall jag säga att det pockar på,  och pirrar i
Hjärteroten.  Säger som Kikki Danielsson sjön, Det är bra vibrationer , det var det i alla läger. Nja inget särskilt hos bonde
Madelene, det märktes att hon inte kände ett skit. Förlåt uttrycket,
men ack,ack.  Hos Mikael i Östergötland  bliver det problem.
Ha, ha Pia trodde nog att det var nästan klart där.  Läste en intervju
i en veckotidning, att detta som utspelar sig har skett på en dryg vecka bara.   Vi får ju bara se en liten snutt en gång i veckan.
Sen ha en kamera i nosen hela tiden är ju inget romantiskt heller.

I dag gjorde jag klart i det lilla vita skåpet på väggen , nu är det
bara julsaker där i. Allt sparat som barnbarnen gjort, blandat med
saker min gubbe och jag köpt tillsammans. Min make älskade
Julen, vi fick aldrig för mycket tomtar enligt honom.

I lampan hänger saker som  en av dem gjort, av Makaroner
det blev jättefina änglar. Det är enögda tomtar jättesöta. 
Första resan vi gjorde till Helsingör en december för många år sen.
Då köpte vi ett tomtepar som kysste varandra, det är faktiskt ett
ljus. Det skulle vi aldrig tända bestämde vi, för då skulle det ju försvinna. Det är mer romantik än Bönderna kan presentera.
Så här ser mitt köksfönster ut just nu, advents-stakarna tänder jag på Lördagen. Man behöver ju inte plocka bort alla julsaker,
förrän Nyåret varit, så det är ju ett tag.
Ja nu får vi se hur det bliver på våra serier nästa vecka, min egen
serie slutar nu i min egen säng, Svensk Damtidning kom i morse
men har inte haft tid att titta i den än.
God Natt alla bloggvänner och ha ett bra veckoslut. 

7 kommentarer:

  1. Godmorgon på dig! jag såg faktiskt bonden igår :=) absolut hoppas jag Mikael väljer Katarina,Pia är bara för mycket... så jag håller tummarna.Så julmysigt du har hos dig♥ lilla skåpet är så sött..Här har det blivit förkylt,så det bliver inte många knop i dag.Kram från Jessica

    SvaraRadera
  2. Håller med jessica,Katarina hoppas jag också! Hahaha,hon tjejen har inte fått de rätta bönderna måste jag ju säga:) Piffigt o fiint hos dej Hajan,fin header också! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så julfin din sida har blivit (header heter det visst?) Jag såg också bönderna på tvplay för jag tittar på Efterlyst live.
    Jag vet inte riktigt vad jag tycker om årets bönder....inte är det väl så enkelt att man kan hitta sitt livs kärlek efter bara en vecka....känns lite som "det här måste jag fixa" men så klart det är ju på tv och kanske kanske kan bli något i verkliga livet.
    Trevlig advent önskar jag dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket julfint du har hos dig.
    önskar dig en fin advent
    själv ska jag jobba och på Söndag till mamma som fyller 86 år då
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket finfina tomtar du har, alltid kul att plocka fram dom med många minnen.
    Jag har ju samlat på tomtar ända sen barnen var små så jag har ju några hundra som står i tomteskåpet, och nästa helg ska det öppnas, för då kommer Colin hit.
    Denna helg åker vi ned till Timrå och ska vara med småkillarna när föräldrarna är på julfest.
    Ska bli spännande.
    Ska baka pepparkakor med dom på söndag, degen har jag färdig.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Så fint du fixat julen hemma.Ja jag älskar också julen.
    Och klart du kan åka på SPA. Där finns ingen åldersgräns. Du kan också göra en mor och dotter SPA. Underbart skönt och mysigt. Kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Här ska fixas lite i helgen med att plocka fram tomtenissar och lite annat pynt. Vi syns på lördag då får jag se ditt live :)
    Kram

    SvaraRadera