torsdag 14 november 2013

Tack goda Ing Britt , tack för mat och fryck , härligt igen


Det var jag i går, vi i juntan träffades igen.
Det var ju en månad sen, så nu var det dags.
Inga fallolyckor denna gång. Tack för det.
Till förrätt fick vi underbara ostar, och goda kex.
Samt ett var sitt glas Mariella  ( utspätt) väldigt gott
pratvin. När man är närmare 90 törs man inte ta
så mycket, men bara det att få säga skål till varandra
pillar ju till litet i bröstet.
Sen flyttades vi till matrummet, då var det 6 st
tomteglas (glögg) med ljus i. Mycket söta , de stod runt en gammal tomte.
Sen fick vi en ny rätt med lax,  som hon hitta i en
Hemmets Veckotidning. Den var jättegod , med
potatismos som var gratinerat i ugnen. Till det fick
Lindemans vita , jag och en medicinare till tog ett
var sitt halvt glas. Skål igen.
Efterrätten fick vi i fina glas, Persikor i botten, chokladpudding + en gräddklick. Jättegott , och
så vackert. Sen diskuterade vi ju allt, och efter ett par glas så kunde vi sköta allt på jordklotet.
Sen för oss två från landet tog det en timme att komma hem. Vi hämtade folk vid Emanuels-kyrkan,
som skulle vidare till ett avlastnings boende. Där jag
bott i 3 månader efter min olycka.
Tänk så bra att de finns, dessa inrättningar.
Sen var det Bonde söker fru, det kanske kan bli
kärlek trodde Madelene, för hon kände inget just nu.
Pär har det lite svårt , men jag undrar om inte Sophie har lite förtur. ha,ha,  visst är det spännande,
Mikael från Boxholm, valde bort 6 barnsmamman,
trodde det kunde bli lite jobbigt med alla barnen.
Som Ni ser så är jag med överallt, sen kanske jag inte gillar alla Tv såpor. Men det är lite roligt, skönt att man själv sluppit att vara i tv för att välja.
I kväll bliver det Costa Rica och Elmenäs. I morgon
då bliver det fotboll, Heja Sverige

 



9 kommentarer:

Polargrevinnan sa...


det är så roligt att läsa din blogg.
Visst är det härligt när vännerna träffas. Här har jag likadant. Vi är fem ladys som har känt varandra i
över 50 år, min bästa väninna i 60 år.
God mat ni blev bjudna på. Idag håller jag diet. Tråkigt - tråkigt,
men i morgon får jag äta som vanligt.
Ha en riktigt fi helg.
Kram Viola

Maj sa...

Så trevligt med juntan och vilken fest när ni träffas. Mums värre!
Jag tittade också på bönderna fast jag tycker det är en trist miljö...visst är de bönder men det kunde väl handla om lite annat än lantgårdar. Tv har lågbudgeterat för de får många tittare ändå.....
Så fort det går med "de små". Ser så gullig ut där han sitter i vagnen! Fick just en video från Fia där hon är med och bakar pepparkakor.Hon är 16 mån imorgon och snart "börjar hon väl skolan" så fort som jag tycker det går.
Kram

Äppelblom sa...

Så mysigt det låter, när ni träffas du och tjejerna i er oldlady-club. Så mycket gott det bjöds på!
Ha en trevlig helg och kram till dig!

Mamma C sa...

Supertrevligt som vanligt verkar ni har haft det.
Vi ska också se på matchen i morgon nere på en krog här.
Kram på dig

Villa Björkenäs Backen sa...

Ni verkar rkar ha det riktigt härligt när ni ses.
Fina biöder från dig.
Skönt att ni höll er på bena...är du närmare nittio ? :0
Jag är så fascinerad av dig ich datan och bloggen...
Du kanske kan ana att jag jobbar inom vården?
Nu på dangen med alla gamla godingar!
Både fikar, pratar och skrattar ! ;)
Må så gott och en treclig helg till dig också.
Tack för din grattis hälsning ! Kram från mig

Ölandsvindar sa...

Visst är det festligt och känns nästan lite busigt att skåla med varandra ibland. Vi provsmakade Blossas konjaksspetsade glögg häromkvällen. Väldigt god och inte så onödigt söt. I kväll blir det kroppkakor på hembygdsföreningens höstfest.Kanske inte det godaste jag vet men roligt ändå att träffas och trivas en stund.
KRam från mig /Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa tänk vad din blogg förgyller mitt liv! Åh har du varit i London? Vilken stad!! Ja vi hade så fint väder söndag,tis ons när vi var där nu! Dit vill jag igen o bara hoppas att jag då är 100% pigg! Vilken härlig tjejfest ni ordnar med,ser så gott o trevligt ut! Kram bästa du ♥ Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar trevlig helg
kram Rosa

Änglarum sa...

Hejsan! så trevligt ni damer har det! mysiga stunder önskar att fler äldre kunde träffas o ha trevligt! jag jobbar ju som sagt i hemtjänsten o ser hur många sitter ensamma bakom sina dörrar,tror eran generation är lite rädda för att ta steget o fråga någon så där om man skall träffas eller så! Tror min generation kommer bli mer öppna o inte så rädda..bara en tanke så där :) trevlig helg Hajan kram Jessica