fredag 1 november 2013

Så kom ju alla känslorna, på en och samma gåmg

Så är den här den helgen, när man skall tänka på de
nära och kära. Egentligen behövs ju inget datum

dem glömmer man ju inte ändå. Men det finns nog de som aldrig tänker något.

Jag började på förmiddagen att fixa till en Lasagne

den delade jag upp i fyra delar, frös in tre formar,
sen åt jag tre rutor till middag. Jag gillar den maten
i dag hade jag bara kranvatten till,  det är gott.
Jag köpte ju färdigkokt skinka, det var ju bara att
griljera  den. Var lite hård, men man kan ju skära
tunna skivor. Den var jättegod i smaken.
Sen förstår Ni stekte jag en Fläskfile  till , för nu vet jag att det bliver främmande på Söndagen med.
På Doobido var ångan uppe som vanligt , I kväll
var det Nicke Borg och Shirley Clamp , de andra var Per Anderson och Ylva Hällen. Det var inte fullt lika
rörigt som förra veckan. Jag tycker det är roligt när
folk är glada. Hitta fel det kan man göra på andra saker. Hos S K A V L A N var det verkligen intressant,
Det var den genomtrevliga Johan Rabaeus som berättade om sin barndom. Han har ju varit Diplomatbarn hela tiden plus 2 syskon till honom.
Han hade inga bra minnen från sin barndom, efter
när han låg på Lundsberg . Det är precis som det står i dagspressen, så är det ju fortfarande. Alla gäster
var så intressanta, och så fint Carolina Kluft  sköter
sig
Hon skall ju vara programvärd i Ryssland nu på
idrotts-sändningarna därifrån. Det är massor att lära
sig, men hon tyckte det var bara roligt.
Det bästa i kväll var väl annars Elsie Lindqvist 73 år
som i 17 år , stöttat och hjälpt de flickor som
hamnat på Malmskillnadsgatan i Stockholm. Jag har
själv varit på den gatan i min ungdom, berättade Elsie så jag vet vilket helvete de flickorna har, att komma ur deras klor. Hallickarna håller
reda på dem, de kommer aldrig ifrån dem.
Prästen Björn Eidsvåg berättade att han börjar att
bli en bättre människa. Han var hur mysig som helst.
Han berättade att han kanske inte varit så lätt att leva med.
Ett stort tack till Skavlan, hur tusan bär Du dig åt
att få tillsammans så olika människor,
det är en konst det med.

 


7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej!
Kikar in som hastigast och önskar dej en fin Allahelgonahelg
Kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken energi du har! Och gäster har du ofta, visst är det kul!
Agneta kram

Mamma C sa...

Du är så duktig min lilla mammsen. Nu ska vi snart gå till playan idag.
Kramis från oss

Maj sa...

Håller med dig om Skavlan. Gillar hans program och som du säger, vilka spännande mix av gäster han lyckas samla hos sig. Kram

Äppelblom sa...

Oj, så mycket god mat du visar!
Jag tände ljus i mitten på veckan, men jag ska göra en vända till kyrkogården igen och se till så att det inte har slocknat.
Ha en fortsatt trevlig helg och kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Fina bilder Hajan! DET är såå bra att du berättar om tv program som man missar hela tiden:)) Kram på dej o trevlig helg...snart drar jag:) Gunilla

Villa Björkenäs Backen sa...

Fina bilder his dig Hajan.
Du har stått i och lagat mycket gott.
Ha en fin fortsättning på helgen och en trevlig söndag med besök.
Kram