fredag 29 november 2013

Så har det blivit Advent , och väntan på allt annat

Ja så har högtiden nalkats oss,  allt vi talat om Hyacinter och
Dörrkransar. Äntligen är den på väg.

I morse när jag såg på Morgonprogrammet hos TV4 var det en
kör, med 120 personer som sjöng underbara Psalmer, under
Gabriel Forss ledning. Härlig är jorden, blev så fin och underbar.
 Det var en fin början på denna fredag. Sen åkte jag iväg till
Centrum och handlade hem lite igen.
I dag åt jag rester, pasta och sallad mycket gott.
Fredag och det var ju jättefint och roligt. På Spåret är verkligen
klurigt, då gäller det att hänga med på allt som Kristian läser upp.


Ikväll var det Dominika Pecrynska och Martina Montelius som
var med. Martina är Kristina Lugns dotter. De vann i kväll över
Morgan Larsson och Christer Lundberg. 




Jag tror jag skrattar ihjäl mig säger denna tomte, det är ju inte klokt.
Vad håller Skavlan på med då ? Ser Ni inte det är ju Jim Carter
som är där, han som spelar Carson i Dowton Abbey.  Det var
intressant det han berättade, han hade varit lång bort i Asien
på någon liten ort. Han var på¨cykelsemester svettig och dammig,
när någon därifrån säger rätt högt Där är Carson från Dowton Abbey.  Jag tror han sa att serien går i 22 länder nu, det är inte
dåligt.  Fredagen är väl inget att klaga på, nu är alla Stakar och
Stjärnor tända överallt.  På lördag kommer min dotter med make
och äter här, det skall bli roligt. På söndag kommer sonen ,
och kanske dottern följer med.
På lördag bliver det Ugnstekt Falukorv, då får det bli Fisk på
Söndag. Ugnstekta äpplen och vaniljsås blir det till dessert.
Nu är det dags att säga god natt.

25 kommentarer:

Anki sa...

Skönt att ha allt klart till helgen - och trevligt att få middagsgäster :) Falukorv i ugn är gott... länge sen jag gjorde - tror det är dags igen...
Önskar dig en fin 1:a advent!
Kram

Ölandsvindar sa...

Oj det visste jag inte att det var Kristina Lugns dotter. Däremot har jag varit arbetskamrat med Dominikas mamma som är jätteduktig på dataprogram.I morgon måste jag titta åtminstone en stund på högmässan från Kalmars nyrenoverade domkyrka med den stora fina orgeln. I dag har jag mycket att stå i.
Kram /Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Åh du härliga Hajan! Skrattar åt dina fadäser i ungdomen du skriver hos mej! Skulle kunna vara jag som gör så med kläderna! Kanske ska spara Londonetiketterna!! Tack även för uppdatering ang tv programmen..Trevlig lördag på dej ♥ Gunilla

Rosenhäxan sa...

Hejsan Hajan Vad roligt att du tittade in hos mej.
Tänk att jag vunnit de vackra siffrorna som rara Monica gjort. Så glad jag blev.
Glömde alldeles bort TV n imorse....annars kan det va ganska mysigt just på helgerna att titta på nyhetsmorgon.
Roligt att läsa din blogg. Trevligt.
Ha en mysig advent
Kram Gittan

Monika sa...

Hej på dej!

Så härligt och juligt det är här hos dej. I morgon får vi tända det första ljuset. Det blir ju härligt. Och den vackra julmusiken den går redan runt runt i spelare :o)

Sanna Nielsen sjöng så vackert i nyhetsmorgon lördag så jag funderar på att köpa hennes julskiva.

Ha det gott och mysig första advent!

Kramar
Monika

Maj sa...

Önskar dig en trevlig Adventshelg! Kram

Livet på Vestergård sa...

Mysig tid just nu och att lyssna på julsånger förhöjer verkligen stämningen. Ha en fortsatt fin adventstid!

Gunilla sa...

Downton Abbey följer jag varje avsnitt riktigt bra serie.

Hoppas att din adventshelg har varit riktigt bra med god mat och nära och kära.

Vi har besökt julmarknaden här i närheten och det är så trevligt man får träffa mycket folk och köpa julklappar.

Önskar dig en riktigt bra vecka

Maj sa...

Läste hos din dotter om vad du råkat ut för. Saknade dina kommentarer men nu förstår jag. Stor krya-på-dig kram från mig /M

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Hörde också kören som sjöng på tv 4 i fredags morse! Fick verkligen gåshud när dom sjöng Härlig är jorden. Så fantastiskt vackert!
Ja, på spåret är verkligen klurigt! Svåra frågor, man känner sig verkligen duktig när (om) man klarar någon. Visste inte att det var Kristina Lugns dotter, det vsr ju roligt att få veta.
Har också köpt LANTLIVS MED DET DÄR EXTRA JULNUMMRET, jätteroligt att läsa. oj, måste ha kommit åt någon knapp så att det blev stora bokstäver! Jaja, det struntar vi i.

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Livet och vardagen sa...

Visst är det underbart med alla adventsljus som är tända nu!

Äppelblom sa...

Jag bara tittar in och säger HEJ till dig. Hoppas allt är bra!
Kram

Polargrevinnan sa...

Nu har lugnet lagt sig, det var lite stå hej för och under 1:a advent.
Men jag tycker det är en trevlig föraning när det gäller jul.
Vi var i domkyrkan på kvällen och alla kyrkans körer sjöng och det var vackert och stämningsfullt.
Jag läser mellan raderna och funderar hur du har det.
Hoppas du snart är åter på bloggen. Saknar dig.
Stor kram
Viola

Anonym sa...

Krya på dig!
Kram Elisabeth på västkusten

Gunillasljusglimtar sa...

Krya på dej mi Hajan! Kraam Gunilla ♥

Anki sa...

Saknar dig... hoppas det inte är något allvarligt...
Krya på dig!
Kram

Äppelblom sa...

Trevlig helg!

annika sa...

Jag hoppas att du kryar på dig så du är tillbaka och skriver igen.

Kram
annika

annika sa...

Oj....jag läste om det som hänt dig. Det var smart gjort att skicka mail till barnen. Tur att sonen läste. Krya på dig så du får komma hem.
Kram

Bitte sa...

Det låter som att du hade en fin första advent med nära och kära och en massa god mat på det!

Du brukar göra inlägg så ofta så jag reagerade lite på att det var över en vecka sedan du skrev sist, och när jag dessutom läste ikapp några inlägg hos Mamma C läste jag vad som hänt dig! Åh, vilken otrolig tur att du hade din dator och att du orkade ta dig till den! Hoppas att revbenen läker ihop som de ska och att du snart känner dig bättre igen. Du får vila och ta det lugnt nu.

Varma kramar
Bitte

Äppelblom sa...

Hej på dig min bloggvän!
Nu äntligen har jag lyckats få reda på vart du tagit vägen.
Så tokigt det kan gå! Förstår att du har väldigt ont och det måste få ta sin tid att bli frisk igen.
Du ska veta att vi är många som saknar dig och väntar på att du snart är tillbaks.
Må så gott det går och ha en fin 2:a advent!
Kraaam!

Gunillasljusglimtar sa...

Tänker jättemycket på dej min vän ♥ Gunilla

Änglarum sa...

Hej! nämen oj vilken trist olycka! hoppas du snart mår bättre ♥ vilken tur att du hade din dator i närheten..hoppas du snart är tillbaka♥ kram o krya hälsning ♥ från Jessica

Gry Karlsen sa...

Nei og nei, så rist at du har ramlet og skadet deg! Og midt i adventstiden som du skulle kose deg med. Håper du blir frisk i en fart!
God bedring og stor klem fra Gry

Black Iris sa...

Nu, börjar jag undra om det hänt något.. Du brukar ju göra inlägg mest varje dag.. Hoppas allt är bra..

Kram Maidi