lördag 23 november 2013

Peters Romantiska kväll till PARIS

I kväll slog Settman på stort , tävlingen i romantikens  tecken
Och vinsten blev en 3 dagars resa till P A R I S.
 
 
Där skulle De få gå och äta på någon trevlig Bistro.

Det blev så bra så det blev en programledare till Herman var
hans namn. Någon hade skickat in att han lekte alltid det hemma
och ihop med sina kamrater. Killen satt i publiken , han blev
jätteglad och klarade den biten väldigt bra.
Tre par blev valda sedan och fick tävla för en resa till Paris.
Det roligaste var en make som satt och såg på en hockey match
då han blev uppmanad att omgående gå därifrån, och åka med den
taxi som väntade.

 
Sen är det ju som det är, både Per Andersson och Möller
var ju med i programmet, det bliver bara för mycket, men det är min åsikt.  Jag är nog för gammal för sådant, det är bara
att erkänna. De har så många järn i elden om jag säger så.
 
 
Kvällen avslutades  med  Downton  Abbey , vilken underbar
serie. De som ser Så mycket bättre, kan ju följa denna serie
på SVT Play, när som helst. Jag njuter i fulla drag, vilka bra
personer som författar dessa intriger, toppen.
Eljest har jag satt höstkransen på min ytterdörr nu, försökt
att fixa till min lilla  Adventsgran (plast). Snart dags att köpa en
ny, den är gammal men när den lyser ser man inte allt.
I morgon får jag gäster på förmiddagen, som måste gå upp på
vinden och leta reda på mina ljusstakar.
Jisses nu är klockan  snart 23,30 då är det dags att säga God Natt.

6 kommentarer:

  1. Hej. I går blev det ingen TV. Jag var på en konsert som min gamla kör hade. Det var 10 års jubileum. Jättebra var det. Bäst var Gabriellas sång...den är så vacker så det kom en liten tår.
    Kram
    .

    SvaraRadera
  2. Låter som du också haft en toppendag igår. Hoppas den blir lika fin idag. Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Tack för att du påminde mig. Jag ska se Downtown Abbey på SVTplay på eftermiddagen. Jag glömmer bort den möjligheten ibland. Jag tittade på Så mycket bättre. Det var Ulfs program och han verkar sympatisk och har gjort mycket fin musik och vackra texter. Skönt också att inte alla sitter och bölar i sina program. Ursäkta uttrycket men det blir lite mycket av den varan ibland. Det ska väl vara ett underhållningsprogram på lördagskvällen och inte en timme hos psykologen?.
    Kram till dig från Kerstin

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig lördag ! Ha en skön och mysig söndag rara du .Kramar Rita

    SvaraRadera
  5. Undrar om Downton Abbey finns som cd box, då ska jag önska mig den i julklapp. Alla säger att den serien är så bra, och jag har inte sett den.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Håller med Dig, Down Town Abbey är en underbar serie. Man kan inte slita sig från TV:n:)

    Helena

    SvaraRadera