tisdag 12 november 2013

På utflykt till Gammelmormor

I dag åkte mamma och jag till hennes mormor,
alltså min gammel-mormor. Jag var lite purken
först, för vi var på BVC och där skulle jag " klä " av
mig det gillade jag inte. Orvar min hund var med,
då blev gammeltanten jätteglad.
Gammelmormor bjöd på middag, blä den ville inte jag  ha.  Jag tog det mamma bjöd på mycket bättre

än den där gamla laxen.

Orvar fick slicka tallriken, på mormors fina blå
tallrikar.
Skall sanningen fram så somnade jag sen, så nu får
gammelmormor berätta. Jaa, det gör jag mer än gärna, det är så roligt när mina barnbarn kommer.
Det blev ingen efterrätt jag glömde det , ja vi tog kaffe och småbröd efter. Vi pratade så härligt med varandra och så var vi inne vid datan. Alltid får jag lära mig något nytt, tack snälla för det.
När de hade åkt hem , såg jag på matlandskampen
där vann Landskrona, alltså Siv Malmqvists lag,

Sofia Rågklints lag från Äppelbo i Dalarna fick också
beröm där var matsedeln

Men Nässelsoppan var inte soppa, utan som en tjockare sås. Älgfile`n var för torr enligt huvud-domaren. Sen skulle jag se Montazami  och hennes
familj, orkade inte att se det klart. En mycket vacker
familj med rara barn och en trevlig karl.
Men jag tycker, nej det gör detsamma , sådant skall man hålla inne med.
Puss och kram och God natt. 



7 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Förstår att det är roligt när banbarnen kommer vi hade våra med familj hos oss i helgen. De bor i Motala ungefär 20 mil från oss så det blir tyvärr inte så ofta vi ses.
Men så roligt vi hade..... mycket lek och många pussar.
Tack för dina alltid så gulliga hälsningar, jag blir så glad det värmer! Tack!
Kram och ha en fin dag, här ser det ut som en blek sol kryper trött upp bakom grannhuset.Kan alltså bli en fin dag.
Raina

Mamma C sa...

Vilken trevlig dag du har haft. Ja, vi längtar att få pussa och krama på dom nu också.
Kramis

Rigmor sa...

Innehållsrik dag!! Och eftersom jag själv är mormor, så förstår jag känslan...Sen att en del sover över måltider och fikastunder...*ler*...ja det får man väl ta!!
Här blev det inget tvtittande igår, det var möte med alla grannar inför vinterns snöröjning. Bor man på landet på en liten byväg är man ju beroende av att sånt fungerar...sen gäller de att komma överens också...Vi har en granne, som nog skulle just i det avseendet passa bättre boendes inne i stora staden, där det plogas flera gånger om dygnet (förhoppningsvis), för han har väldigt svårt att förstå att det inte alltid är nyplogat...Ska väl tillägga att han inte ska iväg till något jobb på morgonen heller...Men det avlöpte bra till slut!!
Vacker dag här, bara att njuta!!
Kram kram

Monika sa...

Vilket härligt o roligt inlägg! Man blir så glad av att läsa!

Ha en underbar dag!
Kramar
Monika

Äppelblom sa...

Låter som en mysig dag med den lille krabaten.
Må så gott och kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Mysigt besök. Men dom där små uppför sig ju inte, inte kan dom väl somna ifrån och låta bli att äta maten, vad är det med bäbisarna nu för tiden!!! Skojar! Så söt, sötare än socker! En bra dag, alltså! Gott.
Agneta kram

Bitte sa...

Vad mysigt med besök av barnbarnet och lilla barnbarnsbarnet! :-) Han är så otroligt söt och verkar vara så snäll också. Lilla Orvar får man sån lust att krama om, vad bra att han också fick smaka lite av maten :-).

Det där matprogrammet har jag helt missat, jag måste kolla upp vilken kanal det går på. Menyn såg inte dum ut! :-)

Många kramar
Bitte