lördag 2 november 2013

Nu vet jag, vad jag skall göra Lördagarna se på TV


Detta kommer jag att gilla, det bådar gott både för
Settman och Downton Abbey. Det måste ju vara svårt för Settman att köra igång detta nya program.
Allt måste ju klaffa, roliga och enkla tävlingar. I kväll

var det två syskon som får vara en vecka i New York.

En annan tös har ju följt allt om Måns Zelmerlöv,
hon vann att få träffa honom. Det roliga var att Måns
redan satt hemma i hennes rum och väntade. Måste
ju ha varit mycket förarbete, för att allt detta skulle
klaffa. Hade inte kameran med först, så det saknas bilder av detta. Men första programmet, och som faktiskt lovar mera, då kan man vara nöjd.

Jaa, vi får se, jag hoppas att det klaffar roligt med något nytt också.
Äntligen började detta underbara Tv-drama om
Downton Abbey igen. Åtta underbara lördagar ihop
med dem. Det är redan en massa intriger, men det
är ju det vill vi se. En härlig avslutning på denna
helg. Det var roligt att träffa våra, eller mina
bliver det ju nu förstås. Gamla vänner sen ungdomens dagar. När vi skils varje gång vid, deras
hemfärd så tänker jag, jag undrar om vi ses mer.
Vi har ju blivit gamla alla tre, så är det ju.
Jag blev så glad hon hade med sig Idegrans-grenar
som jag skall ha på balkongen.
De berömde maten, och jag tyckte själv att allt blev bra, det är inte ofta man är nöjd själv.
Nu bliver det att kolla på TV4 play, så jag kan följa
Så mycket bättre med. Jädra käring att glo på TV.

9 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag tyckte också om Peter Settmans program. Äntligen blir det ett vettigt program om lördagkvällarna. Downton Abbey är också ett favoritprogram. Det bådar gott inför hösten. Ha en trevlig söndag.

Katta sa...

Å vad glad jag är att Downton Abbey börjat igen!! Jag bara älskar den serien, slukar i mej inspiration av kläderna och miljöerna kan det bli vackrare. Önskar dej en fin söndag, kram Katta

Rigmor sa...

Nu missade jag Settman, men däremot tittade jag på Så Mycket Bättre. Än känns det som att de kanske inte kommer upp till förra omgångens program, men det kanske tar sej...Lill Lindfors har ju en utstrålning som få, så hon håller ju uppe programmet tycker jag.
Trevligt att ni träffas, gamla vänner, och äter gott ihop. Och jag tror inte det är alla förunnat att kunna det, oavsett ålder. Tycker det drabbar sjukdom och elände oavsett ålder.
Och du...det är bra att en "jäkla käring" glor på tv, dels ger du mej lite tips om vad jag nog borde se, och sen håller du mej informerad så jag kan hänga med lite mer i snacket på rasterna på jobbet!!
Kram kram

Monika sa...

Hej hej! :o)

Tack snälla du för den fina kommentaren!

Såg inte Settmans nya program och inte heller har jag sett den andra serien. Nu blir jag ju lite nyfiken på den! :o)

Ha en skön söndag och en fin vecka!
Kram
Monika

Anki sa...

Hej Hajan...
Tack för att du bryr dig... att du undrade vara jag tagit vägen... du är då för go! Har varit lite krasslig, men nu är jag på gång igen :)
Såg också Settman och det blir säkert många spännande program att se fram emot. Downtown Abbey är en kanonbra serie - härligt att den är tillbaka!
Ha det gott!
Kram

lisashus sa...

Hej på dej Hajan!
Det är väl en himla tur att vi har TV:n nu grårugget! Ja, Downton Abbey är favorit här också och jag kommer att sitta klistrad varje lördag framöver! Settman missade jag såklart, men man kan ju alltid titta i efterhand.
Kul att din middag blev succé! Alltid roligt att träffa gamla vänner!

Vill också TACKA varmt för dina jättegoa och uppmuntrande kommentarer hos mej!
Allt gott i söndagskvällen!
Kramar
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Hajan, du har ju en för härlig blogg och ja, det finns en del på tv att se, bara inredningen i det sistnämnda programmet är värt en titt!

Och din lasagne, ahhhh så god den såg ut!!!

En skön kommande adventstid önskas från Nordingården.

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken mysig helg du och din vänner verkar ha haft och god mat på det!
Det är så det ska vara. Och tv är ju numera en institution så den finns och är till nöje för oss alla, tror jag. Settmans program såg jag inte, men det låter lovande!
Agneta kram

Mamma C sa...

Förstår hur mycket en annan ska ta igen på play när vi kommer hem.
Kram på dig