söndag 17 november 2013

Nu är alla på samma ort igen, det känns skönt .

I morse var himmelen så där underbart vacker igen,
rakt ut över garagetaken och järnvägen.  Så i morgon,  enligt min makes morfar, en gammal
seglare, skall det bli regn. Morgon rött är natta blött.

Ja i dag var det som semesterfirarna kom igen , efter en hel månad på Canarie öarna.
Jag var uppe tidigt och för de skulle komma tidigt.
Det var 2 pepparkaksgubbar, som kom här.
Jag hade tjuvbörjat lite före, är jättehungrig redan
när jag vaknar, det var flatrökt skinka, och kallrökt
skinka, rödbetssalad och och goda ostar.
Jag fick present också, en härlig plåtburk med
fin choklad i. Den får stå i skåpet nu till Jul.
Glöggen öppnar jag inte heller, förrän nämre >Jul.
I kväll var det  denna trevliga killen från Texas som fick åka hem. De har varit ute med en Dansbands orkester, fick följa med dem i deras buss.

De tyckte det var lite annorlunda här, de fick ju Gnussa också. Man dansar med pannorna tillsammans med sin partner. Jaa jag säger då det, det fanns inte på min tid. Skaran minskas efter varje gång, men
dessa har varit ett sådant trevligt gäng.
Alla får ju sitt stamträd och mycket dokument
framtaget om deras anförvanter.
I morgon skall jag bara vara hemma, skall taga hand
om alla mina räkningar. Sen vill jag prata med min son, fråga hur han haft det, skulle gå på någon
fest. Kan vara skönt för honom och bara få tänka på sig själv ibland.
Det blev ett upplägg till i dag från mig, men det
får ni beska med, det kör ihop sig ibland.






8 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu sitter jag här färdigklädd och ska snart iväg till högarna på jobbet. Var -2,4 på termometern. Lite kallare en när vi gick upp i lördagsmorse :)
Puss

Ölandsvindar sa...

I går blev det lite trädgårdsarbete i det varma och soliga vädret. Men jag glömde att placera ut alla skydd mot rådjur och harar. De har tillräckligt med mat i skogen och behöver inte äta upp mina delikatesser.
Kram från mig /Kerstin

Rigmor sa...

Vilken fin frukost de kom hem till!! Å sen ser jag...du är precis som jag, får jag inte frukost direkt jag slår upp ögonen...ja då blir det inte roligt!!
Det hade jag aldrig hört för, om röd himmel på morgonen. Ska lägga det på minnet...
Å visst var det väl fel person som fick åka hem till Texas??!! Jag har lite svårt för hon som blev kvar, verkar så negativ till allting, men det kanske beror på att hon är osäker innerst inne. Fast vad gör man då i programmet, det går ju ut på att delta i den svenska kulturen...??
Dansa var det länge sen jag gjorde, så "gnussa" har jag aldrig heller gjort...
Ha en fin måndag vännen!!
Kram kram

"Hemmet är min vrå" sa...

Tack snälla söta du för fina kommentaren. Värmer i mitt hjärta. Ja man gör så gott man kan, jag har mycket energi hittar på mycket men på kvällarna är jag sååå trött. Fin frukost du bjuder på. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så härligt att do är hemma igen. Och vilken underbar frukost du dukat upp.
Ha nu en go start på veckan!
Kram från Maria

Livet på Vestergård sa...

Vilken underbar frukost du bjöd på! Jag förstår att det var trevligt att återse de dina.
Koppen som jag visade på min blogg tror jag nästan är från Japan, men visst kan det vara Kina också. Jag har inte så mycket information om kopparna, men maken har försökt söka på nätet.

Polargrevinnan sa...

Det var en frukost som heter duga
som du dukat upp.
Alltid skönt när alla är på plats.
Jag har inte sett programmet du skriver om. Trevligt att läsa oss dig, man blir lite uppdaterad.
Betala räkningar - ett nödvändigt ont. Vi har lagt de återkommande räkningarna på autogiro. Skönt så behöver man inte tänka på det. Vi reser ju en del. Men det blev ingen resa i höst. Det har varit så fin sommar och höst så längtan till varmare nejder har inte infunnit sig.
Ha det bra.
Kram Viola

Gunillasljusglimtar sa...

Åh du är gullig du som bjöd dom på frukost! Skulle också ätit innan,är hungrig direkt från sängen! bra ordspråk! Ha en fin tisdag vännen min ♥ Gunilla