fredag 8 november 2013

Nostalgitripp och bra underhållning


God Kväll, i dag har det varit en väldigt grå dag igen.
Då längtar jag in till min stad, det är väl grått där med , men jag känner så i alla fall.
 
Kunde väl tagit mig en tripp här ute på stigen vi har
men det lockar mig inte ett dugg. Jag städade av mitt tråkiga humör. Tog fram snabeldraken och körde runt, sen vaskade jag alla golven , det är bara tre.
 
Först måste jag få med Elmenäs Sjöko. Kollade på
SvT play naturfilmen från Costa Rica, där var ju
ko helsicken, måste ju ha sovit i går.
Men här är hon, ser ut som Barbar-pappa  i
Mumindalen, visst är det ett konstigt djur, fötterna
är ju som små simfenor, men här är hon nu.

Det var trevliga gäster hos Kroner som vanligt,
Freestile och Hanna och Anna . Det är ju så glatt
och trevligt tycker jag, Så skall det vara en fredagskväll.  Före Doobidoo var det Postkodsmiljonären, där var det en parant duktig kvinna 92 år, Så alert hon var. Hoppas hon är kvar
ett tag nu. Vi får se i morgon hur det bliver.
Hanna Hedlund och Anna Granat gjorde bra ifrån sig.
Sen var det bara att vänta på Skavlan, han har
alltid så bra gäster. I kväll var det Sven- Göran
Eriksson och han blev ju utfrågad, hans nya bok

har ju nyss kommit ut.

Så han fick ju berätta om sina kvinnor. Han har en
flickvän nu med, hon bor i Panama restiden är 24 timmar från Kina där han bor nu. Han har varit
ledare för 13 klubbar det är inte dåligt. I England var
han avlyssnad i 4 år. Han misstänkte både sin mamma och bror att de hade skvallrat om honom.
Sen hade vi Gunhild Stordalen där. Stordalen vet Ni äger de flesta stora hotell ute i världen, ja även i
Stockholm,  Malmö  och Göteborg .

Hon är representant för EAT konferansen , som hon
håller i alla trådar. Det gäller mat och
hälsoriktigt leverne. Hon sa som alla andra att
Medelhavsmaten kommer man längst med.
Ha,ha så det bliver att äta ännu mera fisk och sådant.


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Här har dagen varit varm, blåsig och helt underbar. Men snart är vi hemma till grått och kallt.
Kram på dig

Maj sa...

Tittade också på Skavlan. Hans program är jättebra. Vi har ett superfint "stordalen" hotell " här i Gbg. Han har rustat upp Gamla Posthuset och investerat massor av miljoner där. Ligger vid Drottning torget strategiskt nära Centralstationen. Clarion Hotell kan du söka på.....Natti

Rigmor sa...

Nu kan man undra vad jag gjorde igårkväll i tvsoffan...Såg inget av dessa program nämligen!! Idol hade jag i bakgrunden...låg och läste gamla trädgårdstidningar som egentligen skulle förpassas till återvinningen...tiden liksom bara flöt iväg!!
Ha det gott!!
Kram kram