torsdag 21 november 2013

Morgonstund har mål i mun

Ibland stämmer vädret perfekt efter vädergubbarna på SVT. Vi
var lovade snö, men det är regn. Sådana här morgnar tycker jag det är underbart, att vara så gammal att jag slipper ge mig iväg på
Fembussen in till "stan " och jobbet. Nej jag sitter här kl 04,00
i nattsärken, knaprar på Pågens Surdegslimpa och myser.
Målet i mun, jag skrev om, är detta bröd som är himmelskt gott.
Orkade inte avge några budskap i går, hi,  hi jag var för trött-

Ja, kvällen i går gav jag ju till " Bonde söker fru " - Pia hos
Mikael har ju bestämt sig. Där är bara 2 kvinnor kvar, jaa jag vet inte. behöver ju inte veta heller. Tänk om han väljer fel.
 

Norrlansbonden bland alla fina tjejer,  han hade ju fler att välja
där är ju alla som de skulle vara med på Miss Sverige.
 Värmlandsbonden har också mindre antal kvar. Beroende på att hos de bönderna åkte de ju iväg innan de blev utröstade.
Ja Mikaels spelade ju ingen roll, hon skulle passat på ett gods.
Mikaels gård var ju för liten, vilken otrevlig käring det var.




Då var det roligare att titta på Sverige-quizen med Oldsberg och
Björn. De såg ut ha trevligt, skålade  uppe i Norrland på ett Svenskt
Destilleri . Det var så pass att De bara skrattade åt allt

Det berodde nog lite på av det De smakade av.

Så underbart vackert det är uppe vid Höga kusten . Denna tävling
de har med jättelätta frågor, kan man svara på, men då måste man
ha en sådan där platta eller släpa in datan i tv-rummet. 
 Och det har jag ingen och tänker inte skaffa mig några heller.
Svaren säger de med en gång, men man kan ju kolla sig själv.
Ikväll hörs vi igen 
Men först är jag bortbjuden på Lutfisk hos min 
granne , den nya vännen från äldre- centrat.
Köpte en Amaryllis som jag skall ta med till henne, som ett
litet tack i förväg.


 
GOD       MIDDAG

6 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Åh, ska du äta lutfisk! Nu blir jag avundsjuk. Gubben gillar inte det så i alla år har han fått frukostkorv och pepparrot till den vita såsen medan jag frossar i lutfisken.
Kram /Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Åh gott med lutfisk,åtminstone mammas sås som hon gjorde såå god! Du är ju såå söter! dina inlägg är såå underbara! Så du sitter o smaskar lite vid fyratiden,det gör du rätt i!! Många kramar Gunilla ♥

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg
till dig
kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ingen snö här heller fast det var fullt av det på väderkartan igår, hoppas den uteblev helt och inte kommer inatt. Och det ska bli roligt och se vem som bönderna väljer till slut.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Lutfisk lät gott.
Cyklade iväg själv i regnet i morse. För gubben fick feber i går kväll och ligger nedbäddad.
Kramis

Monika sa...

Här sa "vädergubben" att det skulle bli kallt. Och det stämde precis det. Kallt är det än just nu -24 grader.

Höga kusten är verkligen vacker. Min syster bor där så vi är dit en par ggr/år minst.

Hoppas middagen blev trevlig!
Kram
Monika