torsdag 28 november 2013

Med Carina Berg bliver det både lek och allvar

I Carinas Talkshov, är det både lek och allvar. Det är därför man
tycker så mycket om henne.  Hon vandrar emellan de olika
ämnena, men hon bliver aldrig plump på något vis.

Den första hon hälsade på var Anders Timell som berättade
om sin uppväxt. Han har det ju bra nu är delägare i fyra stora
restauranger, men var långt under isen ett tag. Han trodde sig inte
klara något.
Hon ordnar ju alltid en tävling med den hon intervjuar, även
denna gång, men hon sa hon fick ryggont så hon bytte plats
med en grekisk mästare i den sporten. Så Anders förlorade
förstås.  Nästa person hon hälsade på var ju Magdalena Forsberg.
Väldigt intressant, hon har ju hand om människor
som har en kris, eller sjuk på något vis. Denna gång var
Pamela Andersson hos henne för att tala om sin cancer,
att hon har den sjukdomen vet vi ju tack vare cancergalan
Pamela har en Hjärntumör. Hon har genomgått fem
cellgiftsbehandlingar , just nu.Tänk vad mycket man har att vara tacksam för. Dessa unga människor, det är så fel .
 
Jag  tänker ofta på sådant, det har nog med min ålder att göra tror jag. Jag är ju på mitt 83de år, och egentligen har vi inget
att klaga på, min gubbe och jag firade ju Diamantbröllop med.
Jag var 15 år och han 20 år när vi träffade varandra. Sen de krämpor vi fick tyckte vi var onödigt, men det hör åldern till,
Strokar och benbrott rår man inte på själv.
Nu är det dags att hitta sängen, och tacka för denna dag med.
 

7 kommentarer:

  1. Go kväll!

    Så kul det är med nya bekantskaper. Jag niger och tackar för besöket. Jag var också 15 när jag träffade min gubbe. Nu har det gått 36 år och han håller än. Ja hu för alla sjukdomar...det gäller att försöka njuta av livet varje dag.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Jag gullar med Carina bergh. Hon är så naturlig, och får gästerna att koppla av. Då blir dte bra program. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Hej! jag fullkomligt älskar denna Carina Berg så naturlig o härlig på något vis en varm människa med glimten i ögat! hörde att Petra Mede var tilltänkt julvärld o henne har jag svårt för med sin gälla lite katiga framtoning! Förlåt mig♥ men så känner jag! Trevlig helg kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Kikar in till dej och önskar dej en fin Adventshelg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en skön första adventshelg.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  6. Gillar Carina Bergh, hon verkar vara sej själv, alltid glad och aldrig fräck mot den hon intervjuar. Dessvärre missar jag henne ofta eftersom jag ofta jobbar kväll.
    Ja du, ibland måste man stanna upp och tänka efter, hur bra man har det, som fått vara frisk genom hela livet. Men människan är ju så funtad att man ofta inte tänker på det, det är nog inte så att man tar livet förgivet, men man tänker inte till så ofta som man kanske borde.
    Önskar dej en riktigt skön och fin advent!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Puss och kram nu hoppar jag i säng med. Vi syns snart.
    Kram

    SvaraRadera