måndag 4 november 2013

Man slutar aldrig att förundras över vissa människor, Aron är en sån

Idag var det så vackert väder igen, man förundras
över det med. Solsken igen och jag tänkte att i dag
måste jag gå en liten promenad. Men det kommer
alltid något emellan. I dag var det strykning och
framplockning ,vad som skall med på tvätt i morgon.
För en gång skull satte jag mig för att se på
Fråga doktorn, läste att det skulle komma en som
opererats 4 ggr för sin cancer.
Vad jag är glad att jag fick se detta program. Det
började med att Aron slog omkull när han var 8 år. Han
fick så ont i korsbenet, det blev inte bättre, det

visade sig att det var cancer.

år 2001 var han 13 år och var med på allt och tävlade. Men så var det ju nya operationer, men han
gav sig inte . Han och en kompis bestämde sig för
att bestiga Kebnekaises topp med rullstol. Men han var även tvungen att gå, vissa sträckor.
Han talade om att de var så lyckliga, men också lite
rädda. det är precis lagom att stå där, sen är det stup
på bägge sidor rakt ner. De har också varit till
Paris 40 st cyklister i rullstolar, bara ta sig fram med sina armar. Då samlade de in pengar för barncancer fonden.  8.5 000000 blev det. Vilka ungdomar det
finns. Man bliver alldeles rörd och fylld med så mycket känslor.  Vad sådana berättelser gör att
fler kan bli inspirerade att efterfölja , man skall
aldrig ge upp, sa han. Men alla har ju inte sådan
kämparglöd, de kanske inte orkar.
Han har en Hemsida han skriver på, så alla kan få
läsa. Han har två yngre bröder Hugo och Leo.
En flickvän som heter Elisabet De har det så
bra, men det måste vara en viss tjej som har samma
värderingar som han.
Tack Aron för Du ställde upp och berättade, förmodligen kommer inte Du att läsa detta, men det känns bra för mig att säga detta tack.
 
Skulle skrivit om Mårten Palme det sparar jag till senare.

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Tänk, vilka människor det finns med så mycket kämpaglädje i sig. Sådana skulle det finnas fler ut av.
Kramis

Maj sa...

Gokväll! Jag såg inte fråga dr för jag orkar inte med alla program om sjukdomar mm
Men skrev du inte att han hade en blogg. Går det inte att lämna kommentar där?
Tack för titten hos mig. Alltid lika roligt med din kommentar.Kram

Bitte sa...

Vilket fint program jag verkar ha missat. Det är så fantastiskt att människor med såna öden kan vara så positiva trots alla motgångar och svårigheter!

Jag håller med om att det är mycket roligt på tv nu, jag ser Idol på fredagarna, Så mycket bättre på lördagarna och så Downton Abbey förstås. Och till sist Solsidan på söndagarna :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Hannis sa...

Jag tycker det är fantastiskt med alla dessa kämpar!
Och dom sprider så mycket fina budskap och hopp på sin väg.

Så programmet med Mårten.
Det var riktigt bra.
Kram Hannis

Gunillasljusglimtar sa...

Jag såg det ej heller! har också lite svårt just nu o se alla sjukprogram,vet inte vad det är men tror det hänger med att jag själv har det jobbigt med en del...Tack ´Hajan för dina braiga inlägg ♥ Gunilla

Ölandsvindar sa...

Han var sympatisk den där professor Palme. Jag gillade hans fniss emellanåt. För övrigt har jag sovit lite då och då under alla program i helgen. Beror nog på mina tuffa dagar på julmässan.Roligt men jobbigt.
Kram från mig till dig /Kerstin

Katta sa...

Vilken stark kille. Man undra om inte vissa får mer go och drivkraft av att gå igenom såna svåra saker. Önskar dej en bra dag Hajjan, Kram Katta

Gunnel sa...

Jag såg tyvärr inte hela programmet, men det verkar vara en energisk kille. Programmet om Mårten Palme var väldigt intressant.