torsdag 21 november 2013

Körkortet har blivit känt, Hurra för Martina nu har det hänt

GRATTIS MARTINA TILL KÖRKORTET
KÖR FÖRSIKTIGT NU NÄR DET BÖRJAR  BLI  HALKA
LYCKA  TILL
 
 
 
Det är ju underbart, lilla gumman så glad jag blev. Du har varit

jätte duktig. Har haft det jobbigt i skolan, och ändå fixade detta. 

Undrade varför Du ringde, och bara sa titta ut i ditt sovrumsfönster
och där stod du vårt lilla knyte. Du hade fått låna pappas bil, du
ville inte komma in. Det skulle åkas lite bara för, nu var det klart.

Du förstår väl det är inte så länge sen Du bara var så här stor.
Var tusan har alla dom åren tagit vägen. Bilden är ju inte
den bästa, fotade av dem på väggen.
Vi får festa lite när vi ses nästa gång, det ordnar sig alltid, vet Du.


Eljest hade jag tänkt berätta hur jag hade det, där jag var i dag
I dag den 21/11-13 , var Marys Perlagoner fortfarande så här fina.

Så åt vi Lutfisken och det var jättegod sås till, och mycket
grönärter. Lutfisken är väl inte så märkvärdig egentligen, det är
ju den goda såsen som sätter sprätt på rätten, och ärterna och kryddorna. Efter maten drack vi kaffe och åt Dammsugare med
pepparkaks-smak till. Det fick bli efterrätten.
Nu efteråt såg jag på Carina bergs program på 5an, så bra det blivit.
Men huvudnumret i dag var ju Martinas Körkort.



7 kommentarer:

Mamma C sa...

Skrev ett sms och önskade ett stort grattis nu när jag såg detta.
Kram

Anonym sa...

Ja. åren går nu är hon stora damen. Körkort o allt. snart skall hon väl flytta hemifrån också. men sån't är livet .
Ha dä gott Mor och njut av såsen !!

Sonen / :-) !!

Katta sa...

Grattis till henne! Nu kan hon säkert ge dig skjuts om du behöver med :) Dammsugare med pepparkakssmak har jag aldrig sett men såg i går joghurt och mineralvatten med pepparkakssmak men har inte testat. Önskar dej en riktigt fin helg, kram Katta

STENLYCKA sa...

Vad härligt med körkort, grattis till Martina.
Kommer själv ihåg när jag tog körkort på den tiden fick man inte körkortet i handen utan fick spänt gå och vänta någon eller några vecka innan man kunde ta bilen.
Ha det gott vännen!
Kram Raina

Maj sa...

Ja, vem minns inte dagen då man klarade sitt körkort. Säger som Stenlycka ovan, vi fick inte vårt körkort direkt.....
Vilken underbar pelargon! Jag tror det är en av de mest härdiga växter som finns. Trevlig helg önskar jag/M

Martina sa...

Tack så mycket älskade farmor, vilket fint blogginlägg du gjort! Och jag ska ta det lugnt det lovar jag!!
Puss och Kram så ses vi snart och ja, då blir det fest! :D

Anonym sa...

Grattis till Martina. Kan tänka mig att sonen är stolt. Du kommer säkert att få mycket hjälp för hon gillar väl att köra. Hoppas allt är bra med dig annars. Kram Ann