tisdag 26 november 2013

Kärt besök på vardagen , det piggar upp

I dag var det mycket som skulle fixas. Tycker inte om när det är
rörigt kring mig. Men först sov jag dåligt, var uppe 03,40 dö-hungrig , tog 2 veteskivor och ett glas mjölk. Men sen sov jag inte dåligt , försov mig vaknade inte förrän vid åtta.tiden.

Rostade lite bröd, och tog en kopp kaffe , starkt . Det skulle sorteras i mitt linneskåp, ihopblandat dukar och gardiner.
Det tog ett tag, då blev jag hungrig igen. I dag ville jag ha något
som föll mig i smaken.
Det blev Isterband, hade tänkt dillstuvat potatisen, men potatisen
blev för kokt för att stuva. Men det var gott så här med.
 Nu sade ryggen till att vila lite efter maten, och så gjorde jag, skönt.
Nu var det redan eftermiddag, telefonen ringde, det var en kusin till
min man som ville komma. Skall jag ha med mig något undrade hon, ja bara 2 st Lussekatter svarade jag.
Nu fick jag brått, tände alla ljus och lyktor efter som det var mörkt redan.



Jag tycker om mitt ljus-skrin, som jag köpt hos Violan i Östra Husby, Huset som hänger bredvid Idegranen, har jag köpt per katalog från Cellbes. På bordet tände jag mina ljusgrottor ,
i Crystal-salt från Himalayas det står så på kartongerna de låg i.
Turkiet har dessa också har jag hört. När Snälla Inger kom
så hade hon Vetebullar och en fin Julstjärna med sig. Det blev jag
jätteglad åt, hade fått slängt 2 andra Julstjärnor som bara ballade ur.
Vi skrattade och pratade som sjutton, vi har många roliga minnen
tillsammans.
Tack snälla Inger för att Du kom ett tag, timmarna gick
så fort, och roligt hade vi. Trots att det är 13 år emellan oss.
Sen besöket gått, blev det Tv för mig. Bosse Bildoktorns lag vann
i Matkampen.  I Pengarna på bordet var det ett par systrar som vann 100.000:- kronor var, det tyckte jag var jätteroligt.
Är riktigt nöjd med dagen i alla fall, trots allt, nu skall jag
läsa lite i Året Runt innan jag somnar. Måste kolla vad Stefan Andhe  har i sitt kåseri, denna vecka.
 

6 kommentarer:

Maj sa...

Tack snälla för din kommentar. Du har humor och jag fnissade, men det var ju kanske ganska allvarligt..gardinstång som ramlar ner gör kanske att man kan ramla osv. Men nu gick det ju bra för oss båda. Tummen blöder inte längre....Så trevligt med besök och vad mysigt du har det. Jag har inte pyntat något ännu. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Såna dagar är guld värda! Så mysigt ni hade.
Och det där med Året Runt. Min man (jaaa) prenumererar på Allers för han tycker så mycket om deras korsord. Jag skulle vilja ha Året Runt just för Stefan Andhés skull. Igår flyttade jag runt böcker i mina bokhyllor och då flyttade jag på alla hans böcker, jag tror att jag har alla och jag älskar hans sätt att skriva. Men jag har inte sett att han gett ut någon bok på de senaste åren. Han är ju så gullig och skriver så fint!
Agnetakram

Monika sa...

Så trevligt det låter! Och så fint du har det. Allt är så vackert och fint pyntat där hos dej. Ha en fin kväll!

Kramar
Monika

Mamma C sa...

Vilken trevlig eftermiddag det blev. Alltid kul med oväntat besök. Nu har jag bytt headern. men inte bakgrundsfärg på bloggen. För det funkade inte när jag skulle fixa det.
Kramis

Vardag och flärd sa...

Tack för din kommentar!
Isterband är så gott, nu blir jag så sugen så jag måste handla imorgon!
Härligt med lättsamt och trivsamt besök, det förgyller vardagen.
Kram
Eva

LyckligaPraliner sa...

Men så bra att du somnade om och kunde sova ut!! Det är ju viktigt att få sova tillräckligt och att vakna på nätterna blir jobbigt. Vilken god lunch! Riktig rejäl mat som mättar länge och sen fint besök. Låter som en mycket bra dag! det är så fint med ljuslyktor. En fördel med denna mörka årstid.

Här blåser det rejält och det har kommit tung blöt snö. De varnar för storm här igen. Jag hoppas den tar en omväg så vi slipper. Avskyr storm och vi har ju nyss haft en kraftig sådan som förstörde mycket.

Tänker lägga mig tidigt. Är ledig imorgon men har fullt upp. Jobbar helg så jag måste hinna få undan lite saker.

Kram, hoppas du kan sova gott inatt!

Ann-Louise