onsdag 6 november 2013

Jaa, den kärleken, i valet och kvalet

I dag väntades det besök, vi träffas var 14 dag. Vi har så mycket att tala om, är på samma våglängd
kan man säga. Vi sitter alltid i köket man sitter liksom bättre där.


Vi hade bara goda smörgåsar till kaffet, till påtåren
hade vi Kladdkaka med frukt och glass. Kladdkakan
köper jag färdig, den som är glutenfri den är precis lagom i konsistensen. Vi talade om att vi skulle se
hur det blev med bönderna, sen ville vi båda se Oldsberg och Hellberg på 4an med.

Jag hann inte att ta så många bilder, men fick på
dessa två. Madelene gjorde av med den bamsestora,
alla hade lätt att välja bort ändå. Men det måste
känns lite tråkigt i alla fall för den som bliver bortvald. Det skall bli roligt att se hur det bliver till slut.

 


Det började en ny serie på TV 4 Sverigequizen heter
den. Mycket märkligt namn, den kunde ju heta
runt Vätterns strand i stället. Det var ju de härliga
killarna Oldsberg och Hellberg som leder den.
Det var 20 frågor om olika saker, de talade om svaren på varje fråga ???? sen skulle man gå in tv4.se. Det gjorde jag men då kom in på Menlösa

brunn. Där var det inget att svara på. Men det har ju blivit så populärt att man svarar medan tävlingen pågår.
De var i Gränna och gjorde polkagrisar. Vi var vid
Övralid, Vadstena  o Motala. Många andra lätta
frågor om ditt och datt. Skall bli intressant att läsa vad andra tyckte om denna tävling.
Sen när jag gick runt så släckte jag ljuset i Grodan.
Den har jag i badrummet, och tänder vid behov, om
Ni förstår.
Den står bredvid min fina Handkanna, som jag
köpte på Äldrecenret där min man bodde. Jag älskade den med en gång. Det en konstgjord
Perlagon i den.
Vet Ni jag har satt min nya Julstjärna på diskbänken
i natt, jag har antagligen vattnat den för mycket.
För just nu ser den inte alls så fräsch ut.
Inte jag heller, så nu går jag till sängs, tack för i dag.

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Gokväll! skulle precis stänga av burken,då såg jag att du bloggat..Jag tittade för första ggr denna säsongen på bönderna..tyckte de var lite speciella en del >:)) ja ja de gör som de vill! Så skoj att ni träffas o håller kontakten smörgåsarna ser smaskens ut!Godnatt från mig/ Jessica

Maj sa...

Så hemtrevligt du har det i köket. Det blir "gilla" där....sen ser jag att Änglarum skriver om att smörgåsarna ser goda ut-jag har inget foto på dem. Grrrrr

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bara, det var inte så bara det, smörgåsarna ser jättegoda ut. Vilken bra kväll. Polkagrisar var jag i Gränna och gjorde i somras, och det var inte så lätt. Tjejen på hästen är inte jag (tyvärr) det är sonens sambo Caroline. Och hästen var gammal som fick tas bort, en fantastisk ardenner, hon var lugn som en filbunke.
Kramar
AnnaMaria

Anette Vangbo sa...

Goda mackor.... kommer ;-)
Jag kolla också på Bönderna... tufft för de som inte får vara med längre men så är ju spelets regler....
Kul att se vem som blir kvar till slut vilka de väljer och om de väljer någon kan ju vara så också.

Ha det gott!
Kramar Uttan!
http://www.hososspaalbo.blogspot.se/

Rigmor sa...

En innehållsrik dag och kväll,synd bara på den slokande fina julstjärnan...men kanske den har hämtat sej under natten.
Jo, med benet i högläge så blev det en hel del tvtittande igår. Såg Bonde Söker Fru, inga större överraskningar där. Möjligen tycker jag hon getbonden
är lite tråkig och kall...Och Sverigequizen var kul, bara jag slapp se denna Oldsberg...honom har jag väldigt svårt för!!
Gud vilken vacker kanna du har!! Den föll mej verkligen på läppen.
Ha en skön torsdag vännen och tack för kommentaren hos mej!! Det känns redan som det går åt rätt håll.
Kram kram

Mamma C sa...

Du har det så fint min lilla mammsen. En trevlig dag du haft med gäster och rolig TV-kväll. Så synd med stjärnan. Du får hoppa vattningen ett tag.
Kram på dig.

Gunillasljusglimtar sa...

Mums filibabba! Ser väldans smarrigt ut med vackra smörgåsar! Hoppas ni hade det trevligt! Ja käre nån säger jag om bönderna eller deras val:) Sverigequisen fatta jag inte heller varför dom sa svaren?! Jaja ikväll ska jag kolla lyxfällan tror jag:) Väldigt fiint hem du har♥ Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka späckade dagar du har! Fullt ös och mycket god skaffning. Smörgåsarna såg så där jättegoda ut. Att snattra med en väninna är väl mysigt! Jag såg inga av programmen igår, men det är bra att bli uppdaterad. Som barn bodde jag granne med Oldsbergs, han var alltid fullkomligen hopplös på ett väldigt roligt sätt!! Men föräldrarna hade nog att göra!
Agneta kram

Anonym sa...

Hej!
Men vilken bra blogg - här kan jag läsa tv progammen i sammanfattning! ;-) Jag jobbar så många kvällar och helger att jag inte hinner följa något på Tv. Du väljer de program jag skulle se om jag kunde.
Vet inte hur jag hamnade på din blogg...
/Elisabeth Uppsala