tisdag 19 november 2013

Det lyckades inte i kväll för de Blågula , Portugal vann

Det räckte inte alls, och ändå jobbade alla som tusan. Det var surt sa räven , men det hjälper ju inte. Redan börjar de tjata om vilka som skall sluta.
Herre Gud Portugal var väl bättre, nog om det.
Jag tyckte ibland att det bara var rödklädda på plan.

Han fick ju göra mål i alla fall men det räckte inte i kväll.

Jerry Williiams var på Go,kväll, det är sista varvet

som han skall ut på,  tänker att sluta , men det får vi väl se. Han berättade om sina hundar, han har alltid haft Schäfrar. Det var ju kattkväll i kväll, massor med brev frågor.

Jag har aldrig haft katt någon gång sade  Jerry,
verkade inte vilja ha någon heller.
Den enda ljusglimten i dag var ju, Året Runt och
äntligen ett nytt nummer med Ernst tidningen.
Jul med Ernst heter den.

Det var inte mycket nya saker att göra, men bra
recept tycker jag. Men om man skall klaga på
något så är det ju att de kommer så sällan
Dessa tidningar. Nej nu får jag sluta för i kväll,
många besvikna som skall försöka att sova nu.
God natt på Er önskar Hajan.
 

11 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej På dej!
Hoppas alt är bra!
Här har vi kallt idag 3 minusgrader!
Brrrr!
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

LyckligaPraliner sa...

Hej du sköna böna! Jag tror att jag ska köpa Ernst-tidningen. Säkert kommer jag inget göra av det som finns däri, vare sig av recept eller pyssel men ändå. Det gick åt skogen för Sverige i fotbollen. Sambon satt och skrek i vardagsrummet och jag suckade i köket :))

Ha en bra dag!

Tack snälla du för dina kommentarer hos mig!

Kram Ann-Louise

Birgitta sa...

Ja Jerry, nu sjunger han kanske på sista versen, men jag gillar honom och hoppas han kör ett varv till, men kanske klokt att sluta innan man blir antikvitet.

Ha det gott, Birgitta

Gunnel sa...

Tidningen med Ernst kanske ger lite nya tips, och det är kul. Jag såg inte Jerry Williams igår, men tycker det är fantastiskt att han fortfarande håller på. Jag minns honom från mina tonår. Ha det bra

Snäckskalsdalen. sa...

Tack för din roliga kommentar om fotbollen hos mig igår. Det var så nära där ett tag. Men Portugal är ett bättre lag, så är det. Men Zlatan är bäst!
Jerry Williams blev jag bjuden på show av en gång, i Göteborg, och oj, så energisk han var på scen! Fantastiskt.
Idag skiner solen, det var lite frostigt i morse men nu är det gott ute.
Agneta kram

Monika sa...

Hej hej! :o)

Jag var faktiskt på Jerrys Farewell Show i lördags. En fantastisk kväll med nästan alla gamla godingar med. Har har verkligen en enorm känsla i rösten. När han sjöng Vintersaga, då rann tårarna. Det var så mäktigt.

Saffrans-semla hade inte jag heller ätit innan. Den var riktigt god. Det var russin i brödet och det passade bra ihop med grädden o mandelmassan. Du får testa du också :o)

Ha en fin kväll!
Kram
Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nej det blev ingen vinst, det märktes på gubben här!
Tack för tipset om Ernst tidningen, den ska jag köpa.
Kramar
AnnaMaria

Polargrevinnan sa...

Ja, det var många som var besvikna igår. Jag tittade inte på hela matchen. Jag är inte så där intresserad men nu var det lite speciellt - vara eller icke vara.
Det här med veckotidningar är inte min grej. Jag tog en prenumeration
på året runt - 10 nummer - men mest för korsorden skull. Jag bläddrar lite i tidningen då jag inte hinner läsa så mycket. Jag har en hel trave med böcker som väntar.
I kväll är jag "inlåst" på mitt rum. Det är herrmiddag här. Sillen är uppäten och så där en 5-6 snapsvisor har sjungits. Sen blir det pannbiff med lök, det ska vara husmanskost. Herrn fixar allt själv. Efter middagen blir det kortspel och ganska högljutt.
Nu skall jag sätta mig och lösa korsord och ta en kopp te. Kanske kan jag smyga till mig lite rom, som jag vet att det kommer att bjudas på.
Ha det bra.
Kram Viola

Maj sa...

Jag tittade också på fotbollen . Klart jag hoppades men var inte förvånad när Portugal vann. De är ju ett av världens bästa lag och kommer nog att gå långt i VM. Håller med dig om att det kändes ibland som om det nästan bara var Röda på plan. /M

Mamma C sa...

Nej, det räckte inte med att skrika och tjoa SKJUT DÅ... flera gånger i soffan. Det blev inga fler mål för det.
Kram på dig

Hjärtruds Stuga sa...

Så kul att du besökt min blogg. Alltid kul med nya bekantskaper. Jerkan tycker jag har förtjänat att få gå i pension. Tänk så länge han underhållit människor i vårt avlånga land.

Ha en bra kväll

Kram Karin