måndag 11 november 2013

Attans så vackert väder , och man kan glädjas åt mycket

Så underbart det var morse, inga regnpölar på

gården. Det till och med var blå himmel.

Nu var det dags igen att besöka min frissa. Vi kvinnor
bliver som en ny människa efter ett besök där.
Min frissa har sin salong bredvid vår fina Torshagså.

Det första som möter en, när man kommer där är
alla änder. De tror att man har mat till dem. Man
kommer inte över vägen, De har eget övergångs-ställe. I morse sa jag till chauffören du kan väl tuta
så försvinner dom. Vet Ni vad han sa, nej då bliver
de så rädda. Ovanligt, jag har hört de som sagt
flytta på dig Andjävel, men det är en annan historia.
Fars dag firade vi här, Martina firade sin pappa hos
mig. De hade övningskört och varit uppe vid
Minneslunden. Hon ville tända ett ljus till sin farfar.

 Vet Ni jag var lite trött på att fixa maten, så jag
föreslog att vi skulle åka till krogen. Vi köpte Pizza
och Kebab , det var jättegott och väldigt onyttigt
men vem bryr sig om det ? Vi var och hämtade
ett postpaket också. Sen hade Martina med sig
kakburkar son hennes klass sålde , jättefina och goda.

De heter Kajsas kakor, mycket goda och fina. Jag beställde 3 burkar till , skall ge bort i Jul.  De kostar bara 50:_ st.
Det var lite lilljul , mycket snygga saker till mig själv.
Men de får Ni se en annan gång.
Världens sötaste Råtta, 42 cm lång , och med luva
och stora skor, tyvärr missade fotografen detta.
Jag älskar fulsöta grejer, och denna är min julklapp
till mig själv. Man måste ju pigga upp gumman lite
ibland,ha,ha .  Det blev en trevlig Söndag i alla fall
men detta i Filippinerna  kan man inte bara gå förbi.
Jag har skickat 2 ggr via mobilen, 100:_ märks inte
om man kan hjälpa till. 
Nu skall jag säga hej då, för nu är Fotbollsgalan.
Dessa bilder från min Kakbutik visst är De fina  Kajsas kakor.


8 kommentarer:

Katta sa...

Såna kakor sålde min son då de samlade till klassresa för några år sen de var goda, nu ska de sälja igen så jag får väl passa på att fylla förrådet jag med. Önskar dej en trevlig kväll och fortsatt bra vecka. Kram Katta

Mamma C sa...

Vilka gokakor du köpt, och ha en trevlig kväll vid tv:n.
Puss

Snäckskalsdalen. sa...

Och nu är den över Fotbollsgalan. jag blir alltid lika glad av den och Jag tycker Zlatan är förtjänt av priserna och det är dom andra också!
Vilka vackra kakburkar och goda kakor också!
Skönt när det inte är blött ute!
Agneta kram

Polargrevinnan sa...

Vi hade inte blöt i morse heller men det var frost på bilarna. Första frostnatten här hos hos.
Katastrofen i Filippinerna är hemsk.
Skänka en slant är allt vi kan göra.
Många bäckar små, det är mycket som behövs i det landet.
Att inte ha mat, vatten och tak över huvét, man kan inte fatta hur det måste vara.
Pizza, det var längesedan, men gott är det.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Viola

Ölandsvindar sa...

Jag ska klippa mig på fredag hos en ny frissa. Den gamla har pensionerat sig. Lite nervöst men egentligen blir det nog ingen skillnad. Mina raka lätträknade strån går det inte att göra så mycket åt. Egentligen kunde jag ta saxen själv och klippa till.
Kram, kram från Kerstin

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

De där kakorna brukar vara himla goda tycker jag, brukar köpa många burkar själv när barnen säljer:)
Härligt med frissanbesök! rätt skönt att gå och sätta sig och någon pillar lite i håret, somnar ju nästan hihi.
Ha en fin dag.
Kram Jennie

hemma hos lilla mej sa...

Ja dom kakorna har mina barn och sålt för att kunna åka på klassresa.Härligt med besök hos frissan .Ha en skön tisdag fina du .Kramar Rita

Gunnel sa...

Mitt barnbarn har också sålt kakor och jag köpte exakt samma burkar som du.De är väldigt goda....och snart slut