fredag 22 november 2013

ÄNTLIGEN HÄRLIGA FREDAG, ÄNTLIGEN PÅ SPÅRET IGEN

 
 
 
Här är de som tävlade i första omgången av På Spåret,
kunniga och duktiga som attan.
Jan Guillou och Ann-Marie Skarp, samt Kjell Wilhelmsson och
Eric Ericsson de sist nämda är ju Skådespelare.

Det är en härlig tävling  tycker  jag, Eric och Kjell fick in
en 10 på första frågan på en gång.

Augusti-orkestern det var en ny sångerska  Jaqer Nakiri  jag har

aldrig hört henne förut.  Nu skrev jag fel, det är ju alltid  olika

Sångerskor som sjunger där, jag ville bara ha sagt att denna
har jag aldrig varken sett eller hört.




Här drogs det i nöd-bromsen för   fulla muggar,  Kjell tyckte
 att Eric hade lite för bråttom, men det gick ju hem.

  


Kjell och Erik hade dressinen , och de hade väldans

roligt  och skojade med varandra.








Janne och Anne-Marie  har ju gifts sig sen senast,

hon till och med fick ett par pussar under kvällen.

Det höll ju familjen Haag på med, men det ser man ju hur det kan gå.

Jan och Anne-Marie  fick taga första klass att sitta i.

Eljest har det inte hänt så mycket här, jo jag har stekt 2 fläskfileer
tills på Söndag. Sen  tog jag fram  symaskinen
var tvungen att taga av Julgardinen, kappan var alldeles för lång.


På söndag kommer min son och barnbarn, då hjälper de mig
med att sätta upp den åt mig tills första Advent. Förra helgen var det dotter min som fixade upp gardinerna i vardagsrummet.
Jag har så bra ungar, som hjälper mig med sådant. 


 Det skall bli så roligt att få börja lite och pynta med Lyktor och
lite blommor.

 
 
De blommor och  ljusgrupper   som   finns   nu    är tagna eller lånade     
från Googl
Nu säger jag gonatt och tackar för denna dagen.
 
 
 

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Igår kväll var första gången vi satt och tittade på tv:n. Ja, förutom matchen i tisdagskväll. Men det var bra program. Skavlan var berörande, man fick en klump i halsen.
Kram

Black Iris sa...

Ja, där sa du något.. Jag såg ju inte På spåret igår men vi spelade in det så nu kan jag se det snart..
Mysigt att ha något bra att titta på när man inte vill gå ut..

Kram Maidi

Snäckskalsdalen. sa...

Vi såg också på Spåret och jag älskar att på gissa vart tåget är på väg! Deltagarna var charmiga och bra och den första tiopoängaren satt som en smäck!

Så märkligt, när jag gick och la mig igår kväll var jag inte heller glad för människorna, överlag, var det något i luften, det kändes sorgligt och ledsamt....men man kan ju inte vara glad alltid, heller.

Agneta kram

Äppelblom sa...

Jag såg inte På spåret, men det går väl i repris.
Visst är det bra att du har så fin hjälp med lite sysslor hemma.
Trevlig helg och kram till dig!

Gunillasljusglimtar sa...

Bra du håller koll på spåret! kollade Idol igår men blir arg när mina åker ur...Kram Gunilla

Monika sa...

Nä men! Jag har missat att På spåret börjat om! Du ser! Jag har noll koll ;o)

Får kolla in när det är någon repris.

Ha en fin helg!
Kram
Monika

Viola sa...

Vet inte vad jag har emot det programmet..alla verkar gilla det men inte jag...men ikväll, då du..är det min tv-kväll, så mkt bättre och så den absoluta favoriten, down town abby, här ska det tittas, ha en fin kväll, hoppas ni får tid att komma ut snart, är ju länge sen sist, kram