tisdag 29 oktober 2013

Två program som fångade mig , mer än jag kunde ana

I Vem tror Du att Du är, var det Maud Adams som
ville undersöka sina rötter. Det var så intressant,
hennes gammelmormor blev ensam med tre små barn. Hon orkade inte med det, utan tog sitt liv,
hon drack sådant som man destillerade med mot
Tuberkelos. Hon orkade inte längre med sitt liv.
Jag orkade inte heller följa färdigt, utan slog över till 7an.
Där var Peter Jöback , Rickard , Nisse med sin trombon, Lisa Nilsson och Charlotte Perelli
De flesta från Idol-tävlingen, var med och sjöng
killens underbara låt.

Där var det tillsammans mot Cancer under ledning av
Kristin Kaspersson och Tilde DiPaula . Det är jag glad
för, det var ICA och Apoteken som stod för detta.
Bara från Icas hjälp och kunder hade De samlat
ihop 16.000000, inget dåligt resultat. Apoteken stod
för över 6.000000 från dem.
Laila Bagge hade ordnat så fint för en kille som jag
inte kommer ihåg vad han hette. Som under denna
uttagning fick sin cancer, och klarade inte det utan
han gick bort. Men han hade gjort en platta, som
Laila introducerade och pengarna går till cancerfonden.
Det var en fin tillställning som berörde alla oss,
om man inte har ett hjärta av sten.
När jag gick till sängs , var det regndroppar på min

ruta.
Dessa bilder har jag inte tagit lånat dem på  Google.
Tyckte de var så vackra , lika vackra som alla dessa Botox märkta damer som var med i går kväll.
  kan någon förklara varför De inte vill ha en enda rynka.
  Alla ser ju likadana ut snart, små ögon och ankläppar.  Jag vet jag stavat fel men det får duga.,

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ankläppar - precis! Att en del inte vill ha rynkor kan jag till viss del förstå, men annars är ju charmen att man är som man är....
Igår tittade jag på Homeland, den serien följer jag. Men den har börjat bli lite väl invecklad och snårig..
Det kom ingen storm till oss, bara lite regn!
Agneta kram

Pettas sa...

Jag gjorde som du igårkväll. Tittade på Maud Adams och såg också så långt på programmet som du gjorde ungefär. Sedan kröp jag i säng och sov som en stock.
Ha det gott Hajan!

Karinkram

Rantamor sa...

Precis som dig berörde mig cancergalan igår kväll, tårana fick rinna på mina kinder över allt det orättvisa som denna förbannade sjukdom ställer till.
Så bra att dom fick in mycket pengar till forskningen.

Men det andra programmet såg jag aldrig, är nog inte så intresserad av just släktforskning, och inte på dom jag inte ens känner...

Här hostar vi på fortsatt, undrar hur länge vi får gå med detta, låter som att vi är storrökare (och ingen av oss röker tackålov)...

Nu har lilla familjen åkt hem och det blev bara så tvärtyst i huset,
ingen som tjoar och ropar famor kooom...

Ha det gott.
TTjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

*skratt* inte bli jag less för att du frågar eller kommer med goda råd.
Jo vi har haft och har mycket att ta in i medicinväg för hostan, men den är nog av det envisaste jag varit med om.
Rantafar har ju svår astma så han är det nog mest synd om, men han har ju astmaspray och cortison så vi får hoppas att han reder sig sen har han ju förstorat hjärta så det tär nog på för det hjärtat just nu och trött är han.

Men , men vi hoppas att det snart ger med sig med allt hostande och snörvlande.

Hoppas att du slipper förkylning i höst...

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Ja, man kan undra varför ingen vågar åldras längre.
Puss på dig

Gunnel sa...

Jag blev lite nyfiken på dig så jag var tvungen att gå in och läsa i din blogg. Mycket trevligt. Håller helt med dig om åldersfixeringen. Varför är det fult att bli gammal? Det är ju helt naturligt. Jag tyckte min mor var så vacker när hon blev äldre för hon åldrades naturligt. Tittar gärna in igen. Ha det bra

Maj sa...

Tänkte titta på Cancergalan men jag stängde av, blev för jobbigt bara.Sen var det ju detta med Simone och det var stressande för mig iallafall att inte veta hur mycket det skulle blåsa....men som tur var klarade vi/jag mig bra. Kram

Ölandsvindar sa...

Vi tittade också på Maud Adams när det började blinka och elen försvann. Ja,aldrig kunde man väl tänka sig att det skulle bli modernt med ankläppar!Snart kanske mina platta ankfötter också blir populära. Hahaha!
Kram , kram från Kerstin