tisdag 22 oktober 2013

Tack min kompis för att Du stod ut , med min Köprunda

Vår dag började på Spiralen, då hade min kompis
väntat länge, och jag hade åkt länge med Färdtjänst.
Men det får man räkna med när det gäller stadsresa.

Vi var överallt med våra rullatorer.   Det finns inget
konditori någon stans, som har så färska räksmörgåsar., som hos Lindahls. En kompis hade ju lovat att vara med, hoppas hon inte ångrar det.. Tack för det min personliga assistent. Vi skojar om det, men hon är äldre än jag.
 Hennes belöning är, olika rastplatser med föda, hi hi.
Det första som jag köpte var till lilla Axel, det tänkte
jag att inhandla på min förra resa, men det blev inte av då. Hurra för det fanns 2 st kvar i dag bara, men för halva priset Lite tur skall man ha.
Lakanset för en lite boy, med tillhörande nattkompis.

Sen var vi på alla varuhusen i city. Men jag kände inte igen mig någonstans. Så stort och alla människor, men det är ju mer folk som travar omkring, än som handlar i affärerna.

Något alldeles nytt som kommit dit, där hade Lundbergs sparat den gamla väggen, från huset de rev. Så flott som helst Rod Islands Home  Shop , men en liten undran vem har råd att handla där.
Jag skojar det finns säkert folk till det med.
Så var vi på Hemtex , där köpte jag en stor Duk
"skitsnygg" ursäkta uttrycket, Gardinkappa i samma
mönster,  och vet NI servetter med samma mönster,
Allt i höstens underbara färger. Det hade jag råd att
handla. På Åhlens var allt till Jul framplockat första
dagen, de visste väl om min stadsresa.
Sen var det lilla Axels tur igen, men de sakerna visar
jag inte, ifall hans mamma kollar här. Men det är
inte klokt , vilka fina grejer och vilken fin kvalitet.
Det handlade jag på Polarn och Pyret, jättesnyggt,

Sen kom vi till en ny firma för mig, Axelssons hette
det. Min kompis hade handlat där i flera år, så lite
jag vet som bara handlar i Konsum hemma. Där blev det både blus och jumper.
Nu tyckte vi att det var dags för påfyllning igen,
jag trodde också att min rygg skulle gå av. Nu hade vi kommit till Domino där fikade vi och så tog vi
goda Biskvier till , mums så gott det var . 14,30 skulle min Färdtjänst komma , så vi hann att pusta ut. Min kompis skulle gå till systemet och handla
och jag åkte runt i hela Norrköping det var 4 olika
avgångar i Norrköping, sen var det bara en man och jag kvar ut till mig. Jobbigt men sådan tur att det finns. Men kan tala om att jag somnade på en gång
på Vem tror du att Du är. Jag visste vem jag var, så jag gick och lade mig direkt, därför inlägget nu.

 

9 kommentarer:

Anki sa...

God morgon Hajan!
Härligt med en kompis som ställer upp :) och så sant, så sant Lindahls räkmackor är suveräna!
Du brukar ju titta in till mig ibland... vill bara säga...jag har ett par inlägg som jag tror att du gillar...
Ha det gott!
Kram

Gry Karlsen sa...

Så fin handletur du har vært på.
Gode smørbrød og kaffe hører med.
Godt med gode venner som stiller opp.
Ønsker deg en fin tirsdag.
Klem fra Gry :)

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilken shopping o fika dag det blev!! Hahah,DU är såå härlig med din humor! Tack för kommentar hos mej,hahahaha,sköna Hajan! O sen har du personlig assistent också..härligt inlägg! Kram på dej från en förväntansfull Gunilla som snart är på väg...Läs bloggen du! Kram ♥

Maj sa...

Förstår att du somnade "ovaggat" efter en sådan dag. Så trevligt ni verkade ha och så mycket fint du köpte. Till barnbarn är det ju extra roligt att handla men det är ju inte fel att som du gjorde, handla så fint till dig själv med. Kram

LyckligaPraliner sa...

Vad du är rolig! :)) Jag har läst ditt inlägg för sambon :) Kära du, du skrev att det är ett år sedan din man dog... Kram till dig från mig!

Kram Ann-Louise

Mamma C sa...

Vilken toppendag du hade. Skrev ett mail till dig.
Puss

Villa Björkenäs Backen sa...

Så klart blit man trött av att Shoppa :)
Tack för ditt kommetar om isskåpet och så roligt att höra historia om det också :)
Det är just det som är aå Speciellt med gamla saker och ting som har så mycket historia bakom sig.
Så är det ju med vårat hus också.
Vi hade en dam här som hade bott här.
Hon berättade hur det var, skickade bilder mm...
Det härligaste var att höra att hon tyckte att det var roligt just att vi hade köppt huset :)
Men mina pelargoner för precis så var det i förr tiden också :)
Det där med benen....nej då vi ska inte t av dom.
Tänkte bara att ha ett rundstav i dom så att dom står uppe.
Att man borrar i och benet får behålla sitt utsende :)
Nej nu kurrar det i magen...efter dina bilder.
Kanske får jag åka till fiket och handla bröd och sen lite räkor med dom små.
Och bjuda äldsta dottern på det när hon har en kort dag på skolan....
Ha en fin dag och likaså vecka !
Tack för alltis för dina goa hälsningar !
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken dag, den låter som min shoppingrunda i förra veckan. Jag tycker jag lever i sviterna efter den ännu....
Vilken fin tröja! Klok som en uggla och skjortan var jättesöt!
Skönt att komma hem till sitt hem efter en sån raid på stan.
Agneta kram

Änglarum sa...

Go kväll .. härlig dag o fin fin shopping..ja i bland skall man ha tur att fynda på rea :)))räkmacka är inte fy skam heller..ha en bra vecka o hoppas på många härliga stunder..kram Jessica