fredag 4 oktober 2013

Nu är det dags igen , har haft så mycket annat för mig.......



Go, kväll på Er , nu är det ett bra tag sen jag skrev på bloggen.
Det har varit så mycket annat , jag hinner inte riktigt med nu.
Jaa, i kväll talade Pia om att vädret skulle bli lite sämre.
Men vi kan ju inte klaga, länge sen vi hade en sådan underbar höst.

Nu har jag putsat all koppar, diskat av alla prydnadssaker på
bokhyllan.  Oj, Oj jag får hjälp på måndag av en städfirma, eftersom jag inte kan klättra på trappstege längre så bliver ju allt halvdant, med städningen. Så nu kommer det kunnig personal som
kan det, Här där jag bor finns inte ett skåp som går ända upp till taket, utan det är hyllor överallt i tambur och kök.
Jag har kört med min Fjädervippa, men det bliver ju inte ordentligt.
Det skall bli skönt att någon går över allt, det är ju nu man skall
ta sådan hjälp med Rutavdrag och allt.


 

Underbara Lasse Kroner som skrattar så gott själv , jag skrattade
åt dem flera gånger. I kväll hade han ju duktiga medhjälpare
det var ju Per Fritzell och Sussie Ericsson, sen var det Gladis de Pilar och Kee Marcello. Han är ju en riktig Hårdrockare, men det
blev så bra.
Jag kom på var jag sett honom förut, Kikki Danielsson hade honom
till hjälp en gång vid Allsång på Skansen.
Sussie och Per gjorde en riktigt bra låt tillsammans, så
skönt det är när de bjuder lite på sig själva.
Det som är så härligt är ju de duktiga musikerna och man får
inte glömma den duktiga publiken.
Ja sen var det bara Skavlan kvar, och där lyssnade jag lite
på Peter Jöback men sen kom Virginia också men då stängde jag av. Jag vet inte om de sjöng något för i morgon skall jag vara
klockan sju i tvättstugan. Så därför tackar jag för mig nu i kväll.
Jag är nöjd som det är just nu.

 

7 kommentarer:

Maj sa...

Jag har inte tittat in på några bloggar på flera dagar men nu tänkte jag att det kunde vara dags. Jag får dåligt samvete när du skriver om din städning.....du är sååå duktig med allt och tvättstuga redan kl 7! Kram

Mamma C sa...

Just nu är du i tvättstugan när jag skriver till dig. Jag sitter själv ombytt till träningskläder och ska snart iväg till gymmet. Har fixat potatisen redan och förberett pajen till efterrätten.
Jag såg på Idol igår, så Skavlan och Dobbi do blir att se på play idag.
Puss o kram på dig

Katta sa...

Då måste nog jag kolla på det programmet på play. Läste Kees bok om hans liv förra året och den var rätt kul. Ha en bra lördag, kram Katta

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt med hjälp med städningen. Det fanns en tid i mitt liv då jag hade hjälp med det, men inte längre, och jag hatar att städa, det tjänar ju ingenting till......Men jag hyser största respekt för dom som tycker om det och gör det bra!

Såg också på tv igår, men samtidigt sorterade jag semesterbilder i datorn, så jag var inte fullt koncentrerad.

Idag har vi regn och blåst här, det är mysigt!

Agnetakram

Håkan Gidestrand sa...

hihi... vilket kul inlägg. lite annorlunda :)
å missa nu inte....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Bitte sa...

Vad bra att du utnyttjar rutavdraget, det tycker jag att du gör rätt i. Själv hinner jag inte alls med städningen just nu, men ska försöka göra ett ryck i helgen :-).

I helgen är det prestigefylld klubbmatch i beagleklubben och Noomi har tävlat idag, i morgon är det Mollies tur. Eftersom jag har tv:n för mig själv hela helgen kunde jag se Idol igår och ikväll är det en bra film (läs tjejfilm) som jag ska se :-).

Ha en fin helg i regnet!

Många kramar
Bitte

Fågel Blå sa...

Härligt att höra av dej igen, hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine