lördag 19 oktober 2013

Lite grått här, men mycket varmare där......

Härligt meddelande från MammaC , framme 18,40
väntade bara på sitt bagage. 26 + var det där.
Det tog lite längre tid för det var motvind.
Nu trivs min måg, som gärna skulle vilja bo där.
 Jaa här var det 3 + i morse, och lite lätt duggregn.
Men det skall det vara denna årstid, vi skall inte klaga, men vi är lite bortskämda nu.
Vet Ni vad jag glömde i dag, brödpåsen från vårt
konditori, som hängs på dörren varje lördag vid
sjutiden. Vi har så att vi satsar på ett Idrottslag
med 15o:- , jag satsade på Innebandyklubben som
varit så bra. Då får man välja på brödsort, ljust eller mörkt, sen kommer det bröd hela oktober till och med den 27/okt. Kl 15,00 kom jag på att jag glömt
brödpåsen, men det går ju åt i alla fall.

Jaa, den hängde kvar, grannarna kanske trodde jag
var bortrest. Det spelar ingen roll, här bryr vi oss inte, ingen vill vara påträngande ???
Man ligga och vara död, tydligen ingen som bryr sig
ändå. Det har nog inte jag gjort heller , Så är det bara.  Det har varit en bra dag, fått ordning på en
massa papper som skall in i pärmar, så gjorde jag
klart de nya kravbreven.

I dag var jag riktigt sugen på Torskrygg, denna gång
stekte jag den i pannan, eljest brukar jag ugnsbaka den. Vet Ni jag åt maten i vardagsrummet, tycker det
är intressant och se på Moderat-stämman som är här
i Norrköping. Sen pep min äggklocka, då var min
äpplekaka klar , jag hade gjort en, för i morgon
kommer ett barnbarn och sonen.
Det passar ju för tösen vill övningsköra, skall köra
upp i början på november.
I morgon bliver det fläsk-kotletter och grönsaker
till middag, tänk så bra det är med frysen bara att
plocka fram.  Som Ni ser har dagen gått för mig
i dag med, det är bra med förarbetet med matlagningen. Jag känner mig nöjd, och nu skall
jag lägga mig att läsa ett tag  ,vi hörs i morgon.

10 kommentarer:

  1. Åhhh så gott detta ser ut, blir riktigt hungrig!
    Och äppelkakan så gott, måste bestämt göra en idag också!
    Önskar dej en fin Söndag
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Hej Hajan!VAd du pysslar och gör det trevligt för dina nära och kära. I dag ser jag fram emot nya avsnitt med svenskättlingar från Amerika.Hoppas att det blir lika trevligt som sist.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  3. Så bra att få brödet så... lite konstigt att ingen ringde på dörren och kollade hur du mådde.
    Stekt torskrygg - mums och visst är härligt att ha mat i frysen att plocka fram efter vad man är sugen på.
    Önskar dig en skön och fin söndag - blir säkert bra när du får besök :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Torskrygg gillar jag, det blir en massa fisk här på västkusten. Såg ett bekant ansikte nedan, glada Lasse bor ganska nära mig och vi gick i samma skola som små.

    Ha en fin söndag Hajan!

    SvaraRadera
  5. Nu ska vi gå och handla och sedsn blir det stranden.
    Hoppas du får en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oh vad din kaka ser god ut! Mums
    Kram

    SvaraRadera
  7. synd att ingen idrottsförening här gör så skulle vara toppen att få hem nybakat bröd
    äppelkakan ser så god ut om jag skulle göra en idag, har ju äpplen som jag fått av min dotter
    ha en bra dag
    maggan

    SvaraRadera
  8. Alltid god mat på dina bilder, och kakan skulle jag gärna ta en bit av.
    Här har det snöat idag, men det har redan tinat bort. Så härligt för dottern med resan söderut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Det var mycket god mat på en gång!! Betydligt trevligare än det jag haft i helgen, matlåda på jobbet...Länge sen jag åt torsk faktiskt, har ju en viss förkärlek för lax, så det blir mest det. Kanske skulle köpa torsk, och göra äggsås...
    Och jag skulle mer än gärna byta till mej +26...!! För det här med att skrapa rutor, frysa om rumpan när man sätter sej i bilen, ja det är inte riktigt min grej...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Hej bästa Hajan!

    Åh, så gott det ser ut! Så glada dom blir som får så gott fika! :o)

    Kan bara tänka mej den ljuva doften av äpplekakan! Mmmmmmm :o)

    Må så gott!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera