onsdag 16 oktober 2013

Kanske sista juntan här, huset till försäljning

Det som möttes oss i dag när vi kom till vår kompis,
var ett par krukor med olika ljung på trappan. Inte dessa för
jag fick inte upp min kamera förrän vi var innanför dörren.
Denna lånad på Google . Vi var nästen en timme försenad i dag när vi kom fram, men kunde vara lite längre i stället.

Det första vi fick var ett var sitt glas Marinella  och kex med
goda ostar till. Den var blandad med lite alkoholfritt, men god ändå.

Sen fick vi hennes goda Lasagne, den har vi önskat länge, men hon
tyckte den var för enkel. Men det är lagom att fixa till i vår ålder.
Vi kan inte ha det så märkvärdigt längre, huvudsaken är ju att vi orkar att träffas. Vi har många minnen tillsammans, från det vi var unga. Det bliver ju ofta samma historier också förstås, men vad gör det vi skrattar ändå.

Till efterrätt fick vi ugnstekta äpplen med  sirup , kanel och
mandel i. Det skall jag ha kom jag på i dag, jag får ju Göteborgs
främmande till Allhelgona.
Sen pratade vi ju om våra barnbarn, och jag fick berätta om min
lilla Axel som firar 2 månader nu den 18, ha ha så kul det låter.
Värdinnan  visade vad hon köpt till sin 5 åring, som kommit in
i Prinsessåldern

En långklänning i siden, har den lilla Alice , önskat sig. Hon kan ju
inte ha den , när de går bort utan att leka i. Den kostar bara 99:-
och det kan det ju vara värt att göra någon glad. Jag hade inte min
rullator i dag, för det var andra som behövde ha sin bättre.  Det
gick men jag kände mig så osäker.
Vet Ni vad vi har igen, Månen var jättefin i kväll.
Jag har ett hjärta i sovrumsfönstret med små pärlor om, det blev
så snyggt, jag tog månen i mitten av hjärtat.

Avslutningen i kväll blev ju att Marlene var tvungen att välja de
som skulle följa med hem till hennes  gård. Vilka  tröga  karlar
hur skall hon få liv i dessa  tröga kavaljerer, ja vi får se.

11 kommentarer:

Maj sa...

Håller med dig....måste väl ändra sig när de kommit till gården för annars kan det väl knappast spira något där....../M

Maj sa...

Prinsessåldern är ju för härlig. Har däremot svårt att tänka mig min Fia som Prinsessa i en sådan klänning, Vi får se. Kram

Hannis sa...

Kan tänka mig att ni har mycket roligt att prata om när ni träffas.

Vilken söt klänning!
Har en liten flicka i min närhet som skulle älska att gå runt i en sån.

Kram Hannis

Vero sa...

Missade Bonde söker fru, igår. ATtans. Hade så mycket annat att stå i, men jag får väl se reprisen istället.

Ja månen fångade jag också på bild igår när jag åkte ner till bussen för att hämta hem dottern som tillbringat några dagar hos sin mormor.

Ha en fin torsdag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter så roligt med era juntor, och alltid god mat. Och det kommer och bli en lycklig Alice som får den klänningen!
Kramar
AnnaMaria

Rantamor sa...

Men så härligt med juntan sådant ska man hålla hårt i, kan ju riktigt höra hur trevligt ni har när ni pratar gamla minnen.
Och du det gör ingenting att ni berättat dom förut, för trevliga minnen och upplevelser ska man berätta många gånger.

Här har vi snö vitt på marken och flingorna fortsätter att dala ned...
Men detta har vi ju att vänta, tyvärr, så nu ska allt vinterdäcken på.
På tal om däck så är vi riktigt däckade i förkylnings hosta här..

Men nu var det allt längesen jag såg Hajan på min blogg ???

Tjingelingen från Rantamor.

samson sa...

vad roligt att ha en junta att träffa
vilken söt prinsessklänning själv har jag bara en liten prins men gullig han också
fönsterbilden är så fin
bönderna missade jag då jag har skaffat en ny mobil som jag och dottern startade upp och jag satte mej in i hur den fungerar
ha det så bra
maggan

Anonym sa...

Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig och kanske även lämna en kort motivering om du gillar mitt hår! Kram!
https://hairicons2013.com/sv/entry/87/


/ WWW.FASHIONJOINT.SE

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken fin klänning hon får
önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

Maj sa...

Har svarat på din kommentar på min blogg.Kram

Mamma C sa...

Vet ju att det var en toppendag för dig eftersom vi språkades vid på telefonen idag. Söt liten klänning som hon köpt. Ja i morgon får vi se Axel innan vi sticker.
Kram på dig.