söndag 6 oktober 2013

Jaha, så blev det valdebatt, jag tager Åpplekakan

Så var det dags igen, nu börjas det och allt är i gång igen.
Jag tycker de försvarar sina åsikter lika bra, allesammans.
Det är ju så, alla har ju bra förslag
Idag hade jag fixat färdig mat, Pannbiff med löksky.  Jaa, så där
inte var det mina biffar inte. Tacka vet jag hemlagat, men ibland
saknas tiden för det.
Var tvungen att köra igång med en Äpplekaka tills i morgon.
Jag tänkte nog att De som kommer och städar vill ha en bit till

kaffetåren.
Den blev så fin, den och lite vaniljsås räcker länge. Då ringde
telefonen, sonen sa jag kommer ut en vända, Martina vill
övningsköra lite. Så fort De kom in så sa båda två , oj vilken
härlig doft. Jag sätter på kaffe sa jag, om Du åker och hämtar ett
paket åt mig. Så skönt slipper jag att åka för att hämta det.
Vi åt den var så fin, det blev över så  städarna kan få en var sin bit i morgon. Eller om De hellre vill ha smörgås finns det med.

I morgon åker jag iväg tidigt till frissan , måste klippa mig.
Sen klockan 14.00 kommer städarna, skall bli spännande och
se hur det bliver då ?
Men det kommer jag att  berätta i morgon, när allt är klart förstås.
Nu skall i alla fall jag gå och lägga mig.


10 kommentarer:

  1. Låter som en skön söndag.Å vad gott med äppelkaka.Lycka till med dom nya städarna i morgon .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Tycker dom är så tråkiga våra politiker så jag kollade bara en liten stund=))

    Så gott med äppelkaka!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vilken fin äpplekaka! Tittade också lite på valdebatten. Men alla har något bra att säga så är det. Men, i verkligheten kanske det blir något annat.
    Hoppas Du blir nöjd med Dina "städare", och att Du blir nöjd hos frissan.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Älskar äppelkaka med mycket vaniljsås;)....tack också för att du kikar in till mig...jätteglad för det/ kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Gokaka! Kan tänka mig att den går åt i ett nafs. Du har alltid mycket på gång och jag gillar fortfarande tanken på dom som kommer idag och hjälper till med städet! Avundsjuk? Jag? Oh nej!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det måste vara trevligt att städa ho dej...*skrattar*, bli bjuden på sådana godsaker är de säkert inte bortskämda med!!
    Tittade inte på debatten igår, hade lite och plocka med sen vi kommit hem från Dalarna. Sen blir jag inte så påverkad av deras argument heller, det är i det stora hela som jag tycker man kan göra en bedömning, nu är det mest tal inför valet...och då är ju alla på hugget och ska förändra!!
    Men ikväll ska jag sitta bänkad framför tv:n, först Vem Tror Du Att Du Är, och sen Det Okända.
    Ha en bra fortsättning på måndagen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag har äpplen liggande på köksbänken som gubben plockade in när han krattade löv. Det ska också bli en äppelkaka. Gjorde en förra veckan och den blev så fin för en gångs skull.
    Härligt att få frissa till sig - det skulle behövas här också.
    Kram på dej och må så gott!

    SvaraRadera
  8. Jag har äpplen liggande på köksbänken som gubben plockade in när han krattade löv. Det ska också bli en äppelkaka. Gjorde en förra veckan och den blev så fin för en gångs skull.
    Härligt att få frissa till sig - det skulle behövas här också.
    Kram på dej och må så gott!

    SvaraRadera
  9. Hoppsan - hejsan, du ser inte dubbelt- Det bara blev så!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  10. Ska bli roligt att höra hur det var idag. Vi hörs i morgon på telefon.
    Kramis

    SvaraRadera