tisdag 29 oktober 2013

Helvete alla bilder försvann, men tjoho jag fann dem

Gratulerar Hajan , fy tusan vad Du är duktig.
Maskinisterna är ju nere på Canarieöarna, och Du måste klara detta själv. Har suttit minst en halvtimme för att rätta till felet jag gjorde på
Photo-scape. Men skam åt den som ger sig,
hurra jag klarade det. Fick hålla på och ändra hit och dit.   Vad har jag gjort i dag då, jo jag har bakat två
äpple kakor.

Den ena skall jag ta med mig i morgon till en granne
Hjärtat skall jag ha själv, det kommer ju Göteborgsfrämmande . Jag visste inte vad jag skulle äta i dag som gick fort.
 Gud bevare min frys, där fanns det 3 st
Kåldolmar som Mikron fixade till. Det var jättegott.
Nu kom posten med Året Runt , den tog jag en paus med,

och rätade ut min rygg ett tag. I min ålder gör det stor nytta.

I går dammsög jag, i dag torkade jag  av golven.
59 kvm går rätt snart att fixa. Så nu får det vara klart. Såg mattävlingen emellan Säffle och Åstol.
Peter Harrysson leder Åstols lag och Tina Törner
leder Säffles lag.
Tyckte lite synd åt Peter, Gullan var en envis käring
de höll på att bli osams i laget ordentligt.
Men det var väl tur att den där Gullan stod på sig,
för nu vann Åstol. Pengarna på bordet blev inget
för de två töserna, kluriga frågor ibland.
Oj vad mycket klockan är, så bliver det när man
skall vara teknisk också. Det verkar som jag berömmer mig själv, icke sa Nicke jag är bara glad
att allt är klart. nu säger jag god natt.
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kvinna reder sig själv.

Elisabeth

Mamma C sa...

Ja du mamsen va duktig du är. Du behöver inte Canarierna du klarar ju dig själv.
Kramis

Rantamor sa...

Jag tycker verkligen att du ska klappa dig på axeln och berömma dig ordentligt, för du ÄR duktig, inte bara för att du klarade dig ur datorns försvinnande foton, du klarar ju så mycket annat och bakar å fixar god mat.
En sådan mamma kan då inte behöva dom på semestern, när hon kan själv.

Ha nu en finfin dag med din granne och den goda äpplekakan.

Tjingelingen från Rantamor.

Gunillasljusglimtar sa...

Det ÄR inget skryt inte,göör bra att du klarar själv! mmm..ser gott ut med äpplekakorna!Ha en mysig dag med grannen..Kram Gunilla

Gunilla sa...

Datorer och allt som hör till är ingen lek. Jag får ibland sitta och leta för att komma tillrätta med saker som jag inte riktigt förstår mig på men tillslut så lyckas jag. Då blir jag fantastiskt glad.

Kåldolmar det var längesedan jag åt nu fick jag ett bra mattips.

Äppelkakor är superbra gofika jag älskar pajer.

Ha det gott

Rigmor sa...

Jo, jag tycker verkligen du ska berömma dej själv!! Att fixa vid datorn, särskilt om det försvinner både det ena och det andra...det är varken kul eller lätt!! Du ska vara riktigt stolt!! Sen kan man ju tycka att det är förskräckligt att resa iväg sådär och inte ha någon som har jour...*blink,blink*...det är likadant här med sonen, helst vill man ju ha felet åtgärdat direkt!!
Sen läste jag ditt förra inlägg...och Cancergalan, ja den berörde mej djupt också. Vi kan aldrig propagera för mycket för detta ändamål, alla är berörda på något sätt.
Ha en skön onsdagskväll!!
Kram kram

Monika sa...

Du är väl bara hur härlig som helst! Du kan gott berömma dej själv. Jag tycker du är helt fantastisk. Så glad jag blir av att läsa dina inlägg.

Kram
Monika