tisdag 15 oktober 2013

Här har hänt saker både högt som lågt


Det höga tycker jag var att vi fått en ny Ärkebiskop, en kvinna
som vann med stor majoritet Antje Jackele`n . Det var ju inte en
dag för tidigt. Eftersom jag är med i kyrkan, tycker jag att det var bra. Det var intressant på Go kväll, Pia Johansson var där. Hon är ju verkligen en komiker, men i kväll så talade vi istället om
Jungfru Maria. Det är en teaterpjäs som går nu, hon är ensam på

scenen hela tiden. Hon är ju själv katolik , så det passar ju.

Men vet Ni, nu har hon färgat håret mörkt, jag kände knappt igen henne. I dag har jag bakat muffins med äpplen i, det tycker ju alla
nästa om i alla fall.

Tyvärr hade jag bara mindre bullformar hemma, men allt går ju.
Jag gjorde Amerikanska pannkakor i dag, lite bakpulver i
så bliver de lite mer matiga, det är en smaksak.
Jag hade så mycket mjölk kvar, och man kan ju inte spara den
hur länge som helst. Men visst är det konstigt, den smakar aldrig
gammalt nu för tiden, man kan undra hur det kommer sig. Samma sak med Slang-gurkan, hur kan den hålla sig så länge ?
Det är det låga tycker jag att man inget vet , om det man äter.

I dag fick jag reda på att det heter inte Julstjärna , utan den som finns nu är Höststjärnan Princettia . Jag har ju redan fått en av
min dotter och måg, men i dag stod det om den i Året Runt.
Min är lika fin ännu, det är nog samma tillsats i den ,som det är
i  mjölken.  I morgon åker jag på kalas, hoppas inte någon av
oss ramlar då, det var ju förfärligt sist.
Vet inte hur det är med fotbollsmatchen Sverige ledde med 1-0
när jag stängde av TVn.

Claus 10 år tror att man tappar lite av tyngdkraften i magen när man bliver gammal, och då ramlar man lättare.
 
Signe 8 år  tror att , när man 'är gammal får man inte knyta sina skosnören
för då bryta man mitt itu.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Matchen slutade 3-5 till Tyskland. Ha en toppendag i morgon med tjejerna dina. :)
Kramis nu hoppar jag i säng.

Vero sa...

Ja Sverige förlorade ju matchen igår. Jag såg fram tills dess det var 2-1 till Sverige och blev lite förvånad imorse när jag frågade sambon om resultatet när han kom hem från jobbet.

Kände inte heller igen Pia Johansson i mörkt. Fick titta på din bild två gånger innan jag såg att det var hon.

Ha en fin dag idag!

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en fin onsdag..kram

Coquina sa...

Mums vad gott med äppelmuffins =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket roligt inlägg, jag sitter här och fnissar nu!
Och Pia Johansson var svår att känna igen.
Agneta kram

Gunillasljusglimtar sa...

Tack snälla Hajan,klart det hjälper att du tänker på mej!Jag har ju såå fina bloggvänner som bryr sig så.Åh vad goa dom såg ut,muffinsen.Hoppas du haft ett bra kalas nu då hajan så hörs vi igen ♥ Gunilla

Bitte sa...

Vad smarrigt med amerikanska pannkakor, det är gott med lönnsirap till men det blir nästan för sött och sliskigt. Jag brukar oftast ha blåbärssylt och grädde till pannkakorna, det blir rätt sött det också när jag tänker efter :-).

Vad vacker din höststjärna är, jag visste inte heller att man inte säger julstjärna den här tiden på året. Den är fin just att den är ljusrosa, jag ska kika efter såna i blomaffären.

Ha en fortsatt fin kväll, nu blir det snart Bonde söker fru :-).

Många kramar
Bitte