onsdag 9 oktober 2013

Glögg Time och lite smått och gott

Hejsan kära bloggvänner, i dag startade gumman, med att bjuda på
en glögg. Jag skulle ju bjuda på middag,  hade  lovat en granne.
Hon hade aldrig provat Laxen och den goda såsen till. Man kan ju
inte misslyckas , så jag förstår inte vad en del är rädda för allt.
 Jag gjorde tre små snittar var att börja med, värmde glöggen och
det smakade så gott . Gjorde dem på Finska Creips, tog vad som fanns och gott blev det.
Som jag berättat träffades ju vi på äldrecentret där våra män bodde.
Sen blev vi ju ensamma med några veckors mellanrum.
Ja vi fann varandra på en gång, och visste att vi kände varandra.
Nu vet vi hur de hade köpt sina vigselringar av mig en gång.
Både de och min man och jag hann att fira Diamantbröllop.
Så liten världen är i alla fall. Och det bästa är att vi bor i husen
bredvid varandra här, det visste vi inte heller.

Hon tyckte  jag hade så fint, och det är det, nystädat och nytvättade fönster.

I kväll började något nytt hos Goo  kväll  det heter

Karin liftar. Det är Karin Adelsjö som liftar med kända personer
i kväll var det Maud Olofsson som var chaufför. Ett trivsamt
pratprogram, skall bli trevligt och träffa de andra hon åker med.
Ja sen valde jag Bonde söker fru, jag vet att många inte tycker
det är något att se. Men jag tycker det är lite roligt, det är ju själv-valt, de som är med har ju sökt dit.
Det som var mest spännande var ju om Marlene skulle hitta
någon. De skulle fixa Midsommarstång och kransar. Hon
ville se hur företags-samma de var.
De andra bönderna var ute och metade, lärde sig att dansa
damerna är ju verkligen intresserade.
Ett par till och med provade att krama varandra, ja vi får väl se
vet inte vad jag skall säga i kväll. Till och med jag tyckte det
var lite töntigt. Men det får några gånger till på sig, man får inte
skrota det på en gång.  
Jag avslutade kvällen med halv-vägs till himmelen på fyran.
De säger ju att ett gott skratt förlänger livet, så jag bliver
åtminstone ett år till i alla fall,

12 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Jag avslutar min bloggrunda här hos dig ikväll. Tack för ditt härliga inlägg! Jag kommer att somna med ett leende på mina läppar. Du är då för underbar!

Kram Ann-Louise

Bitte sa...

Jag såg också Bonde söker fru och är lite bekymrad över Marlenes killar :-). Idag tyckte jag att de gav ett bättre intryck, men på speed-dejten förra veckan blev jag orolig för om hon skulle lyckas välja ut någon överhuvudtaget.

Det är lite småtöntigt men jag gillar programmet ändå :-). Man blir glad av att se andra människor glada!

Många kramar
Bitte

Anki sa...

God morgon!
Så trevligt med lite fest i vardagen! Glögg, snittar och lax - helt underbart!
Såg också "Halvvägs till himmelen"... åh vad jag tycker det är bra :)
Ha en fin dag!
Kram

Mamma C sa...

Så roligt att ni träffade varandra och går till varandra nu. På söndag får du årgångsglöggen, vi var och hämtaden igår.
Puss och kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Som tradition brukar det bli glögg här till älgjakten, och det är nästa vecka. Ska bli gott! Roligt att du hade en väninna så nära, det piggar upp med små bjudningar.
Kramar
AnnaMaria

Vero sa...

Såg också bönderna igår. Jag undrar om Marlenes Erik, om han läser innantill när han pratar.

Jag kommer nog fortsätta att se programmet, lite då och nu.

Jag avslutade kvällen med att babbla sönder min sömn. Jag och sambo har inte träffats så mycket om dagarna då jag varit sjuk och han jobbat eftermiddag, men igår var jag pigg. Ja iallafall mitt munläder och jag tror banne mig att jag tog igen för tidigare i veckan. Resulterade i för få timmars sömn, men sovit har jag gjort hela veckan, så jag överlever.

Snäckskalsdalen. sa...

Ibland kommer det goda saker ur elände och ni verkar ha mysigt ihop, det är trevligt, det! Förgyller livet.

Jag slängde ett öga på Bönderna igår, har inte sett det förrän nu, men jag håller med dig, visst var det lite väl töntigt....men det är kanske så det är! Och som du säger, dom har själva sökt sig dit och vill bara träffa någon.

Agneta kram

Black Iris sa...

Samma program såg även jag.. Jag tycker Bonde söker fru är riktigt underhållande. Man får ofta goda skratt..
Har du redan tjuvstartat med glöggen??

Kram Maidi

Maj sa...

Kul att du gillade "Halvvägs till himlen" för det gör jag med. Inte lätt att göra ett sånt program utan att stöta sig alltför mycket med andra. Svåra frågor där kyrkans/prästens dilemma ställs på sin spets.Kram

Änglarum sa...

Hejsan! åh jag riktigt längtar efter glögg! trevliga damer du haft på besök :) i kväll rattar jag mot jobbet!kram Jessica

Rigmor sa...

Man ska unna sej god mat, oavsett om det är mitt i veckan!! Och lax, jag älskar lax av alla de slag.
Igår tog jag ocg bänkade mej framför tv:n och såg Bonde Söker Fru. Är ju lite nyfiken på hon som är härifrån trakten och tillhör han Michaels gäng. Trodde hon skulle åka ut direkt, men inte då, hon var allt med igår kväll, men höll sej lite i bakgrunden. Och oss emellan, hon Marlene...jag undrar om någon av de där karlarna är så handlingskraftiga...?? Men det får tiden utvisa!!
Kram kram

Blommiga Rutan sa...

Men! Vilken fin berättelse! Tänk att dom köpte ringar av dig och att ni träffades på äldreboendet och nu bor nära varandra och har trevligt och umgås! Så roligt! Ja, ibland är världen bra liten!

Kram Anncathrine