torsdag 24 oktober 2013

Gammelmormors sång till Axel

Så blev det äntligen av, att Axel kom  igen och var
vaken. Gammelmormor sjöng en strof, hm , jaa så
där. Det var så roligt  jag fick en underbar Princettia

till i present.

Axels mamma blev glad för de sakerna jag hade köpt
och ville inte byta dem. Till och med Bäddsettet med
den lilla dockan till blev till belåtenhet.
Så var det dags för lite mellanmål , och då bliver man väldigt trött. Sen skall jag väl till den där
tanten igen.
Vi åt Fläskfile , och grönsaker till.Till Efterrätt ville jag
bjuda på glass, men Sophie ville hellre ha lite
kaffe och äpplekakan igen. Tiden går ju fort när man
har trevligt och denna dag med.

Här är gudagott att vara , hos lilla mamma. Så skall
det ju vara, men gammelmormor vill ju också vara med. Mitt första barnbarn var just Axels mamma,
därför känner jag lite mer. Man undrar var tiden tager vägen, när trollungen själv blivit mamma.
Jag tackar Dig lilla gubben för att du kom idag och
gladde mig så. Vi skall ses snart igen hoppas jag.
En underbar dag för en gammelmormor.

 
 



12 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Vilken liten goding och en mysig dag hade ni tre tillsammans :)

Äppelkaka...Japp. det får nog bli det på lördag.

Kram Ann-Louise

Rapport till Vänfors sa...

Å, vilket härligt inlägg, gör mig varm och glad. Så fint att få hålla och lukta på en lite liten plutt och bara vara gammelmormor :) Du är en lyckans ost du.
Kram Annika

Bromans Bravader' sa...

Men åh så underbart, vilken liten sötnos och det måste kännas fantastiskt att få se sitt eget barnbarns barn.
Och vad vacker du är kära Hajan, det strålar om dig.
Kram Jannike

Hannis sa...

Men så härligt!
Jag blir varm i hjärtat.
Kan tänka mig att det var väldigt mysigt!

Kram Hannis

Black Iris sa...

Visst är det lite så, att man känner lite mer för första barnbarnet.. Jag var dessutom med på hennes förlossning så det var riktigt stort..

Kram Maidi

Annes vita rum sa...

Vilket härligt inlägg och bilder.Jag blir riktigt rörd av att läsa:)
Kikar in och önskar dig en fin helg..Kramizar

Anonym sa...

Så söt han är.
Kramis från oss i värmen

Maj sa...

Så stor "lille Axel" redan har blivit. Så fina bilder du tagit och delat med dig av. Trevlig helg önskar jag dig/M

Monika sa...

Bilden med dej och den lille är ju helt underbar! Så fin! Ja, alla andra bilder också för delen. Såna dagar kan man gärna samla på hög. De betyder så mycket.

Ha det gott och trevlig helg!
Kram
Monika

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Vilken underbar dag med ett härligt besök. Sådana dagar kan man leva länge på :) Kram maria

Blommiga Rutan sa...

Åhh, så fint! Blir alldeles rörd av att läsa ditt inlägg och se på de fina bilderna. Han är så bedårande söt lilla Axel!
Lilla Selma är mitt första barnbarn, tänk att få vara med och uppleva att hon får ett barn!!! Tanken riktigt svindlar. Vilken lycka! Jag var första barnbarn till min farmor och farfar (som jag växte upp med, vi bodde på samma gård) min äldsta dotter Josefin var hennes första barnbarnsbarn, hon sa många gånger att det var speciellt.
Tyvärr förstod jag inte riktigt förrän jag nu själv blivit mormor, och nu är farmor borta sedan några år så nu kan jag ju inte prata med henne om det. Synd!

Kramar Anncathrine

Anonym sa...

Vad fin han är! Jag har blivit gammelmoster igen, min syster har blivit mormor! Fattar inte det min lillasyster har blivit mormor. Och jag är gammelmoster igen ,och lär nog bli snart igen. Om ett år eller två.
Ann