söndag 20 oktober 2013

Ett år går så fort, var tager tiden vägen

Så var det dags igen för den trevliga serien  Allt för Sverige.
Hoppas den bliver lika intressant som den förra var.
Det är ju lite lätta,  men ändå kluriga saker att reda ut, det hela är ju
en tävling. Det måste ju var betydligt lättare för de yngre, att krypa omkring och gräva fram olika föremål. Denna gång var det
fotografier på  sina förfäder., de hittade i marken.
Det kommer att visa sig hur lust och ork samsas för deltagarna.
Det var olika religioner bland  dem, det brukar ju alltid uppstå
lite kontroverser då.
Jag skall följa detta i alla fall, på 4an är det ju bra saker samma
tid förstås som Svts utsändning. Men det får jag väl kolla på
TV 4 play.  Man behöver ju inte se allt men det är ju roligt att
kunna vara med i samtalen om de olika programmen.
I morgon åker jag iväg till Norrköping ett par timmar, tillsammans
med en väninna som följer med mig. Vill bara komma hemifrån
ett tag, och se lite annat. Gå på ett kondis , handla lite annat
som inte mitt Konsum har.  Det skall bli så skönt , kommer inte
hem förrän på eftermiddagen. Det är så att i morgon är det
ett år sen min make gick bort,  därför är det skönt att inte vara
hemma just då. Det skingrar tankarna lite ändå, med en god vän.

10 kommentarer:

Maj sa...

Ha det så trevligt med din väninna på er utflykt! Kram

Maria sa...

Ja du 1 år går som bare den, trevligt program det där. Förra året kunde det allt bli lite känslosamt när dom fick se var deras förfäder kom från.
Du verkar ha haft en bra vecka med både barn å barnbarn.
Ha nu en fin dag/kramen

Tummelisa sa...

Hoppas Du får en trevlig utflykt i den "stora staden". Förstår att det är lite jobbigt att vara hemma. Tänker på Dig.
Ha det så bra Du kan!
Kram Tummelisa

Annes vita rum sa...

Jag gillar programmet jättemycket,synd bara att det går samtidigt som solsidan.Hoppas din dag blir bra med vänninan..kram på dig/Anne

Maria sa...

Min första tanke var, åh så trivsamt med en dagsutflykt... och sedan blandades detta med lite andra känslor då jag läste vad det var för dag. Jag hoppas ändå att du får en fin dag tillsammans med din väninna!

Kram♥ till dig!

Gunillasljusglimtar sa...

Åh det förstår jag Hajan,hoppas du har det trevligt nu då med väninnan ♥ Kram Gunilla

Monika sa...

Hoppas du har en riktigt trevlig dag i Norrköping!

Kramar
Monika

annika sa...

Kan tänka att det var en jobbig dag i dag att ta sig genom. Många tankar och minnen, måste var tufft och svårt. Men det är som du skrev att ibland går det inte längre.
Hoppas att ni hade en bra dag.

Kramar....många
annika

Polargrevinnan sa...

Jag önskar väl som många andra att du haft en fin dag.
Visst behöver man lämna vardagslunken lite.
Allt för Sverige har jag aldrig tittat på. Man kan ju inte se allt. Ibland bestämmer jag mig för att se ett program men det händer att jag sitter kvar vid teven och blir intresserad av ett program. Så var det ikväll.
Det visades på TV 1 ett drama från norsk tv, Hjem heter det.
Riktigt bra och spännande fortsättning. 8 avsnitt. Den går i repris.
När jag läser din blogg slår det mig att du lagar så bra mat - fast du är ensam. Jag fuskar med maten när jag är själv, nu händer det bara någon dag eller kväll i veckan. Att sitta vid teven och äta är mysigt när man inte har något bordssällskap.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Viola

Mamma C sa...

Hoppas du har haft en riktig toppendag idag med din väninna. Skrev ett litet mejl till dig.
Puss och kram