onsdag 30 oktober 2013

Det börjar hetta till , hemma hos Mikael i Östergötland

Ja ja minsann det gjorde det ordentligt i kväll. Den
lilla fräna saken tyckte inte det gick hennes väg.
Hon klagade på hur köket såg ut, och att det inte var
ordning på gården. Mikael sa lite vänligt, att hon var mycket styrande. Ja han valde bort henne, så svårt
det måste vara, både att välja och bli bortvald.
Madelens karlar har det besvärligt med, Rickard
försov sig första morgonen, en spydde så fort han mockade i ladugården . En är stor som ett berg och
var väldigt trött ett tag, han som inte har kunnat tala
alls förut, lossnade det för lite i kväll.
Hos bonden Pär är alla flickorna förtjusta och vill
gå ut med honom själv, innan han ens hinner fräga dem.
Värmlandsbonden blev av med Josefin, som rymde på natten, men blev tvingad tillbaka. Så det blev ett
snyggt avslut som vi fick se. Men Aftonbladet
berättar ju allt de får reda på. Bilderna har jag hämtat i Aftonbladet, därför vet jag det.
Denna bild stämmer ju inte riktigt , en del fick ju själv ordna med bekantskapen av sina brevskrivare.
Som ett plåster på såret att Rickard försov sig, gav
han Madelene ett litet halsband med ett silverhjärta i.
Jag tycker det här programmet är lite töntigt, men jag sitter där varenda onsdag och kollar i alla fall.
Jag var ju bortbjuden i dag, där var det bredda skink-smörgåsar, kex goda ostar och till påtåren en
god chokladmums. Och vad vi kan prata, det är så
roligt för mig, som är så himla pratsugen. Hon blev
glad över Äpplekakan hon fick. Lade in den i frysen
hon  skulle ha främmande i helgen. Två nöjda tanter skildes åt och var nöjda med sin dag.

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Så kul att få träffas och surra :o)

    Ha det bäst!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte titta på det!
    Jag måste ha en skämskudde då=))
    Tycker det blir lite pinsamt.

    Däremot Maud Adams blev jag riktigt berörd av.
    Vilken historia!

    Kram till dig från Hannis

    SvaraRadera
  3. Å vilken mysig dag .Härligt att träffa vänner och fika och prata bort en stund .Ha en skön torsdag.Kramar Rita

    SvaraRadera
  4. Härligt att bli bortbjuden och få träffa pratglada vänner över lite gott att äta.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nu är det snart helg igen,kikar in och önskar dig en fin dag/helg...kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt att träffas och prata! Och så bra det passade med äppelkakan.
    Såg inte bönderna igår men nu har jag fått en uppdatering.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Det var tur Mikael valde bort den fräna, jag började bli riktigt irriterad på henne. Och jag tittar också, lagom på en onsdagkväll.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. HEJ
    Jag gör precis som dig, sitter och glor varenda onsdag fastän jag oxå tycker det är bra töntigt.
    Ha det fint
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  9. Jag tittar inte så mycket på serier eller kallar man dem såpor.
    Kul att bli lite uppdaterad av dig.
    Jag satt och tittade på "uppdrag granskning" som handlade om friskolor. Så klart man blir upprörd,
    det är pengarna som styr. Privata skolor har jag inget emot men de ska följa reglerna och inte plocka ut elever som de tror inte blir några problem med.
    Det är trevligt att ha goda vänner att besöka och ventilera sånt man går och tänker på. Lite god mat sitter inte heller fel.
    Ha nu en riktigt fin helg. Det är mycket ljus som tänds till minne av våra bortgångna. En vacker sed, tycker jag.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  10. Jag har inte följt detta på flera år. Kul att ni har det så trevligt när ni träffas.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Kram menade jag bara . Men det gick av bara farten att skriva Mamma C.
    Puss på dig

    SvaraRadera