lördag 5 oktober 2013

Det är klart det är ensamt, men jag har fått ett behagligt lugn

Tjingeling på Er , var uppe med tuppen i morse, jag var redan klockan  sju i tvättstugan. Det regnade så där härligt på min ruta.
Jag packade 2 maskiner med vittvätt, det tager 57 minuter.
När jag kom till min dörr hängde det frallor på dörrhandtaget från
ortens bagare. Det beror på att jag stöder Innebandy-klubben
här, och som tack kommer det bröd varje Lördag.
Hade tre maskiner med randigt och tröjor med.
Ja sen har det gått i ett kör, men när klockan 12,30 var allt manglat
och klart. När jag ätit gick jag och lade mig ett tag, det får man

när man är över 80 år.

Satt mig och tittade på Goo kväll så intressant nu, det är ju
insamling till Världens barn  varje kväll. Jag skänkte 100:- i
går, det blir jag inte mycket fattigare på, men känner mig generös
att jag hjälpt till något. Han berättade om sin by i Afrika, där
han sponsrat till både skola och sjukstuga. Vet Ni vad han mer gör,
varje höst besöker han en Ö i Östergötlands skärgård längst ut
till havs. Ön heter Lökskär. 
Men det bliver bara en gång varje höst.
Sen tittade jag  lite på Nicklas Strömstedts och Karin Adelskölds hits, och Körslaget på 4an där tycker jag mycket om
Elisas kör.. 

Men jag väntade på Intresseklubben, Babben Larsson vann i kväll
igen det är verkligen kluriga frågor. Gudrun Schylman var med
i kväll också.
Innan jag gick och lade mig efter en lång dag, släkte jag lyktan och
mina kvistar på balkongen.
Ljungen är så vacker tvåfärgad , hösten är så mysig, särskilt nu
efter denna fina sommar.
Amaryllisen är konstgjord, ha, ha  den har blommat nu i nästan 10 år.
Det får bli min lilla god natt hälsning från mig och min fina
balkong. I morgon är en ny dag att taga hand om, så får jag
kolla hur Ni haft det också.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu är tv-tittandet klart hos oss. Vi har nu sett både Skavlan, Dobiodo och Intresseklubben. Blev bara 340:- på skraplotterna, men en rolig eftermiddag. Nu ska jag hoppa i säng.
kram på dig

samson sa...

Henning Mankell är intressant,inte för att jag läser deckare utan för att han hjälper behövande barn
Körslaget tycker jag om att se på
ha det så bra
maggan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det lyser på din balkong, både lykta och småljusen i växten. Du är allt bra påhittig du också, och en hejare på och få mycket gjort, jag är imponerad!
Att du får bröd varje lördag tycker jag var en toppengrej.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Härligt inlägg som vanligt! Du är morronpigg du! Du visar såå fina bilder Hajan! Jättefin ljung,ska köpa i veckan nu...Vi har skänkt till världens barn också,det ahr vi råd med:) Ha det såå gott kraam Gunilla ♥ Tack för så rara kommentarer hos mej ♥

LyckligaPraliner sa...

Doften av ren tvätt är ljuvlig. Och manglade lakan och handdukar är lyx. Jag har prioriterat bort strykning. Förr strök jag alltid alla handdukar och sängkläder. Klart du får gå och lägga dig. Det får du göra när du vill. Ingen kan ju bestämma att du inte får :)

Ha en bra söndag och en bra ny vecka! Hitta på nåt kul och glöm inte bort att äta något gott också.

Kram Ann-Louise