onsdag 23 oktober 2013

Den som väntar på något bra, väntar inte för länge

Det är så härligt nu på kvällarna, när jag kan tända
lampslingan i bladverket på balkongen. Det är lite mysigt tycker jag. Nu precis har vi 12,3+ på vår
termometer, det är ju inte klokt.
Nu undrar Ni vad väntar hon på för något då?
Jo i morgon kommer ett barnbarn, med sin lilla Axel
för att hälsa på Gammelmormor.
Jag lovade att det skulle bli Lax, men jag har stekt
Fläskfile det tycker alla ungdomar om tror jag.
Skall bli så spännande , om Axels mamma tycker om det jag har köpt till honom.
Hon skall få ta med sig blusen jag köpte, den satt som ett korvskinn, det vill jag inte ha. Det ordnar
sig alltid, hon bor ju i Norrköping så hon lovade att
fixa detta.
Vad tycker Ni om Bonde söker då. Kvinnorna börjar
att vakta sina revir.
Så avundsjuk den ena var när Mikael var ute med
saltstenen och en annan kvinna.

Madelene hon med Getterna, vem skall hon välja

av dessa herrar??

De får ju inte arselet lyft en gång (förlåt uttrycket) men
så tafatta De verkar herrarna.
Mikaels damer får det nog hett om öronen.
Vem skall jag välja, det är ju ingen som säger
ett knyst. Initiativ är det ju ingen som tager, det
lät så roligt när en av dem sa Vad skall vi göra i morgon då.?
Flickorna som är hos Värmlandsbonden, verkar ju
inte ha insett att Det är på landet. Hon tyckte ju inte
om "koskit" ha,ha visst skall det bli spännande.
Det kommer nog inte att bli så många kvar tror jag.

Det är ju sant som det står, så vi får se hur det
hela slutar. Det bliver nog många skratt fram över.
 I morgon får Axel vara lite vaken, så han kan vara med på bild. Nu är det sängtime------

 

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Ha det så bra i morgon. Nu är det sängtime här med.
Puss och kram

Fågel Blå sa...

Hej Goa du!
Ja du vad är det för fel på vädret kan man undra!
Fin ljusslinga du har där!
Önskar dej en fin helg!
Kram Kathrine

STENLYCKA sa...

Kram och tack för dina gulliga hälsningar!
Kommer nog vara kvar ett tag till på bloggen även om mina inlägg inte duggar så tätt som regnet har gjort några dagar utanför stugan.
Ha det gott vännen!
Raina

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,Hajan! Tycker som du,herregud de nya killbönderna,vad är det? Vill dom verkligen vara med henne på en gård,hihihi..Men roligt är det,svartsjuka redan,hur ska detta sluta? Ha det så kul med Axel idag! Kram Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Bonde programmet är kul!!! Inte många som är rustade för ett liv på landet i vita kläder och finskor......och lukten har dom ont av. Och herrarna hemma hos getbonden, jag skrattade när alla ställde sig och tittade på grytan som skulle koka klart och ingen sa ett knyst.....det skruvade sig i kroppen på mig. Har dom inte mål i mun? Inte nån av dom! Ska bli lite kul med fortsättningen.

Lille Axel! Hoppas du har en finfin dag tillsammans med dom alla!

Agneta kram

Änglarum sa...

Hej kära du <3 så roligt att lille Axel kommer på visit!! och fläskfile låter ju gott :=) i dag har vädret hållt upp o som du skriver riktigt varmt...hoppas din dag blev fin kram Jessica

Maj sa...

Så synd att blusen inte passade i storlek,den var ju så snygg. Kanske byter du till annan storlek bara?
Jag har inte pyntat min altan ännu men det kanske blir till helgen. Tycker det är synd att slänga de blommande pelargonerna mfl växter. Ha så trevligt med lille Axel/Kram