söndag 13 oktober 2013

Storfrämmande på besök




En underbar morgon,  bara 2+ men inte ett moln . I dag skulle jag få besök av dotter, dotterdotter , och Axel  som bliver 2 månader om 5 dagar, ett plus var att pappan till Axel var med också.

Det var beställt smörgåsar till kaffet, och det smakade bra tyckte

till och med jag.

Nej vet Ni vad, jag vill vara i fred för jag  skall göra något .
Axel tog i för kung och fosterland, och vem vill inte vara ifred då.
Hörde Du Hajan , vems är smörgåsen på bordet ? Kan det vara till mig månne. Jaa det är klart, det blev en bit.
Äntligen har mamma förstått att det är dags för ett byte här. Oj,
Oj vad det blev skönt då. Orwar ser till att allt går rätt till, .
Jag som skulle ta så mycket bilder på Axel det blev bara två. För
sen ville han vila , och det kan man ju inte säga ifrån om.
 
 
Men Axel skickar med denna bild till sina vänner, och från hans vänner de små nallarna.
Här ligger jag så skönt och kan kolla in vad som händer, det
är ju bara Axel,  och Axel .

Det blev en liten bit i alla fall . Emils skinka det var grejer det.
Det blev ett par timmar, mitt barnbarn lovade att hon skulle komma
en gång till och hälsa på med lilla Axel. Nu åker ju dotra i väg en
månad igen. De måste ha sol igen.

I morgon skall jag göra en äpplekaka , har så många fina äpplen på balkongen,  det får inte bli kallare för då bliver de inte så bra. Jag får nog skala dem och lägga dem i frysen skivade.  Jag 'är
nöjd med min Söndag ` dags att krypa till kojs.
Hej då säger Hajan.

Bilden på nallarna är Ewan som gjort.

 

9 kommentarer:

Gry Karlsen sa...

Så fint besøk du har hatt. Koselig å samles. :)
Jeg fikk et lite barnebarn i går natt, så nå har lille Bernhard blitt storebror til ei lita prinsesse. Erle skal hun hete.
Ønsker deg en fin ny uke!
Klem fra Gry :)

Rantamor sa...

Vilken trevlig söndag det blev.
Oj vad den lilla har vuxit redan, var ju inte längesen han kom till världen.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Tack själv för en trevlig söndagsförmiddag. Jag åkte hem och körde ett par maskiner tvätt. Skulle stryka men det hoppade jag. Får bli i veckan istället.
Nu ska jag sticka till jobbet.
Kram på dig.

samson sa...

Vilken härlig Söndag
vad gullig han är lille Axel
ja Orvar är åxå fin
ha det så bra
maggan

Snäckskalsdalen. sa...

Förstår att du är nöjd med din söndag och jag hoppas du vaknat upp utvilad och på G efter en god natts sömn!
Dom är för söta både lille killen och vovven!
Här är gråmulet idag, men jag njuter!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Förstår att du är nöjd med din söndag och jag hoppas du vaknat upp utvilad och på G efter en god natts sömn!
Dom är för söta både lille killen och vovven!
Här är gråmulet idag, men jag njuter!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppla, jag upprepar mig visst, ser jag!

Rigmor sa...

En riktigt fin söndag ser jag!! Med finbesök...sånt som man lever länge på!!
Åh vad jag saknar egna äpplen, våra sista äppelträd tog ju Gudrun eller vad hon nu hette som rörde om ordentligt här. Nu var de väl dåliga eftersom hon lyckades, men det sista trädet hade så god frukt, olika sorter inympade dessutom.
Ha en bra måndag vännen!!
Kram kram

Maj sa...

Vilken trevlig söndag du beskriver!Kram