fredag 20 september 2013

Två dagar efter slaget, hur är det nu då ?



Rapport från vårt möte angående  det  otrevliga som hände.
Förstår att Ni undrar, vi var skärrade alla fyra. Det blev en tablett-
borttagning för blodtrycket. Värktabletter för revbensbrott, man
gör ju inget med sådant längre. Hon kraken med sin onda rygg och
revbensbrottet,  skojade och sa  man kan ju gå bort på fest och slå

ihjäl sig.

Om man inte går på fest förstås, nej jag bara skojar allt är ju bra nu.


På Doobidoo  var det fart , 4 st  jättebra  artister som är så duktiga.

Amy Diamond och Hanna Lindblad , Amy har ju inte varit med
så mycket nu på ett tag. Är ju klar nu som Damfrisörska, ville ha
ett yrke klart såg jag i en tidning. Killarna som uppträdde var ju
David Lindgren och Peter Johansson.


Det var killarna som vann i kväll,  över tjejerna. Inte så viktigt
egentligen, det är ju mest på lek.
Skavlan var i kväll från London, Sting som var gäst mycket
märkligt att vara i Stockholm,  men det sänds från London.
Den intressantaste gästen i kväll var ju Jeanette Bonnier 80 år
om några dagar. Som berättade om sitt liv, har haft många
förhållanden, väldigt frispråkig. Hon till och med talade om
arvstvisten som är efter Albert Bonnier,  barn som ingen vill tillstå.
Hon tyckte De kunde ha gjort det lite snyggare, för alla visste visst
om detta barn. Men hon själv hade inget med det arvet att göra
det var hennes kusiner. Men som hon sa man kan ju få tycka i alla fall. Hon var bara 12 år när hon köpte sin första Picasso tavla.
Sting talade om att han var 42 år när han kunde köpa sin första tavla. Eljest har jag haft det bra, stekte 3 fina pepparbiffar, och
åt en i kväll. Så länge sen jag åt en riktigt god biff, det bliver ju mest kyckling eller fläskfile`när  det är kött vi talar om.
Sen köpte jag 2 st Napoleon bakelser, det var 2 pack, så en har jag kvar tills i morgon .  Nu är klockan 23,00 så nu skall jag läsa ett
litet tag med.  Hoppas Ni haft det bra också, tag för alla
trevliga kommentarer.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Jodå, visst har jag haft det bra. Var och handlade och blev hämtad när T slutade jobbet. Sedan hem fixade pizza, vi satt på altanen till 22.00 med gasolvärmarna på. Sedan hoppade jag in till tv:n i rummet. Såg filmen på 1:an har ju läst boken för många år sedan.
Nu är det sängen som väntar här med.
Puss och kram

Monika sa...

Hej sötaste Hajan!

Åh, vilken tur att det ändå ordnade sig rätt bra. Hoppas revbenet läker och hon slipper ha så ont. Tänk så härligt att det går att skoja om saken. bara det gör ju allt så mycket lättare.

Jo, det var min egen idé den att virka runt en bild. Jättekul faktiskt. Jag skriver bara ut en önskad bild på fotopapper. Tar till lite extra marginal när jag sedan klipper ut den. Och så gör jag hål runt om med en håltång. Sedan är det bara att virka.

Ett tips är att inte ta för stora bilder. Då blir det väldigt knepigt att virka.

Må så gott och trevlig helg önskar jag dej!

Kramar
Monika

Gunillasljusglimtar sa...

Ja skönt hajan att det blev ganska bra med tanterna! Kortet med texten var väldigt BRA! Kollade ej Dobbido igår så jag tackar för din berättelse! Ja idag blev det lite tvätt att hänga ut i det vackra vädret! ha en fiin lördag finaste Hajan♥ Gunilla

Maj sa...

Jag har undrat så hur det gått med dina vänner och det var skönt att höra att de är bättre. Detta med blodtrycksmedicin (andra med för den delen) kan ställa till stora problem. Trevlig helg!