lördag 28 september 2013

Toppen personal i mitt kök , inget att klaga på

Första Julstjärnan i år , alla redan , den fick jag av min dotter och
måg.  Jag hade ju mina barn här i dag. Det skulle hjälpa mig att taga ner gardinerna, eftersom fönsterputsaren kommer på måndag.
Sonen kom redan kl elva, han var uppe på vinden med en del saker
som inte kunde vara kvar på balkongen.  Sen hjälptes vi åt med mina  torkade rosor jag skulle torka av lite, det går ju inte det
blev rosor överallt. Skall aldrig mer spara sådana, hade dem uppe på Vitrinskåpet, Per tog hand om allt sammans, det var bara att kasta. Klockan ett kom min dotter och måg, de hade haft ett
träningspass först , innan de kom till mig.

Jag hade Porterstek , som blev jättegod, om jag får säga det själv.
Såsen till den kan man nog inte misslyckas med, receptet sköter
                                            det.
Det är trevligt när vi ses hemma hos mig, det är inte för ofta.
Till efterrätt hade jag gjort Äpplekaka med vaniljsås.
Efterrätt fick sonen med sig hem också, till Barnbarnet som
var på en annan utflykt. Men han fick med sig middag åt henne med.  Disken stod min dotter för, jag bara hjälpte till att torka lite.
Jag har verkligen haft "hemhjälp " i dag.
Nu lovade min dotter att hon kommer och hjälper mig med att
sätta upp de andra gardinerna för fönstren.
Nu är det bara tre veckor kvar tills de åker iväg igen.  Denna gång
är De borta en månad. Skönt för dem, vore jag yngre kanske
jag skulle längta, men jag har åkt färdigt, det känns skönt med.
Tack för i dag och trevlig helg.



7 kommentarer:

  1. Vilken vacker färg det var på din blomma ! Hur gott lät inte den menyn ? Gott med porterstek och äpplekaka .Önskar dej en skön lördag vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Tack för en god middag och en trevlig stund hos dig. När vi kom hem kom vår son en snabbis och sa hej. Han skulle hem och göra en gryta. Han hade varit och köpt högrev i butiken. Nu har vi sätt ikapp allt på play och nu ska jag se thrillern på 2:an.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Porterstek!
    Det tycker jag om men det är flera år sen jag åt det.

    Skönt att få lite hjälp med gardiner och fönsterputs. Sånt tycker jag är tråkigt att hålla på med.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. God mat bjuder du på som vanligt! Vi brukar ju oftast vara överens men i ett fall ser jag nu att vi inte är det. Hos mig kommer ingen julstjärna in förrän till advent. Det har jag som tradition och svenskodlade ska de vara och helst bara en enda kraftig blomma. Trevlig söndag/M

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Nej självklart kan man inte säga den vill jag inte ha....men jag tänkte bara att din dotter kände dig så bra att hon visste att du skulle bli glad för den och det blev du ju också....men jag hoppas ingen av "de mina" och mina vänner ger mig en julstjärna innan advent .....Kram

    SvaraRadera
  6. Du bjuder alltid på så god mat, din familj har det bra hos dig. Och din julstjärna kan vi kalla höststjärna, det var en fin rosa färg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har en skön söndag .Du får mer än gärna låna saker av mej .Tack för att du frågar .Önskar dej en skön söndag .Kram Rita

    SvaraRadera