onsdag 4 september 2013

Så dumma önskningar ibland

Det är inte tjugofyra timmar sen jag längtade till Norrköping
Vilket larv, jag var där i dag hade bestämt träff med sonen
vid Nordbanken. Det var pengar vi skulle hämta efter min make,
skattpengar som kommit tillbaka.
Men i dag var det varmare än i h-----et, tror jag. Det måste vara
åldern jag tål inte denna värme längre. Jag kom mycket tidigare
än vad vi bestämt, jag stod där, då kom det framen trevlig dam som
undrade vad jag hade för ärende. Jag berättade då sa hon följ med mig, jag väntar på min son som skall vara med. Hon undrade om det var "särbarn", eljest  kan vi fixa till det ändå. Det är bort-taget
nu går allt till Dödsboet.  Så när han kom var allt klart.

Tänk så lite man vet om rättigheter hit och dit.  Spelar ingen roll,
för hade min man levt så hade han velat, att de skulle ha en liten slant var.  Så blev det nu  efter som jag också ville det.





Vi strosade lite i Norrköping, och vet Ni , Då längtade jag hem till
landet igen.  Jag har varit för länge borta från staden , det kände jag i dag.
Sonen åkte hem så fort vi ätit, det som blev över fick han med sig hem. Plus 4 kåldolmar till en annan dag. som tack för hjälpen
med skjuts hem och allt. Efter disken gick jag och vilade
det var jätteskönt.  

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Jisses, så bra det gick då. Skönt när det går snabbt och enkelt. Konstigt väder nu. Först jättekyligt på morgonen. Sedan hett som i bastun när man ska hem. Men man ska vara glad att värmen håller i sig.
Puss och kram på dig

Livet och vardagen sa...

du fick en riktigt trevlig utflykt till staden förstår jag även om du, liksom jag trivs hemma på landet:-)

Maria sa...

Jag har också lite ont av värmen men idag har det varit skönt kunde till å med sitta i solen en stund. Tror jag får skriva upp de där receptet på äpplekakan låter jätte gott. Vad mysig balkong du har härligt att sitta där å njuta.
Kramizar

Tummelisa sa...

Så skönt att bankbesöket gick så bra. Oftast brukar det vara tvärtom. Jag tycker som Du efter en stund i stan längtar man hem till "landet".
Håller nu på att försöka kurera mig efter operationen. Det går sakta, men framåt.
Kram Tummelisa

Virriga Vero sa...

Efter att ha bott 12 år i huvudstaden så kan jag längta dit, men så snart jag är tillbaka så längtar jag bara hem igen. Borta bra, men hemma bäst, precis som din bildtext.

Ha en fin torsdag!

Anki sa...

Jag... liksom du, älskar vårt Norrköping, men... precis som du... när jag väl är där så längtar jag hem till landet igen. Speciellt om det är mycket folk och varmt. Som sagt... Borta bra men hemma bäst :)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stan är bra, men jag håller med, det är skönt och komma hem. Vi bor på en liten ort utanför Karlstad, skulle gärna bo ännu längre ut på vischan.
Kramar
AnnaMaria