tisdag 3 september 2013

Oh, vilken underbar morgon,, kan det bli bättre ? Nej.

Jag blev så nostalgisk i morse, vilket underbart väder.  Jag älskar
hösten, har alltid gjort som barn med. Visst är det konstigt
nu längtar jag till min stad, Peking att få gå utmed strömmen,
och känna doften från den, kolla i alla våra fina parker.
Det kan jag ju bara drömma om, men det är roligt  att låtsas.
Varje morgon det första jag  gör , är att jag slänger upp balkongdörren, och bara njuter.
I morse stod jag bara och tittade, tog fram kameran och tog några

bilder.
visst är det fint den 3de September. Nu är det bara Minipetunian,
Dalierna och Mårbacka perlagonerna  kvar. Tack för Ni är så vackra och fräscha ännu.
Dalierna får jag snurra på varje morgon, eljest vippar den över.
Den har ramlat ner en gång, men tack o lov krukan höll.
Mårbackorna skall jag försöka att spara över vintern, det är väl inte underligt att jag älskar min balkong.
Måste visa min nya lykta, den tände jag första gången den 1/9
jag älskar dessa små hus, så fint när de lyser.
Jag skickade efter min från Cellbes, för den var lite större än
de på varuhusen.
Vilken trevlig överraskning , att Madeleine är gravid. Hon hade
rätt Karin Lennmo på Svensk Damtidning, så roligt.
Jag tror Viktoria är på gång också, ha ha vilka bekymmer.
Nej då så är det inte, men i min ålder är sådant roligt och jag
har inget emot Kungahuset heller. Jag sk..er i vad andra tycker.
Ja nu slutar jag för i dag, det blev lite långt kanske, men det känns
så jäkla bra i dag.
 

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, hösten är väl fantastisk! Idag, liksom några dagar bakåt, har vi sånt där fantastiskt väder! Hög klar himmel och strålande sol.

Jaha, här var det uppdaterat, baby på gång, alltså. Hmm. Ja. Spännande, för det är det ju lite grand.

Agneta kram

Virriga Vero sa...

Ja det är vackert med hösten.
En sån lykta har min dotter också på sin rum men en väldigt liten en, går bara in ett litet värmeljus, men den lyser hemskt fint. Vi har gott och lyktor och tänder massor av ljus på den mörkare delen av året och har så redan börjat nu.

Gunillasljusglimtar sa...

Åhh du ÄR underbar med dina söta inlägg ♥ Så fint du har det o vilken balkong,förstår att du trivs:)) Hahaha,ja är likadan med kungafamiljen,tycker det ÄR trevligt med skvaller också om dom.Ringde till min pappa förut,berättade att hon skulle ha barn.Åh va kul sa far då ska jag komma med det till dom gamle i eftermiddag på träffpunkte...hahaha han är söt också.Di gamle,han är ju snart 87 själv:) Vilken septemberdag!! Idag är det visst min farfars födelsedag,han var född 1883,det du! Kram Gunilla

Maj sa...

Har också funderat på hur och vad jag ska ha på min altan i höst. Någon form av lykta blir det nog men här blåser oftast så mycket så det blir nog en "tät" lykta....Hösten ja, min favorit om det inte regnar hela tiden...och lite mysigare kläder får man ha på sig. Tjocka go tröjor! Kram

Änglarum sa...

Hej! hösten är riktigt mysig..jag längtar efter växter med lite mustiga färger nu!men sommar blommorna( en del) blommar för fullt än så jag får vänta lite till..jaså det är bebis yra på gång i kungahuset :) så skoj..även om det där med Monarki kan diskuteras..ha det gott! kram Jessica

Anki sa...

Inte alls för långt... är alltid trevligt att läsa dina tankar. Jag älskar också hösten. Tycker om de lite svalare dagarna, den höga luften, färgerna, dofterna... Vår hemstad är väldigt fin i höstskrud. Så vackert längs Strömmen och promenaderna.
Så mysigt du har det på din balkong och den där ljuslyktan är såå fin!
Jo, jag hörde att Madeleine och Chris väntar barn och det är ju trevligt... Jag bryr mig inte, men det är klart de är glada :)
Ha det gott Hajan!
Kram

Bitte sa...

Vad mysigt du har det på balkongen, du har så många stora vackra blommor! I år har jag haft ovanligt lite blommor ute i krukor och liknande, jag vet inte varför det blev så men tiden har väl varit knapp som vanligt :-).

Jag läste bara för en liten stund sedan i Expressen att Madeleine och Chris väntar barn. Vad roligt! Då blir ju de små kusinerna nästan jämngamla och kan ha mycket roligt ihop :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Mamma C sa...

Tyckte det var skitkallt i morse när jag gick till jobbet. Men såg ju hur vädret blev bättre under dagen. Du har det så fint på din balkong.
Kram mamma C

Anonym sa...

Visst kan man längta till Strömmen och alla löv. Gick runt vårt tjärn här men tyvärr inga löv. Än har väl inte färgerna kommit men visst är hösten vacker. Och snart får man ställa ut alla ljuslyktor på trappan och välkomna alla. Ha en fin dag på din balkong. Kram Ann

Ölandsvindar sa...

Jag gillar också de här klara fina höstdagarna men önskar att det inte vore så torrt. Vi fick bara 9 mm regn under hela augusti. Jag såg också att det var en ny baby på gång.Man kan tycka vad man vill om kungahuset, men jag tycker att vi behöver lite fest i vardagen och de gör dessutom en massa PR för vårt land i hela världen. Hoppas nu att din onsdag blir lika bra som tisdagen. Kram /Kerstin

annika sa...

Underbara dagar som vi har haft nu. Jag passar på att njuta om kvällarna då jag har kommit hem från jobbet. Nu sitter jag på altanen med endast stearinljus som ljuskälla. Mörkret kommer smygande och lite råare luft...men härligt.
Du har ett fint ställe där ute på din balkong. Jag gillar också ljushusen.
Hoppas du kan komma ut lite i den sköna sensommaren.

Kram
annika