torsdag 12 september 2013

Hissen går , sjung hopp falleri, faderullan lej

Hissen går sjung hopp faderullan la. Tjohej  vad glad jag blev
kl. 15.00 var motorn bytt också. Dotter min ringde 2 ggr till
bostadsbolaget för att kolla. Egentligen är man bortskämd, man
nästan fordrar att allt skall gå på nolltid. Det tog 7 dagar, men kändes som ett halvår.
Jag tyckte det var så härligt att jag var så nära frisläppandet,
så jag satt i gång och städade.  Sonen min skulle ju komma och
handla åt mig. Vi visste ju inte då att det klart " så snart ".

Jag vill nog följa med sa jag , när han kom. Det tyckte han var bra med. Men först åt vi middag, jag ugnstekte Torskrygg, fyra st.
Gjorde såsen själv i dag, hade inga färdiga påsar, som är så bekvämt. Jag brynte i en liten kastrull gräslök , dill och purjolök
kramade saften ur en citron, hällde på matlagningsgrädde och
det fick sjuda tillsammans. Pepprade och saltade lite också.
Tillsatte lite grönärter, hällde allt i en eldfastform, lade torskbitarna
uppepå detta och satte in i ugnen igen. Jag fick högsta betyg, bra.
När vi hade handlat drack vi kaffe med äpplekaka och vaniljsås
Så nu är Hajan nöjd igen, min kompis blev lite ledsen att jag inte
kunde föla med på ett trevligt föredrag i kyrkan här. Men så tidigt
var ju inte Hissen klar.
Min nya fina Header har tösen min gjort, Visst blev det bra med
dessa fina höstfärger. Hon är jätteduktig med sådant, tänk
vilka bra barn jag har, kan inte klaga de är toppen båda två.
Och pillar jag på något jag inte ska, så räddar min måg den
situationen , så jag kan inte klaga.
Tusen tack för alla fina kommentarer ifrån Er. Skall kolla i morgon
ni andra kanske skall till Violan på marknaden.
Vi andra kan inte åka dit, har kalas själva hos MammaC.

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Tackar och bockar för alla värmande ord du ger. Men du vet väl att du är världens bästa mamma också. Nu har jag fått in den nya blogglistan på sidan. Men det är säker många som saknas. Vi får göra en liten check på detta.
Puss och kram och natti, natti

Livet och vardagen sa...

Du har verkligenen härlig och jordnära blogg. Jättefin header din dotter har gjort. Skönt att ha sina barn så nära. Fin krutgumma du har på din bild, för det är väl inte du:-) Kram Ulla

annika sa...

Vilken tur att du har uppfostrat dina barn så de bryr sig om dig. Det är inte givet att det ska vara så men lyckligtvis fungerar det för de flesta. Men att ni var utan hiss i 7 dagar. Tänk om det hade hänt något!Hoppas att du kommer ut nu då det fortfarande är sensommar.
Din fiskrätt låter som en god middag.


Kram
annika

Gry Karlsen sa...

Kjempefin header!
Ønsker deg en fin høsthelg!
Klem fra meg! :)

Maj sa...

Hej! Jag skrev just en kommentar på min blogg ang VINNARE i mitt lotteri. Klart att det är du som haft tur och jag blev så glad själv när jag såg på lotten att Du vunnit. Hör av mig vidare om adress mm /M

Monika sa...

Hej rara Du!

Ja, barnen är helt klart ovärdeliga. Vilken lycka att vi får ha dem!

Så härligt att hissen är hel igen. Och att du nu kan röra dej fritt som du vill igen.

Jättegott det låter med din torskrätt! Älskar fisk! Helt klart goaste maten!

Ha en fin och trevlig helg!
Kramar
Monika

Sofia sa...

Ja, jätte fin header! tuktig tös där... =)
Japp, här blir det ju höstmarknad!
Kramis Sofia

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa jättefin höstheader! Sånt kan inte jag göra ens;( Får be om hjälp jag med.Va gött att hissen är lagad,har allt tänkt mycket på dej ♥ Kram fina du ! Gunilla

Blommiga Rutan sa...

Så skönt att höra! Att hissen är fixad!
MEN, SJU dagar?!

Din header är sååå fin, vilken duktig dotter du har!

Kramar Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Hej igen!

Tack för din kommentar. Jo, mina barn är också stora, Selma är vårt barnbarn.

Kram Anncathrine