fredag 27 september 2013

Fredag med Lasse och Skavlan = TOPPEN

I kväll hade Lasse Kroner fyra härliga gäster, som alla fyra var på

tapeten. Jessica Andersson och Wiktoria Tolstoj . De var tillsammans med

Hon som spelade häxan Sur och Tony Irving. Det blev ju så
roligt, för det var strid om poängen. Det var en kväll tillägnad
Janne Schaffer. Som har 5000 hits registrerade, otroligt.
Kvällen hos Skavlan var den bästa  i denna omgång. Jona Gardell
var inbjuden, och Arve Tellefsen , världens bästa Violinist just nu.
Det var andra gången som han var i Sverige. Första gången var när
Drottning Sylvia firade sin 50 årsdag, så var han presenten från
Harald och Sonja  från Norge. Jaa sa Arve de fick väl någon sak också. Men han var inslagen då i ett paket , roligt påhitt.
Det som gjorde ett stort intryck på mig var Jessica Anderssons
berättelse från sin bok och barndom. Om hur hon fick hälsa på
sin mamma när hon satt i fängelse. Då var hon elva år, vilka minnen.
Hon sjöng en sång som hon själv gjort till sin elvaåriga son.
Den är på hennes nya skivalbum, då var nog inte ett öga torrt,
om man  inte var  precis okänslig. Den heter Aldrig,  Aldrig......
Men gladast och roligast var Jonas, De hade gjort en hyllning till
honom med,  som var jätterolig. Det uppskattade Jonas verkligen.
Ja denna kväll blev så där underbar , som det bara kan bli ibland när allt stämmer. I morgon kommer mina barn , dotter och måg,
och  min son.   Jag tager lite bilder då, om jag kommer ihåg det.

 


3 kommentarer:

Anki sa...

Ja visst blev det en bra tv-kväll - bra tävlande i Doobidoo och trevliga gäster hos Skavlan... härligt!
Önskar dig en fin helg Hajan!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa jag såg det mesta på skavlan,satt på altan igår kväll med barnbarnen sen in o på med skavlan.Jag grät när jessica pratade o SJÖNG såå fin låt till sin son...Kram fina Haja´n / trevlig lördag ♥ Gunilla

Anonym sa...

Måste titta på Skavlan i datorn. Jag gillar Gardell. Vad härligt med dina barn och barnbarn, de ställer alltid upp. Vi ska iväg och hälsa på svärfar på sjukan och fira Nans födelsedag, fast hon är ju nere i Hindås, och firar med släkten där. Det känns konstigt att inte få vara med, en hon kommer hem på höstlovet. Skönt.
Ha en fin söndag. Kram Ann