fredag 6 september 2013

En glad kväll tack vare Doobidoo , och Sverige vann med 2-1

  Först var det lite spännande  Kerstin 82 år var tillbaka på
Postkods-lotteriet. Jag tror hon var lite spänd  , hon fick 100.000
det är ju bra. Hon tordes inte satsa eller prova. Men efter henne

kom det en Norrköpingskille Tobias hette han Om någon var nervös så var det han, jag trodde han skulle säcka ihop.



Jag led med honom, det är ju en sak att sitta hemma och svara på
dessa frågor. Måste vara jättejobbigt framför TV kamerorna och
dessa starka lampor. Rickard skrattade så han nästan grät, för
Tobias var inte så bra med engelska uttal på namn osv. Jag tycker det är lite fel, när man roar sig på en sådan bekostnad.

Nu blev det Doobidoo för hela slanten,  så skönt att få skratta
riktigt gott. Och det får man tillsammans med Lars Kroner om man har lite humor. I kväll var det bra medverkande som skulle tävla.
Det var Kristin Kaspersson och Andreas Lundstedt som tävlade
Mot Molly och Kalle, de som dansade så bra att de kom tvåa i Lets Dance.  De var så duktiga alla fyra med sina uppträdanden.
Det skilde bara med en poäng emellan dem vid slutsignalen.
Båda paren var väldigt duktiga vad det gällde musiken. en glad
kväll man behöver det ibland.

Det bästa av allt Sverige slog Irland med 2-1 det var ju
Toppen bra slut på fredags-kvällen. Man får vara glad för det satt
långt in. Anders Svensson kirrade detta.
 




4 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Ja det var mycket tv igår, kikade lite på postkod miljonären. Ikväll blir det körslaget. Ha en finhelg. Kram Mimmi

Mamma C sa...

Nu sitter man här omklädd och klar för maskinerna på gymmet. Sedan hämta barnbarnen och iväg och hjälpa T:s arbetskamrat med badtunnan.
Puss och kram på dig

Maj sa...

Gillar också Postkodmiljonären men igår tyckte jag nästan det var lite pinsamt med denne tävlande. Funderade ett tag på om det låg mer bakom beteendet än bara nerver...Sen blev det fotboll här hos mig. Jag är tyvärr inte så förtjust i Lasse K. Trevlig lördag!

Gunillasljusglimtar sa...

Såg inte detta kanske som tur vad då..Ikväll tror jag det blir körslaget! Nu ska vi äta lax! Kramis Gunilla