onsdag 18 september 2013

Det var inte så bra, så det kan bli " Kalabalik i Juntan


Har Ni tänkt på, så fort allting går?  Det är ju ta mig sjutton
fullmåne för jämnan nu för tiden. Försökte att själv ta ett foto på
månen, men det vill sig inte. Denna har jag lånat från Google.

I dag skulle vi ju träffas vi fyra som finns kvar i juntan. Vi skulle äta och må bra, trodde vi.


Värdinnan var hur pigg som helst, men sa faktiskt en gång att

hon kände sig lite knepig.

Precis innan jag skulle åka iväg ringde hon och frågade om jag
kunde ta med något, till en drink. Så jag tog med en flaska Leva.
Vi blandade ut det med Loka , men det gick bra till kexen och osten, och resten till maten . Massor kvar ändå.
 
De kan tyvärr ej fota mig, De  ser så väldigt illa.   Sitt stilla nu,snälla eftersom hon inte kände sig fullt kry. Hon reser
sig upp och slår i raklång på golvet. Alla tre sa vi är det hjärtat
nej jag vet inte vad det är. Dessa två hjälpte upp henne, så hon satt sig på en stol. Jag bar ut disken till köket, då brakade det till
ordentligt. Jösses när jag kom in låg hon på golvet igen, och en
till som hade hjälpt upp henne nyss. Hon har ju larm så då kallade vi. Så det kom två från hemtjänsten, så småningom kom
Distrikt-sköterskan med. Men så tråkigt detta blev,
det visade sig att hon hade fått ett rejält blodtrycksfall.
Hon fick gå och lägga sig, vi fixade allt annat. Den kraken som
hon drog med sig i fallet, fick nog revbensskada. Hade väldigt
ont i sidan. Vi är ju gamla alla fyra 83 och 84 år.
När jag åkte hem med min Färdtjänst, åkte jag förbi busshållplatsen
där satt de två som skulle in till stan Vi vinkade åt varandra
och tänkte, det blev en jäkla tråkig junta denna gång.
Men så här är livet i bland.

16 kommentarer:

  1. Oj oj det var ingen rolig läsning. Och vilken upplevelse för er alla. Men vad jag förstå gick det ändå ganska bra.....Ja, tänk att man inte vet vad som händer nästa sekund.Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken kväll ..När det händer så går det så fort ,kunde gått värre. Hoppas det är ok med damerna:)

    Tack för fina kommentarer hos mej och ha det fint i alla höstfärger:))
    Kram till dej:)
    Tina

    SvaraRadera
  3. Men oj...så eländigt det blev då!! Fast mitt i alltihop var det väl tur att ni andra var där, tänk om hon blivit liggandes på golvet alldeles själv. Ja, man ska leva för dagen, oavsett ålder, för man har ingen garanti för morgondagen. Jag tycker det är helt underbart att ni träffas och försöker göra varje gång till en liten fest, det bevisar verkligen att åldern inte har någon betydelse, huvudsaken man är frisk och har gnistan kvar.
    Ha en riktigt skön torsdag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Inget kalas utan kras, brukar man säga men att det ska gå så långt att två stycken far i golvet, det var ju väldigt tråkigt.Vi blev just bortbjudna på kaffe och en räkmacka på eftermiddagen. Eftersom värdparet är runt 85 år så håller jag tummarna för att det ska gå bra. Speciellt han brukar bli lite stressad när det kommer gäster. Han vill så väl och far runt hela tiden. Vi får säga åt honom att sitta och ta det lugnt.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Men jösses, ibland blir det långt ifrån som man tänkt. Hoppas bägge mår bättre nu och har hämtat sig och att nästa junta blir lugnare.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Det lät ju inte roligt ..men skönt att det inte var värre i allafalll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken oturskväll, men vi får vara glada att det slutade skapligt ändå, det hade ju kunnat vara värre.
    Ta hand om er, du och dina rara väninnor.
    KRAMAR
    Eva

    SvaraRadera
  8. Inte klokt så dant det kan bli. Får hoppas att hon mår bättre nu och att den andra damen inte bröt några revben.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att alla dina väninnor mår bättre nu och att ni har bättre tur nästa gång ni träffas.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  10. Men oh så tråkigt. Ja men vet aldrig vad som ska hända och man behöver inte vara gammal för att det ska hända. Hoppas de båda mår bra nu, och att nästa träff blir mycket bättre. Kram Ann

    SvaraRadera
  11. Det var ju inget roligt slut på den kvällen som ser ut att börjat så trevligt, hoppas det är bättre nu med de båda. Vilken tur att ni andra var där och kunde hjälpa till. Kram Katta

    SvaraRadera
  12. Oj så det kan bli men hoppas hon kryat på sig och även hon som blev med i fallet. Tänk så fort olyckan kan vara framme.
    Önskar dig en jätte skön helg/kramen

    SvaraRadera
  13. Det var ingen rolig avslutning på kvällen ! Hoppas att det är bättre med dem båda .Du frågade om det var min hund på bilden ja det är min gulleplutt Simba heter han och är supergo och mysig .Önskar dej en skön och härlig fredag.Kram Rita

    SvaraRadera
  14. Hej! stackars arma människa,att slå sig aj aj..tur inget blev brutet i af! men visst kunde ni haft trevligare.Men sånt är livet i bland,inte alltid en dans på rosor Tyvärr.Ha en fin helg♥♥ Hajan kram Jessica

    SvaraRadera
  15. Hejsan.
    Men oj då stackars henne! Hoppas hon mår bra nu iallafall.
    Jag har inte glömt dig! Det kommer snart på posten :)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Åh så det händer! Usch tur ändå att det inte var hjärtat eller så! Nä livet vet man inget om,kanske lika bra det ♥ Ha en fiin helg min vän Hajan ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera