söndag 22 september 2013

De konstgjorda människorna eller Holywoodsfruarna ??

Jag tycker inte De är vackra längre, har inte sett dem på ett tag
därför kollade jag i dag. Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta. Det har ju blivit en fars av detta. Jag tyckte i alla fall att
Maria var rolig, med sitt konstiga prat men kära nån.
Britt Ekland är ju rolig, men kära nån , de är ju så lyfta i sitt
ansikte och kropp.  Inget naturligt kvar. Ögonen passar ju inte längre till ansiktet , så stelt och konstlat är det, huva mig.
Jaa jag hade inget annat för mig så jag tittade förstås.
Men jag väntade  på Hans Rosenfeldts  program Förr eller Senare,
det är ju tävling emellan fyra kändisar. Då kan man ju kolla sig själv hur mycket man kommer ihåg. I kväll var det Maria Lundqvist, Johan Hedenberg. Tes Åström(olyckan) och

Lars-Åke Wilhelmsson( Babsan) som tävlade.

Det är skönt när man får skratta ibland. Ted Åström med sitt svarta
lockiga hår, har blivit kritvit i stället. Men sina roliga kommentarer har han kvar.
Maria Lundqvist vacker som en dag. Det är inte klokt , De bliver
bara yngre och snyggare ju äldre de bliver.
Rosenfeldt tycker jag har varit borta mycket för länge från
TV  rutan. Tänk vilka fina program han hade när han var på
SVt. Han var ju chef för nöjesprogrammen då.

I dag har jag inte varit utanför dörren, det har regnat hela dagen.
Men det stör inte mig så mycket, tycker det är skönt att vara inne.
Fast när det regnar behöver jag inga samvetskval ha, för att jag vill
vara inne. Jag har njutit på mitt vis, rostade bröd till kaffet ,
som jag hade massor med citronmarmelad på.
Till middag ugnstekt lax och den köpta Abba såsen till.
Eftermiddagskaffe blev en glasstrut till mums,mums.
Till kvällen hade jag Fot-Spa under tiden jag såg på Rosenfeldt.
Och nu är det kväller, och liggdags för den här gamla tanten.

7 kommentarer:

Katta sa...

Jag håller med dej fullständigt, ser så konstigt ut med ansiktslyft. De där tokiga hollywoodfruarna börjar jag tröttna på lite grann, fast Britt Ekland är en frisk fläkt trots alla lyft ;) Ett härligt fotspa ska jag unna mej i morgonkväll med. Nej du den nya slänggungan på Gröna Lund vågade jag mej inte på, ville inte ens att min 14-åring skulle få åka den men till slut gav jag med mig, men då var det en timmes kö och bara en halvtimma tills de skulle stänga så det blev inget för hans del heller till min stora lättnad :) Kram Katta

Maj sa...

Håller med dig om Fruarna. Maria M håller väl fortfarande stilen men den norska frun verkar helt "blåst"....eller också blir de tilldelade manus av producenten.....allt för att vi ska ha något att diskutera. Ja, inte vet jag.
Jag har också varit inne hela dagen och som tur är trivs jag med att vara inne. Nu är kl över midnatt så det är nog dags att släcka lampan för idag. Natti

Mamma C sa...

Ja dom är lyfta till max dom där damerna. Har inte kollat denna säsong. Vi hade barnen på mat igår och några som kollade på Martins bil som han ska sälja.
Kram

annika sa...

Men hur ser de ut! Usch så konstigt. Men det märkliga är ju att de nog inte är medvetna om det för i deras värld är det vanligt och de har vet nog inget annat. Nej några lyft blir det inte här fasthet skulle behövas ;).
Så tråkigt det blev på juntan. Sådär har min fina svärmor det just nu också med blodtrycket som faller och därmed hon. I torsdags blev det ambulans...igen. Nu bytte man ut någon tablett så vi går se hur det går.
Här hade vi vackert väder hela helgen. Jag var i trädgården hela dagen i går.

Nu är det dags att cykla iväg til jobbet och alla barnen.


Kram
annika

Ölandsvindar sa...

Jag tittar på De "vackra" fruarna enbart för att se vad Gunilla tar sig för.En mycket märklig människa!LIte skvaller kanske: Jag arbetade extra på Folkan i Stockholm i de sena tonåren (sålde godis) . Samtidigt arbetade Britt Eklund där som någon slags påklädarhjälp och Marie Göranzon stod i garderoben.Britt var nog den första person jag såg med så där långa läderstövlar som gick ända upp till knäna.Så blev hon en världskändis också! Hahaha!
Kram, kram från Kerstin

Fågel Blå sa...

ja ja dom håller an på!
Ler!
Men du jag kika in lite som hastigast för jag skall åka och arbeta, och vill önska dej en fin Vecka!
Take care!
Kramar Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa jag kollar inte på det men ser ju bilder hur dom ser ut!!Nu du Hajan ska jag gå o lägga mig är så trött,sov inget natten som var..Natti natti ♥ Gunilla