söndag 15 september 2013

BARN , BARNBARN, OCH BARNBARNSBARN.

 ,
 
  
 
Familjefest hos dotter min.  Vi var alla samlade i dag för
just September har så många fyllt år i. Nu har lilla Axel
vuxit han fyller 1 månad den 18/9 . Tänk vilken liten
krabat. Blev så glad när mitt barnbarn lade honom i mitt knä
och undrade om jag ville hålla honom. Så klart jag ville
Det var så fint ordnat allt med gång bord, vi fick själva ta
och placera oss var vi ville sitta. Så det blev 3 bord att välja.


 
Drinkar först för de som ville ha,
och det fans av alla sorter, både före och till maten.
Jag tog ju min öl 2,8 förstås, den mår jag bäst av. Kände i dag
att det skulle ha varit gott och trevligt med ett glas rött, men det
räcker med mitt höga blodtryck utan vinet tror jag.

 .
Lilla Wilmer åt med mössan på, han är redan inne på kladdkakan.
 
 
Grillad kyckling med potatis gratäng och 2 stora fat med
 
 

med goda sallader.
Det var en trevlig söndag i goda vänners lag. Har inte tagit
några kort på mer än Wilmer och mig.
Lilla Axel frågade jag inte han väntade bara på maten.
 
I går kväll var det underbart på Svt  vilken fin koncert
som
var ordnat för Kungen och hans 40 år på sin tron. Vilka
artister, det är inte ofta man får se något sådant, nu för tiden.
Det var ett stort bildspel på väggen anordnat, där allt våxte fram
till och med Prins Bertil och Lillian, Nisse Landgren gjorde
en underbar tolkning av en Röd liten stuga. Thomas Ledin i
sitt esse. Marlena Ernman toppen som vanligt, Lisa Nilsson
Danny, Sarah Dawn Finer. Det bästa av allt, inte ett öga var torrt.
Eftersom jag tycker om denna musik och underhållning var
jag jättenöjd.
 
 
 

10 kommentarer:

samson sa...

vilken underbar dag har haft
så härligt med barn i alla åldrar
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Tack själv för allt fint som vi fick. Både i keramik och pappersformat. Pengarna förvandlas till euro och de vackra svamparna kommer att få pryda något vackert på altanen.
Kram på dig

Maj sa...

Ja vilka kalas du varit bjuden på! Så gott det såg ut med gratäng det blir ju inte av att göra med "sommarpotatis"...jag har inte sett hela konserten men vilken fest både igår och idag för vår Kung.
Och tänk så trevligt att alla dina bor så att ni kan träffas. Underbart! Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilket härligt kalas!! Så gött att du kommer utanför dörren o att hissen fungerar.Här har varit en bra söndag med promenad o bio! Kram Gunilla

Bitte sa...

Vilket kalas, allt ser så gott ut på bilderna! Vilken fin bild på dig och lilla Axel! :-)

Vad skönt att allt har ordnat sig med hissen så att du inte blir så låst. Jag tycker att sju dagar var alldeles för lång tid!

Jag missade konserten för kungen igår, vi blev bjudna att åka ut och äta med några vänner. Det blev en trevlig kväll med tapas i goda vänners lag :-).

Ha en bra start på veckan!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Vad fin han är den lille. Förstår mer än väl att du vill träffa de alla, du har en så fin familj. Fint att ni tar hand om varandra. Och god mat!
Ska snart ta ett kort på mina lyktor.
Kram Ann

Livet på Vestergård sa...

vilket härligt kalas du varit på! I går var vi tre generationer ute på skogspromenad och det var riktigt trevligt :) Ha en fin start på veckan!

Katta sa...

Du verkar ha haft en underbar helg med din familj, så härligt att bo nära varandra och kunna umgås alla. Ser mysigt ut med den minsta i famnen :) Ha en fin vecka , kram Katta

Vero sa...

Vilken trevlig familjedag. Många generationer.
Och jag som är hungrig redan sitter med snålvattnet rinnande.

Ha en fin tisdag!

Madame Edith sa...

Vilken härlig bild längst upp!
Underbart med många generationer :)

Kram Madame Edith