torsdag 26 september 2013

Både grannsämjan och maten är väldigt god.

Pepparrotskött var det jag blev bjuden på hos min granne.
Det var så trevligt, min granne hade dukat i köket.
Jag hade bett om det, onödigt att trava fram och tillbaka
emellan rummen.

Tänk jag hade glömt bort så gott det är, jag har bott 3 år här nere
nu och har inte haft det någon gång.
              Bilden på maten har jag tagit från Google, ville inte
fotografera bland alla kastruller hos min vän.
Att jag hade bett om att få sitta i köket, beror på att hos mig
har vi ingen annan stans att vara på.
       Här är en liten lägenhet, 57 kvm, uppdelat på 2 rum och kök
men det är alldeles lagom för mig. Inte så mycket att städa heller.
Hon berättade något bra, hon anlitar något som heter Städarna,
hon var jättenöjd. Det är med Rutavdrag så allt är korrekt.
Det jag undrar är om Sossarna kommer till makten, så tager de
säkert bort det. Jag hade en underbar förmiddag där- kom klockan
elva, gick inte hem förrän  15,00.
Här är de Nya bönderna som saknar en kvinna eller en man.
Alla verkade vettiga och trevliga efter första
titten på dem. Ja det bliver väl som vanligt att Hajan sitter där
och kollar.   Det bästa sällskapet jag har är faktiskt min TV,
en stor 50 tummare. Mina barn förstås är också härligt som
kommer, sen är det ju min junta, men det tror jag snart är slut.
En del tycker det är jobbigt,  jag sa vi kan ju bara bjuda på en
var sin smörgås. Men det verkade som det var jobbigt med.
             Vi behöver ju inte styra med så mycket, bara vi kan mötas
ingen av oss har så många år kvar. Jag tänker på henne jag var hos i
går , hon är äldre ändå. Hon är 85 år, har jätteont i sin rygg,
det enda hon klagade på var att hon ej kan bada ute längre.
Men gå i med en krycka som hon sa, hennes syster är ett år yngre
hon måste som jag ha sin rullator. Det skulle nog bli ett
roligt samtal om oss vid badviken, de där tokiga systrarna.
Det är skönt med folk, som har humor.
Just nu har jag 1,3 gr +. och alldeles vitt på garagetaken och bilarna.  tack för mig. 

11 kommentarer:

  1. Synd om juntan tar slut, ni kan ju ha kaffe och en köpebulle. Det roliga är ju och träffas. Jag tittade på bönderna också, kan nog bli roligt och se framöver.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med pepparotskött ! Det är en klar favorit hos mej ! Kollad också på bönderna ska bli spännande att se hur det går framöver .Önskar dej en skön torsdag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Så trevligt med din nya granne.Att bli bjuden på middag är ju alltid så trevligt och så skönt när du inte behöver åka iväg. Jag tittade också på våra bönder...en av bönderna var från Hallstahammar där jag bott under min uppväxt. Tyvärr var han en av dem som vi inte fick följa.Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Så kul med en sådan syjunta att hålla ihop år efter år.
    Min mor 87år, hade en sådan junta också men dom senaste åren hade dom ingen stickning med sig, bara "skvallrade" , som mor sa, om allt å alla och sen drack dom kaffe och bytte recept på allt gott dom fikade.
    Nu är alla borta, bara mor kvar och jag vet att hon saknar sina vänner mycket.

    Men du menar inte att du har snö hos dig ???
    Burrrrr...jag gillar ju inte vintern alls, inte den kalla årstiden som kommer och för med sig så mycket värk.

    Tack för alla dina snälla kommentarer blir alltid glad när du kikar in till mig.

    Måste allt lägga till dig på min blogglista så att jag kommer ihåg att kika in till dig.

    Tjingelingen från Rantamor i norr.

    SvaraRadera
  6. Bönderna är en favorit hos mig, har följt alla säsonger, pepparrotskött vad gott....har jag icke gjort på evigheter, men däremot, frukostkorv och pepparrotssås, inte fel det heller, ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  7. Såg ingenting på tv igår. Idag blir det kockarna, men nu ska jag dammsuga och slänga i lite färg i håret samtidigt. Bra när man kan göra tvåsaker på en och samma gång.
    Puss

    SvaraRadera
  8. Pepparrotskött är jättelänge sedan jag åt ...det är ju så gott
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Åh så gott det låter med pepparotskött! Det var det flera år sedan jag åt!
    Men, det vore väl tråkigt om juntan slutar?

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  10. Tur att det inte är vitt på taken här idag när jag ska stå ute hela dagen. Vilken fin tavla du hade gjort! Den gillar jag. Pepparrotskött mums, det gör jag några gånger varje vinter med mycket pepparrot i såsen. Och visst ja, det är häxornas ö, Blå Jungfrun, som skymtar på mina bilder ibland.
    Kram och trevlig helg /Kerstin

    SvaraRadera
  11. Pepparrotskött var det länge sedan jag åt. Oj så gott det skulle vara.

    Synd om juntan tar slut. Oavsett ålder så är det alltid trevligt att träffas och umgås.

    Kikade också in bönderna på tv. Blir nog så att jag sitter där i nästa vecka jag också och följer dem.

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera