lördag 21 september 2013

Äpplet faller inte så långt från trädet , men så synd

 
 Det ser förfärligt ut..........
Tager ingen reda på sin frukt nu för tiden ? Så konstigt bara
en liten promenad i går och i dag, får mig att undra.
Först måste jag säga känner jag lite vemod, så fort det gick med
en gång. Det är ju många unga familjer som bor , där det bara ligger. Precis bredvid där jag bor , sitter de fortfarande kvar på
träden. Kokar de inget mos nu för tiden, till pannkaka som är gott.

Det är en härlig tid nu med alla färger, och så många löv det
ligger på marken, men det tycker jag är så vackert.
Jag bara inte vet var tiden tager vägen, nu har min man varit
borta ett helt år.  Jag tycker det var som i går när vi fick ge oss iväg
för att det var slut. Så ofta vi talade om det min man och jag ,hur skulle vi klara oss utan varandra.
Nu vet jag det,  det har gått rätt bra .  Det är ju livets gång, någon
försvinner och någon ny kommer. Vi har ju fått lilla Axel, det
ger ju hopp, skall bli spännande att följa.
Något som inte var riktigt lika roligt, är ju alla översvämningar
i norra Sverige. Stackars människor som får så mycket förstört
med sina hus och vägar.
I Kenya då, ett helt köpcentra intagits av beväpnade som
skjuter på alla som inte har rätt tro.  32 st redan men var skall detta sluta. " al Shabaab  har tagit på sig detta, hade varnat ????
Men nu får man taga reda på andra saker, saker som gör oss lite
gladare.  Man kan ju inte lägga på sig halva jordklotets bekymmer,
men det ligger nära till hands när man börjar undra.

Nej nu tänder vi ett par ljus, och tänker lite positivt i stället.


5 kommentarer:

Mamma C sa...

tiden går så fort snart ett år sedan pappsen gick bort. Lille Axel var här en sväng idag. Vi är nu hundvakt åt storebror Orvar. Han och jag ska nu gå och lägga oss.
Kram och god natt

Maj sa...

Jag är naturligtvis också intresserad av vad som händer i vår omvärld men jag tror inte vi bara kan "ta in allt negativt" omkring oss för det klarar vi inte av. Balans får det vara men tyvärr får sällan positiva nyheter något utrymme. Undrar om vi verkligen vill ha det så .....
Hoppas du får en fin söndag.Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hösten är fin med alla färger. Och synd på äpplena, vi har inget eget äppelträd så jag blir jätteglad när jag får av grannar. Otäcka nyheter, man blir rädd när man hör sånt.
Kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Hej! ett år utan din make ♥ tänk vad livet är hårt! min mormor blev ensam för några år sedan o jag trodde verkligen inte hon skulle bli sig lik,men i går var hon här på kalas o livet rullar ju på som du skriver och någon ny kommer till.Tack för dina kloka inlägg ♥ kram Jessica

Gry Karlsen sa...

Uff, så mye elendighet med terrorisme og flom. Er det alt gått et år siden din mann for bort.? Tiden går så fort... Jeg synes du har vært kjempeflink å greid deg godt, iallefall ser det sånn ut, du blogger ofte og kommer alltid med gode råd eller oppdateringer på hva du holder på med. Ønsker deg fine høstdager!
Klem fra Gry :)