fredag 13 september 2013

Äntligen Fredag hos Hajan

 
Fredag med Doobidoo och Lars Kroner är så välkommet,
i kväll var det fyra gäster som var toppen.
Knut Agnred och Annika Andersson det andra paret var Marica
Karlsson och Christopher Wollter, så bra Wolter var och så bra han sjöng. Jag vet inte vad han gjort förut ? Marcus Ubedas orkester
är ju hur bra som helst.
Det har varit en bra fredag, ingen oro för hisskrället, städade ju igår
så idag har jag varit liten fin hemmafru.
 
 
Det börjar att bliva dags att säga farväl till blommorna på
balkongen, Daliorna har växt så det har blivit som en buske på
golvet. Vi var där i går i den blomsterhandeln, 

och handlade en annan sak. Jag berömde dem för deras fina blommor, talade om att  Daliorna  har

störst plats hemma.
Mårbackorna  blommar hela tiden, och bara nya knoppar kommer
Det är underbart, men fönsterputsaren kommer snart och han
måste ha svängrum. 

Vi får försöka ordna allt till det bästa, men vilken sommar vi haft.
På söndag skall det ju bli regn, men det kan väl vänta tills på
måndag. det så mycket aktiviteter i helgen, och nu är
 det sängtime  för lilla mig.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Goa fina Hajan...Du ÄR för söt. ..Kolla aldrig tv i går kväll...Jo en film med systerdotter;)..Tack för så värmande kommentarer hos mej jämt♥JA det var två små möss jag fick;) kram Gunilla

Änglarum sa...

Godmorgon Hajan! Vilken mysig header du skaffat.. Med räfsa o tupp hi hi . Sommar blommorna är fortfarande fina har inte hjärta att slänga dem!! Fast jag gärna skulle vilja tycker jag sett dem så länge nu .. O vill ha lite höst färger i stället.. Önskar dig en härlig helg kram Jessica

Mamma C sa...

Ja vi tittade på programmet och det är toppenbra tycker vi med. Nu ska vi snart träna med sonen sedan till Oxelösund. Ha en fin och bra lördag. Vi ses i morgon.
Puss o kram

Ölandsvindar sa...

Ibland känns det tufft när det är dags att vinternatta blommorna. Tidigare hade jag en mängd fuchsior och de var alltid som allra finast när det var dags att beskära och ställa undan dem.I kväll är det kunglig konsert. Dem måste jag se (och höra).
Kram från mig /Kerstin

Polargrevinnan sa...

Har satt mig vid datorn en stund. Jag har inte skrivit något inlägg på ett tag. Det är lite "rörigt" kring mig just nu.
Har inspelat gårdagens program, skall titta på det när tillfälle ges.
Det känns så härligt att läsa dina inlägg. Jag läser alla fast jag inte alltid kommenterar.
Vill önska dig en riktigt trevlig helg.
Kram Viola

Maj sa...

GRRRRR Jag vet inte (har ju skrivit om det förr) varför jag ofta inte ser de bilder som andra visas och NU har det hänt med din nya sida. Jag ser den inte alls men jag läser ju att den är så fin. Trist är det!

Rosa i huset i vitt sa...

Jobbade fredagkväll så jag missade det.
ha en bra helg
kram Rosa

Meta sa...

Hejsan svejsan! Mårbacka pelargoner är allt bra tacksamma att ha. Det är som de anar att det är dags att sätta dom på undantaget de blommar som aldrig förr. Om du vill se Vresroser kan du kolla min fotoblogg där finns det om den.Finns länk på min blogg
Ha en skön söndag
Kram Meta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt det blommar hos dig!! Det är tråkigt att ta farväl av blommorna, jag önskar att det här underbara vädret kunde fortsätta till första advent ;-) men jag är så nöjd med sommaren så det gör inget om hösten kommer nu. Nu ska jag titta på körslaget, sen blir det nog sängen för jisses så förkyld jag är.
Ha det gott!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker som du om Doobidoo! Ubeda är jättebra, Christian Wollter var duktig och sympatisk! Och ikväll har jag sett på underhållning för kungen!
Så många fina blommor du har!
Agneta kram

Anki sa...

Härlig fredag hos dig! Såå skönt att hissen fungerar som den ska också.
Jag håller med - Doobidoo är ett jättebra program!
Så fin din nya höstheader är! Hon är duktig din dotter.
Önskar dig en fin söndag!
Kram allra finaste Hajan