söndag 8 september 2013

Allt är piss, 3 dagar utan Hiss

Precis som Julia Ceasar känner jag mig, dö trist med en hiss
som bara krånglar. Skulle åka ner i fredagskväll med sop-påsarna.
Då stod det ett färdigtryckt  meddelande  hissen  snart i bruk igen

Jag tycker bara att det bliver lite ofta, den är obrukbar.
Så här har jag sprungit och kollat om den blivit lagad. Tyvärr
inget nytt. I morgon skulle jag vara i tvättstugan klockan 07.00
men det kan jag ju inte, reparatören kommer väl inte förrän då.
Det är ingen panik, det är bara lakan, dukar och gardiner som jag bytt. Underkläder och sådant har jag så mycket av. så det är ingen kris. Det vore väl en sak om det bara vore att gå i trappan, det gick ju bra förra veckan. Men då var det en som bar rullatorn och alla mina varor åt mig.
På tisdag skall jag gå till granne på mat , om jag kommer ut förstås.
Ja vi får se, de gamla kommer inte ut på vårdhemmen heller.
Men man tycker ju när man bor själv, och det var ju därför
barnen ordnade denna lägenhet till mig.
Jag vill inte gnälla , men ut vill jag komma snart.
Förlåt gnället, det bliver snart bra igen.
 



15 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Men näää, nu jäklar får de fixa hissen. Gumman måste ju kunna ta sig ut... Ha en riktigt fin kommande vecka MED en fungerande hiss. I annat fall får du kalla ihop dina bloggvänner så kommer vi och lyfter ut dig :)
Kram Annika

Mamma C sa...

Nu får man väl ringa till hyresvärden och säga till på skarpen. Dom kan ju inte laga den halvdant varje gång. Jo här har det rullat på hela helgen. Orkar inte gör något inlägg ikväll.
Puss o kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hissen måste fungera! Det kan ju uppstå situationer då man måste använda den!
När du skriver om Julia Cesar tänker jag på när hon sjöng om "United States of Amerca".....rolig tant!
Agneta kram

Hannis sa...

Förstår att det blir frustrerande med hissen! Det där måste dom få ordning på!
Att inte kunna ta sig ut skulle göra mig galen...

Hoppas att det löser sig fort!
Kram HAnnis

Anki sa...

Men fy så trist med en krånglande hiss... så får det verkligen inte vara! Hoppas hissreparatören är på plats nu så du får det fixat så fort som möjligt.
Kram

Maria sa...

Förstår att du behöver hissen för trava i trappor e ju inte alltid så lätt. Tur jag inte bor där man behöver åka hiss för jag går hellre upp än åker i dom där lådorna.
Ha en fin dag/kramen

Monika sa...

Hej Bästa Du!

Så dåligt att hissen inte funkar efter så många dagar! Jag tycker det är skandal. Du borde faktiskt få avdrag på hyran.

Hoppas verkligen att det löser sig snabbt nu när det är vardag igen.

Så fint du gjort här i bloggen. Så snyggt med rubriken och bilden där uppe. Önskar jag kunde sånt! :o)

Kramar
Monika

Gunillasljusglimtar sa...

Hoppas verkligen att hissen är lagad! Jasså fick du mail angående ditt inlägg till mej,va konstiga saker det händer! Hoppas allt är bra med dej annars vännen min ♥ Gunilla

Rigmor sa...

Tycker visst du ska få "gnälla", bor man i hyreshus och betalar för det så ska det fungera!! Och att gå i trappor frestar på, oavsett ålder. Mina knän skulle inte klara många dagar med tre trappor upp...
Angående slottet Stora Sundby så har det tydligen ägts av släkten Sparre sen slutet av 1800-talet, och numera av nån gubbe som heter Klingspor, den sistnämnda helt okänd för min del. Men det finns ju fullt med andra byggnader runt slottet så det är väl inte alls omöjligt att det har varit bingokvällar där!! Maffigt är det i alla fall!!
Ha en bra fortsättning på måndagen!!
Kram kram

hemma hos lilla mej sa...

Men stackars dej ! Tycker att du ska få gnälla man ska väl ha en fungerande hiss så man kan gå ut och in ?????Annars kan ni ju sluta betala hyran då blir det nog liv i luckan .Hoppas det löser sej snabbt .Kram på dej rara du / Rita

Maj sa...

Det här är INTE ok! Det är ju rent farligt att äldre personer inte kan använda hissen...risk att ramla i trappan osv. Kanske en liten insändare till din Lokala tidning skulle sätta lite fart...vi har Fria Ord i Göteborgsposten dit man kan skriva egna inlägg. Kram

Evashusotorp sa...

Fy för den lede, jag hoppas verkligen hissen är lagad nu så du tar dig ut
KRAM
Eva

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Neej! Det låter ju inte klokt! Måste väl absolut vara högsta prioritet att laga hissen! Helst om man vet att det bor någon/några i huset som är beroende av hissen för att kunna komma ut!!! Borde lagas samma dag den går sönder! Kan det finnas så många trasiga hissar att det tar sådan tid? Håller med om att ni i huset borde få avdrag på hyran.
Håller tummarna att den blivit lagad nu så att du kan gå ut.

Kramar Anncathrine

Äppelblom sa...

Hissar ska åtgärdas så fort som möjligt. Jag hoppas det är fixat åt dig nu.
Önskar dig en fin dag och skickar med en varm kram till dig!

Stolpås Gård sa...

Men nu får dom ta och rappa på med hissen, det ska väl ordnas direkt? Ja ingen ordning är det.. kram sandra